• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mildamilda

Vi var på försenad tiomånaderskontroll i fredags och sen åtta månader har Isak gått NER 50 gram. Han väger alltså 50 gram mindre än gör tre månader sedan. Däremot hade han växt fyra cm på längden... Så nu väger han 9 kg och 77 cm lång. Blev lite orolig men sjuksköterskan verkade lugn...

• LillLouise84
    Mildamilda skrev 2016-02-23 20:27:49 följande:

Vi var på försenad tiomånaderskontroll i fredags och sen åtta månader har Isak gått NER 50 gram. Han väger alltså 50 gram mindre än gör tre månader sedan. Däremot hade han växt fyra cm på längden... Så nu väger han 9 kg och 77 cm lång. Blev lite orolig men sjuksköterskan verkade lugn...

Jag antar att han blivit mycket mer rörlig på de tre månaderna så det är därför han tappat i vikt.

Vi fick börja ge mat vid 4 månader bara för att W skulle ha lite att ta av när han började röra sig. Han har inte heller gått upp just något de senaste månaderna. Men det förstår jag med tanke på hur aktiv han är. Idag kom han riktigt på hur han kommer upp på soffbordet från soffan och tillbaka till soffan. Jag har numera andan i halsen mest hela tiden
  • ebe91

Var in till BVC igår då febern inte vill ge med sig trots ipren o alvedon var tredje timma. Hade lite förhöjd snabbsänka så något är det, oklart vad. Ska lämna in ett urinprov och avföringsprov när jag lyckas få ett, för att utesluta salmonella eller andra tarmbakterier.

Idag har vi flyttat in Bosses säng i hans sovrum och ställt en extrasäng utmed, nu blir det att försöka träna han att sova där. Oavsett så får ju en av oss sova bättre om natten, ska turas om nu fram till nästa vecka när jag börjar jobba (båda hemma just nu). Han sparkas o slåss hela nätterna i sömnen så vi håller på att bli tokiga. Sätter sig upp o faller ihop, landar oftast i våra ansikten så näsan håller på att krossas...

• josanl

Någon som  varit på 1årskontrollen och reagerat veckan eftermed feber/utslag?Förstod det kan hålla i sej i flera dagar.. Vi hade vaccinering i måndags o har stort 1årskalas 9 dagar efter vaccinationsdagen...hoppas verkligen inte han blir sjuk till dess.

• Kpax
    josanl skrev 2016-02-24 10:42:53 följande:

Någon som  varit på 1årskontrollen och reagerat veckan eftermed feber/utslag?Förstod det kan hålla i sej i flera dagar.. Vi hade vaccinering i måndags o har stort 1årskalas 9 dagar efter vaccinationsdagen...hoppas verkligen inte han blir sjuk till dess.

Vi kommer att ha kalas fem dagar efter vaccinationen, så jag hoppas att hon är ok då!
  • snö 81
    josanl skrev 2016-02-24 10:42:53 följande:

Vill minnas att dottern, som nu är 6 år, fick reaktion av ettårsvaccinet ca 5-6 dagar efteråt. Men inte mer än lite feber.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2016-02-24 19:54:39 följande:

Ettårskontroll idag! 11,5 kg och ca 75 lång.. Fyller år på lördag... Galet!!!

Ja, det är ju helt galet att våra små börjar fylla år nu!!
  • ebe91

Fick åka in en sväng på akuten igårkväll, lilleman hade 40,8 graders feber trots att vi varvat maxdos alvedon och ipren hela dagen (var 1,5 timma efter iprendos han hade 40,8). Snabbsänkan hade gått ner från dagen innan, och läkaren tyckte vi kunde åka hem och fortsätta försöka få ner febern. Lämnade in ett avföringsprov under dagen igår, men läkaren menade att även om det är typ salmonella eller liknande behandlas det inte om inte patienten är dödssjuk. Samma om det är något myggburet, typ dengusfeber. Nu hoppas jag denna feber snart försvinner, lilleman är så trött o slut. Äter nästan inget. Sover dåligt. Gnäller konstant. Är sig inte alls lik...

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-02-25 07:57:51 följande:

Fick åka in en sväng på akuten igårkväll, lilleman hade 40,8 graders feber trots att vi varvat maxdos alvedon och ipren hela dagen (var 1,5 timma efter iprendos han hade 40,8). Snabbsänkan hade gått ner från dagen innan, och läkaren tyckte vi kunde åka hem och fortsätta försöka få ner febern. Lämnade in ett avföringsprov under dagen igår, men läkaren menade att även om det är typ salmonella eller liknande behandlas det inte om inte patienten är dödssjuk. Samma om det är något myggburet, typ dengusfeber. Nu hoppas jag denna feber snart försvinner, lilleman är så trött o slut. Äter nästan inget. Sover dåligt. Gnäller konstant. Är sig inte alls lik...

Fy, förstår din oro. Det är hemskt när barnen blir sjuka:( Selina är förkyld nu (syskonen med) men det är inte värre än att hon är snorig och gnällig. Hon har ju, peppar peppar, inte haft feber nån gång än. Syskonen är inte heller så att de får feber lätt, senast var det äldre dottern men det är över 2 år sedan nu. Vi är lyckligt lottade på den fronten ;)

Igår beställde jag vyssan lull-tassar till Selinas säng. I vagnen somnar hon på max 5 minuter bara av att jag drar den lite fram och tillbaka men spjälsängen går absolut inte. Hoppas hon ska kunna börja sova där med hjälp av lite gungande:)

I övrigt har vi börjat renoveringen nu. Eller ja, rivningen iaf. Känns spännande att få göra om men gruvsamt också. Det är ju så mycket som ska göras och i TRE rum. Planen är ju att bli klara innan jag börjar jobba så vi har ett halvår på oss. Låter mycket men tvivlar ändå på att vi blir klara :/ nåja, en sak i taget:)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?