• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mildamilda
    ebe91 skrev 2016-06-11 15:30:44 följande:

Vilken stl har era barn nu på blöjor? Sambon hade råkat köpa 5or (pampers pants), funderar på om dom blir alldeles för stora eller om det kan funka... Såg att kiloangivelsen var 12-18, och Bosse väger knappt 10kg... Men vet också att kiloangivelsen inte alltid stämmer...

Isak har de i strl 4 på natten för nr 5 läcker om han kissar och ligger på sidan. Så vi använder båda o jag tror han väger knappt 11 kg.
  • septemberbarn08

Vilken stl har era barn nu på blöjor? Sambon hade råkat köpa 5or (pampers pants), funderar på om dom blir alldeles för stora eller om det kan funka... Såg att kiloangivelsen var 12-18, och Bosse väger knappt 10kg... Men vet också att kiloangivelsen inte alltid stämmer...

Selina har strl 4 men strl 5 på liberos up&go. Hon väger kanske 9kg nu..
  • snö 81

Vi har Liberos vanliga blöjor i strl 5, haft dom länge. Tage väger ca 12 kg.
  • Kpax

Vi har 5 på vanliga Libero. Provade up&go men tyckte inte alls de satt bra. Pampers körde vi på så länge hon helammades, de sög upp det lösa bajset så bra, men när vi provat senare har jag tyckt att de dels luktar och dels känns fuktiga på utsidan även om de inte är speciellt fulla.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2016-06-11 08:13:45 följande:

Jag funderar om Bosse redan hade magviruset tidigare i veckan, för han vägrade äta och sov jättemycket för att vara han. (Han somnade ex sittandes i soffan kl 18:30 och vi brukar på tvång söva han kring 20-20:30, och då hade han sovit som vanligt innan). Sen hade han en sur bajsblöja, trodde ju det var tänderna.

Sambob spydde bara en gång igårnatt, han sa själv igår att han inte mått illa utan att han tvingat sig själv att spy för att han kände sig orolig i magen och hade hemsk halsbränna. Han var lite dålig i magen igår men åt som vanligt... Så jag kanske klarar mig iaf? Vi hoppas!

Nu har istället barnvakten blivit ett litet frågetecken, sonen skulle ju vara hos sin farmor när vi åker in till förlossningen men just nu bor min kriminella svåger där och jag kommer inte under några omständigheter lämna sonen där om han är där... Måste börja kolla upp med backup barnvakt idag...

Men oj! Det hade inte jag heller gillat. Eller fine om det var nåt litet skattefiffel eller försäkringsbedrägeri, men läskigt om det är droger eller om man tror att han har vänner (eller fiender) som kan vara farliga eller i alla fall läskiga.

Angående magsjuka så är det ju jävligare ju längre gången man är (fy fan att kräkas när man är rätt stor!!!), så jag håller verkligen tummarna för att du slipper det både nu och när bebisen är liten!
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-06-12 11:48:01 följande:
    Men oj! Det hade inte jag heller gillat. Eller fine om det var nåt litet skattefiffel eller försäkringsbedrägeri, men läskigt om det är droger eller om man tror att han har vänner (eller fiender) som kan vara farliga eller i alla fall läskiga.

Angående magsjuka så är det ju jävligare ju längre gången man är (fy fan att kräkas när man är rätt stor!!!), så jag håller verkligen tummarna för att du slipper det både nu och när bebisen är liten!
    Han är tungt kriminell... Sitter och hoppas på att han blir häktad till veckan, han har säkert dragit på sig 20-30 åtalspunkter sista månaderna. Han var inte kvar hos svärmor igår, men kommer säkert vara där till veckan... Sambon ska prata med sin mamma, men hon är så förstörd så han har ännu inte velat ta upp det.

Har ju haft magsjuka 2 ggr sen jag passerade v 25 typ... Blää! Men hittills mår vi alla bra, men vågar inte ta ut ngt i förskott :)
  • KarinIngrid

Julian har Pampers pants strl 5. vi har precis bytt från 4:an då de började bli väldigt trånga att dra upp.

• Kpax
    ebe91 skrev 2016-06-12 12:30:24 följande:

Han är tungt kriminell... Sitter och hoppas på att han blir häktad till veckan, han har säkert dragit på sig 20-30 åtalspunkter sista månaderna. Han var inte kvar hos svärmor igår, men kommer säkert vara där till veckan... Sambon ska prata med sin mamma, men hon är så förstörd så han har ännu inte velat ta upp det.

Har ju haft magsjuka 2 ggr sen jag passerade v 25 typ... Blää! Men hittills mår vi alla bra, men vågar inte ta ut ngt i förskott :)

Men fy, I feel for you. Och din stackars svärmor som säkert inte heller mår så bra av det här!
  • ebe91

8 dagar kvar nu till bf, känner igen rastlösheten! Känns som det var nyss vi väntade på våra små mars-bebisar! Sambon jobbar sista dagen på onsdag sen blir han hemma 2 månader, så liten är verkligen välkommen nu :) (gick ju över 9 dagar med Bosse så den här lär väl dröja iaf 1-2 veckor till!)

Provade 5orna igår, hade kunnat dra dom över axlarna kändes det som ;) nåja, han växer ju i dom någon gång så dom kommer ju iaf till användning då :)

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-06-13 16:22:19 följande:

8 dagar kvar nu till bf, känner igen rastlösheten! Känns som det var nyss vi väntade på våra små mars-bebisar! Sambon jobbar sista dagen på onsdag sen blir han hemma 2 månader, så liten är verkligen välkommen nu :) (gick ju över 9 dagar med Bosse så den här lär väl dröja iaf 1-2 veckor till!)

Provade 5orna igår, hade kunnat dra dom över axlarna kändes det som ;) nåja, han växer ju i dom någon gång så dom kommer ju iaf till användning då :)

Hur går det för dig? Kommit någon bebis?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?