ebe91 skrev 2016-09-05 15:01:46 följande:
Kpax - när var det du var beräknad? :) visst var det ganska snart?
Måste bara säga att allt har gått över förväntan med två små, hade verkligen gruvat mig i onödan. (Så många som uttryckt det att jag kommer få det såå himla tufft med två små så tätt) Amningen har fungerat klockrent, båda barnen sover rätt hyfsat (lillan sover bättre än storebror tom), dagarna rullar på och jag trivs som tvåbarnsmamma - har inget dåligt samvete åt något håll. Känner att jag får ensamtid med storebror (inte upplevt minsta svartsjukan från hans håll) både under dagarna men sen även på kvällen när sambon kommer hem från jobbet. Förstår att det kommer komma perioder som är jobbigare, men försöker leva i nuet. Jag och sambon har haft en svacka nu sista veckorna men vi jobbar på vårat förhållande och börjar hitta tillbaka till varandra, man är ju inte mer än människa känner jag (Svackan beror inte på barnen utan på andra omständigheter). Har ingen längtan tillbaka till jobbet, att vara hemma är verkligen min grej ;) (kan bero på att vi har kaos på mitt jobb och jag vill absolut aldrig tillbaka - letar nytt nu under föräldraledigheten).
20/9, så det är två veckor ungefär :)
Är fortfarande apnervös inför livet som tvåbarnsmamma, men ser verkligen fram emot att inte vara gravid längre. Har ont och är fruktansvärt trött. Känner inte alls att jag är den mamman jag vill vara just nu.
Skönt att det känns så bra för dig! Klart du ska njuta av det, finns verkligen ingen anledning att gå och tänka på att det KAN bli sämre.
Angående relationen så pratade vi om det innan vi fick dottern. Jag hade hört av någon "expert" (nån relationsmänniska på Nyhetsmorgon antagligen) att man inte ska ta några stora relationsbeslut när barnen är under 3 år, och det tror jag stenhårt på, haha :)
Man är så jäkla påverkad av hormoner under graviditet och eventuell amning, hela livet förändras och man sover dåligt. Sen ska man ha ångest över att börja jobba igen och försöka komma in i allt (uppgiftsmässigt och socialt).
För mig är det en trygghet att jag inte behöver fundera så mycket över om relationen känns on track eller inte, sexlivet får vara lite si och så med (där känner jag dock att sambon och jag tycker olika...), och jag behöver inte känna mig tokkär.