• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja

Vi äter havregrynsgröt på kvällen och har gjort länge. Mig gör det inget att nattrutinen är kort... Vi äter, byter till pyjamas och Folke domnar sedan invirad i sitt täcke i famnen på mig eller maken. Vi sjunger och han krafsar på bröstet/halsen.

Astilbe skrev 2016-02-06 10:18:57 följande:

Är det ngn här än som har bytt ut sista målet innan natten till gröt? Alltså varken flaska eller amning. Vi funderar på att göra det nu innan hon blir för fäst vid flaskan inför nattning men frågan är då hur man ändå kan göra nattningsrutinen mysig och inte alltför kort. Hon kan heller inte bada inför natten pga eksemhy... Ni brukar alltid ha så kloka tankar. Några tips?

• Villhaenbebbe

Är det ngn här än som har bytt ut sista målet innan natten till gröt? Alltså varken flaska eller amning. Vi funderar på att göra det nu innan hon blir för fäst vid flaskan inför nattning men frågan är då hur man ändå kan göra nattningsrutinen mysig och inte alltför kort. Hon kan heller inte bada inför natten pga eksemhy... Ni brukar alltid ha så kloka tankar. Några tips?

Vi har också kört gröt ett bra tag nu då Olle vägrar ersättning sen nån mån tillbaka, vi har en kort kvällsrutin med gröt - blöjbyte/tvätt/bad (beroende på vad som behövs, här har vi torr hud så försöker inte bada mer än 2ggr i veckan) och på med pyjamas - tandborstning - och sen bums i säng med vaggvisa i bakgrunden, somnar själv ganska snabbt :)
  • snö 81

Här gör vi alla kvällsbestyr (blöja, tänder osv) innan vi sedan ger gröt. Efter det blir det bums i säng direkt.
    Tidigare fick han även en skvätt ersättning, men då ville han även äta 1-3 ggr/natt. När vi tog bort flaskan på kvällen kunde vi även ta bort nattflaskan samtidigt helt utan problem.
  • septemberbarn08

Här ser det fortfarande likadant ut som för flera månader sedan. Selina sover klistrad intill mig på nätterna och sover enbart i min famn på dagarna. Kan nån gång somna i vagnen men vaknar oftast så fort vagnen står stilla :/

Har testat lite då och då att få henne sova i spjälsängen men det slutar med tårar och jag klarar inte av det:( känner lite (mycket) stress över det här. Dels får jag ju skämmas för att alla anser att hon SKA sova själv. Dels känner jag oro inför hur det ska gå på dagis sen när hon inte somnar utan mig. Sen hade det ju varit bra om hon sovit själv på dagarna framöver så jag får någon timme om dagen till renoveringen.. för ärligt talat är det nog ingen bra idé att tapetsera och måla med en liten klåfingerapa bredvid;)

Annars stör det mig egentligen inte att hon vill sova i min famn. Det är perfekt för mig att få vila då och jag känner ju att jag vill ge henne all den närhet hon behöver. Men enligt alla runtom SKA hon sova själv och det är "bara att bestämma sig". Jag håller väl inte med för det innebär ju att hon ska gråta sig till sömns och nej.. Mina barn ska ALDRIG behöva gråta sig till sömns!

• Astilbe

Tack för tipsen om nattning efter gröt. Kanske inte gör ngt att nattningen blir kortare då. Skönt att höra att det funkat för er!

• Mildamilda

Nån mer som inte fått tillbaka sin mens? Jag ammar ju fortfarande, kväll & natt, men förra barnet kom den tillbaka vid nio månader. Rätt skönt att slippa men är ändå nyfiken på hur kroppen fungerar.

• septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2016-02-07 08:59:55 följande:

Nån mer som inte fått tillbaka sin mens? Jag ammar ju fortfarande, kväll & natt, men förra barnet kom den tillbaka vid nio månader. Rätt skönt att slippa men är ändå nyfiken på hur kroppen fungerar.

Jag har inte fått tillbaka min mens än. Ammar ju rätt mycket än så det är väl kanske inte så konstigt. Jäkligt skönt iaf :)
  • Trollunge85

Trodde jag fick tillbaks den för några månader sen men då varade den i tjugo minuter och sen har jag inte sett den igen. Hade på känn att den var på väg den här månaden men det som jag tog som äl-känningar kunde lika gärna varit för förkylningen/influensan som jag drabbats av. Idag har varit en bottendag. H har varit sjuk ett tag men han har haft svårt med sömnen, maten och nu i slutet har även amning ratats. I natt har jag varit uppe och gått med honom för att han inte ville somna om med bröstet. Vid fyra la vi oss i soffan så han kunde ligga på mig och då sov han korta stunder med skrikuppvak alt pga hans hosta men kunde lätt sövas om med vaggvisa. Inte konstigt att mitt huvud är groggy och förkylningen eller vad det är har lyckats slå till ordentligt. Och imorgon är det måndag och mannen jobbar igen...
  • Guba

Har inte heller fått tillbaka mensen. Slutade nattamma strax innan jul och efter det blev det bara amning nån gång per dag om ens det. Sedan ett par-tre veckor så har jag dock slutat amma helt, så menshelvetet kanske kommer snart ????
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?