SMA87 skrev 2016-02-08 04:16:59 följande:
Jag fick tillbaka mensen två veckor efter avslaget slutade så när lillan var drygt 12 veckor... Har sedan dess haft mens varje månad mellan 21-28 dagars cykel... Trodde faktiskt att den skulle vara mer oregelbunden då jag helammade till 6 månader och delammar ännu ca 3-4ggr per dygn. Undrar om min kropp vill säga till mig att det är dags att försöka med barn nr 2 direkt .
Å idag sänkte jag botten i spjälsängen och monterade tillbaka ena sidan. Den har stått mot våran säng men nu när hon reser sig och så var vi tvungna att göra något innan en olycka skulle hända. Känns som hon blivit så stor helt plötsligt. Hur gör ni som nattar vid spjälsängen? Sitter ni på golvet brevid? Idag stod jag och hängde över henne men det kan ju inte vara så kul för henne plus att jag fick mycke blod i huvudet. Innan har jag lagt henne i hennes säng och jag halvlegat brevid.
Jag fick tillbaka mensen 8-9 veckor efter förlossningen, trots helamning 6 månade... Minns att första cykeln var typ 24 dagar och andra 38, sen höll den sig till 30-31 dagar tills jag blev gravid igen.
Vi sänkte spjälsängen när sonen var knappt 6 månader, han reste sig då mot allt... Det är lite olika hur vi nattar han nu, sambon brukade natta han hängandes över spjälsängen men nu har vi tagit bort ena sidan och skjutit den mot vår säng så sambon ligger bredvid i vår säng medan jag söver i vår säng och sen flyttar över han till hans. Han kommer alltid över till våran under natten. När vi kmr hem (är utomlands) ska vi börja träna han o sova i eget rum. Ska byta till juniorsäng också.