• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • SMA87
    Mildamilda skrev 2016-02-07 08:59:55 följande:

Nån mer som inte fått tillbaka sin mens? Jag ammar ju fortfarande, kväll & natt, men förra barnet kom den tillbaka vid nio månader. Rätt skönt att slippa men är ändå nyfiken på hur kroppen fungerar.

Jag fick tillbaka mensen två veckor efter avslaget slutade så när lillan var drygt 12 veckor... Har sedan dess haft mens varje månad mellan 21-28 dagars cykel... Trodde faktiskt att den skulle vara mer oregelbunden då jag helammade till 6 månader och delammar ännu ca 3-4ggr per dygn. Undrar om min kropp vill säga till mig att det är dags att försöka med barn nr 2 direkt .

Å idag sänkte jag botten i spjälsängen och monterade tillbaka ena sidan. Den har stått mot våran säng men nu när hon reser sig och så var vi tvungna att göra något innan en olycka skulle hända. Känns som hon blivit så stor helt plötsligt. Hur gör ni som nattar vid spjälsängen? Sitter ni på golvet brevid? Idag stod jag och hängde över henne men det kan ju inte vara så kul för henne plus att jag fick mycke blod i huvudet. Innan har jag lagt henne i hennes säng och jag halvlegat brevid.
  • ebe91
    SMA87 skrev 2016-02-08 04:16:59 följande:
    Jag fick tillbaka mensen två veckor efter avslaget slutade så när lillan var drygt 12 veckor... Har sedan dess haft mens varje månad mellan 21-28 dagars cykel... Trodde faktiskt att den skulle vara mer oregelbunden då jag helammade till 6 månader och delammar ännu ca 3-4ggr per dygn. Undrar om min kropp vill säga till mig att det är dags att försöka med barn nr 2 direkt .

Å idag sänkte jag botten i spjälsängen och monterade tillbaka ena sidan. Den har stått mot våran säng men nu när hon reser sig och så var vi tvungna att göra något innan en olycka skulle hända. Känns som hon blivit så stor helt plötsligt. Hur gör ni som nattar vid spjälsängen? Sitter ni på golvet brevid? Idag stod jag och hängde över henne men det kan ju inte vara så kul för henne plus att jag fick mycke blod i huvudet. Innan har jag lagt henne i hennes säng och jag halvlegat brevid.
    Jag fick tillbaka mensen 8-9 veckor efter förlossningen, trots helamning 6 månade... Minns att första cykeln var typ 24 dagar och andra 38, sen höll den sig till 30-31 dagar tills jag blev gravid igen.

Vi sänkte spjälsängen när sonen var knappt 6 månader, han reste sig då mot allt... Det är lite olika hur vi nattar han nu, sambon brukade natta han hängandes över spjälsängen men nu har vi tagit bort ena sidan och skjutit den mot vår säng så sambon ligger bredvid i vår säng medan jag söver i vår säng och sen flyttar över han till hans. Han kommer alltid över till våran under natten. När vi kmr hem (är utomlands) ska vi börja träna han o sova i eget rum. Ska byta till juniorsäng också.
  • snö 81
    SMA87 skrev 2016-02-07 22:16:59 följande:

Vi nattar genom att lägga ner honom i sängen och säga god natt, sedan går vi ut. Ibland somnar han direkt och ibland får vi gå in några gånger. Oftast när vi går in har han ställt sig upp i sängen och står och surrar/gnäller. Då lägger vi ner honom igen, säger god natt och går ut. Så har vi gjort sen han var pytte så han är van vid det och blir därför heller aldrig ledsen och skriker utan kan gnälla eller prata en stund innan han somnar.
  • Trollunge85

Börjar fundera på om det är nattskräck eller mycket mardrömmar eller både ock som H lider av. Sen i helgen har det varit längre skrikperioder på natten och det snurras och klättras och skriks men det är så svårt att få kontakt med honom. Jag är helt slut efter alla dessa nätter. Ammar ändå fortfarande på nätterna men det är mer här är bröstet och sen somnar jag om. Här väcks vi alla och det tar tid att få honom att bli lugn och somna om. Men eftersom jag inte vet vad som är fel är det också svårt att göra något. Mardrömmar ska man trösta men nattskräck ska man tydligen lämna de ifred eftersom man kan skrämma dem mer med närhet...

• snö 81

Nu har Tage börjat ta sina första stapplande steg, 5-6 st åt gången. Det är inga långa steg och det går inte fort, men ändå :)

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2016-02-09 16:43:55 följande:

Nu har Tage börjat ta sina första stapplande steg, 5-6 st åt gången. Det är inga långa steg och det går inte fort, men ändå :)

Duktig kille! Selina har tagit något enstaka litet steg några gånger men kommer inte riktigt iväg än:) men tidigare än syskonen lär hon ju bli iaf, de var trots allt 15 och 16 månader innan de gick.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-02-09 16:43:55 följande:

Duktig kille du har. Walter har inte så bråttom och vi tränar inte så mycket med honom heller. Men han går fort med lära-gå-vagnen.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-02-11 06:40:51 följande:
    Duktig kille du har. Walter har inte så bråttom och vi tränar inte så mycket med honom heller. Men han går fort med lära-gå-vagnen.
    Vi tränar inte heller honom att gå, men han älskar att traska runt med sin gåvagn. Men för kanske två veckor sedan började han att stå utan stöd mest hela tiden och då blir ju nästa steg att försöka komma framåt därifrån :)
  • septemberbarn08

Idag har jag påbörjat projekt "få Selina att sova utan tutten i munnen"

Gick över förväntan, hon somnade i vagnen inne och sov 1,5 timme. Utan napp och utan bråk. Hoppas det funkar fler gånger så jag får något gjort här hemma framöver.

Idag har jag varit och köpt två provburkar med färg och målat inne i vad som ska bli vårat nya sovrum. Inte det lättaste att hitta rätt grå färg :/

• Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2016-02-09 14:56:42 följande:

Börjar fundera på om det är nattskräck eller mycket mardrömmar eller både ock som H lider av. Sen i helgen har det varit längre skrikperioder på natten och det snurras och klättras och skriks men det är så svårt att få kontakt med honom. Jag är helt slut efter alla dessa nätter. Ammar ändå fortfarande på nätterna men det är mer här är bröstet och sen somnar jag om. Här väcks vi alla och det tar tid att få honom att bli lugn och somna om. Men eftersom jag inte vet vad som är fel är det också svårt att göra något. Mardrömmar ska man trösta men nattskräck ska man tydligen lämna de ifred eftersom man kan skrämma dem mer med närhet...

Låter lika våra nätter... O jag började jobba heltid i måndags... Lite trött nu. Hoppas innerligt att det är en dålig fas som snart går över.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?