• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-10-03 06:17:07 följande:

Det går undan i tråden :D idag är det fredag och nu är det mindre än två veckor till RUL! Det får firas med en magbild :) v 18 och 3 kilo + sedan v 6

ÅH vilken fin kula :) :) Min växer också så det knakar - och nu är det tammetusan inte bara tarmar :) :)
  • Kpax

Det går undan i tråden :D idag är det fredag och nu är det mindre än två veckor till RUL! Det får firas med en magbild :) v 18 och 3 kilo + sedan v 6

Men gud vilken fin mage! Med första barnet och allt :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-10-02 23:09:29 följande:

Min mage har också tagit ett rejält kliv framåt. Det är inget snack om att jag ser gravid ut nu, det går inte att dölja. Jag gjorde just en dum sak imorse. Jag ställde mig på vågen - jag har gått upp 6 kg. Hur ska det här sluta?

Men jag tror jag struntar i att väga mig nåt mer. Vad tjänar det till? Jag svullar inte och jag tänker inte banta, så det får bli som det blir.

Sådär känner jag också.

Jag äter som förut (bra mat, godis på helgen och fika ibland), och övervikten får jag ta tag i sen. Nu har jag fullt upp med att vara gravid och jobba heltid, jag orkar inte viktnoja och vara hård mot mig själv.
  • Lejonhierta

Om det är fler ivf-mammor i tråden å kan jag informera om att jag nu pratat med min ivfklinik eftersom mitt sjukhus och bm-mottagning hellre daterar graviditetslängd efter vad ultraljudet äger än vad som faktiskt är rätt datum.

Region skåe har precis nyss kommit ut med ett m till alla bm och kvinnokliniker/förlossningar där man fastslagit riktlinjerna att man räknar från ETdag (glömde fråga om man räknar annorlunda vid blastocyst) men jag har 2dagarsodlade och då räknar man från det. Jag hade sista mens 5/6, äggplockning 18/6 och ET 20/6 och har enligt ivfkliniken 11/3 som beräknat datum och det ska stå kvar oavstt fostrets storlek vid KUB och RUL.
    Intressant, jag som tagit en jättestrid med min kvinnoklinik och bm kring detta.

Har dock försökt få fatt i detta pm via region skånes hemsida men antar jag ä inkompetent i mitt söksätt. Så ha mailat och bett om det :) -så jag kan lämna det vidare till kvinnokliniken jag tillhör.

• snö 81

phpxKDHkb16070.jpg

Jättefin mage! Och jäkligt snygg outfit!
  • tovemaja

snygg mage! Min är liksom ´rund hela vägen upp, ser lite knasigt ut... men älskar den ändå :)

Ang. vikt så har jag inte vägt mig sedan över en vecka.. då var det +6kg i v.18 men jag tänker ´som ni, att nu skiter jag i detta :) Jag mår ju prima och det verkar bebisen också göra. inget annat spelar egentligen någon roll!

Idag går jag in i v.19! IIIIHAAAAOOOWW!!

• snö 81
    tovemaja skrev 2014-10-03 10:48:35 följande:

snygg mage! Min är liksom ´rund hela vägen upp, ser lite knasigt ut... men älskar den ändå :)

Ang. vikt så har jag inte vägt mig sedan över en vecka.. då var det +6kg i v.18 men jag tänker ´som ni, att nu skiter jag i detta :) Jag mår ju prima och det verkar bebisen också göra. inget annat spelar egentligen någon roll!

Idag går jag in i v.19! IIIIHAAAAOOOWW!!

Helt rätt inställning!

Jag vägde mig förra veckan och då låg jag på +2 kg, men jag känner mig jättefet. Och nu har jag kommit på varför - brösten!! Jag hatar verkligen stora bröst och mina sväller ut ur alla kläder, känner mig enorm. Jag skulle nog inte trivas i silikonbröst, haha ;)
  • laila88

Nu har jag varit på första aurora samtalet i v 14+6 :) Skönt att det var så tidigt jag fick börja.
    Sedan att aurora-barnmorskan var samma som skrev in mig under min första förlossning och tyckte hon var underbar redan då! Men minns inte hur hon såg ut eller nåt, utan jag sa till henne idag att jag tyckte jätte mycket om en barnmorska som var med mig till morgonen under första förlossningen och då vi tittade i papperna och så var det hon :D
    Synd för mig den gången dock så gick hon av sitt nattpass och gick hem på morgonen. Så själva förlossningen och resten av dagen var det mindre bra barnmorskor jag fick ha att göra med.

Självklart vill dom gärna att man överväger V-förlossning men dom sa att dom aldrig skulle tvinga mig till det. Så jag kan redan nu slappna av och känna att beslutet och makten ligger fullt i mina händer! :)
    Sedan så ska en läkare titta på mina förlossningsskador så får jag ännu mer kött på benen inför mitt beslut. Då kan det hända att dom faktiskt rekommenderar kejsarsnitt. Så känns som jag faktiskt har mer kontroll över läget nu och det känns så oerhört bra! :D Fått lite papper som "hemläxa" tills nästa samtal :)

Ang. vikt så väger jag fortfarande mindre än innan jag blev gravid. Alltså ligger jag på - och det känns dock lite oroande, speciellt då jag läser att det verkar som alla ni andra gått upp några kilo. Hoppas så himla mycket att allt är bra där inne i magen :/

• Astilbe
    Lejonhierta skrev 2014-10-03 09:40:49 följande:

Om det är fler ivf-mammor i tråden å kan jag informera om att jag nu pratat med min ivfklinik eftersom mitt sjukhus och bm-mottagning hellre daterar graviditetslängd efter vad ultraljudet äger än vad som faktiskt är rätt datum.

Region skåe har precis nyss kommit ut med ett m till alla bm och kvinnokliniker/förlossningar där man fastslagit riktlinjerna att man räknar från ETdag (glömde fråga om man räknar annorlunda vid blastocyst) men jag har 2dagarsodlade och då räknar man från det. Jag hade sista mens 5/6, äggplockning 18/6 och ET 20/6 och har enligt ivfkliniken 11/3 som beräknat datum och det ska stå kvar oavstt fostrets storlek vid KUB och RUL.
    Intressant, jag som tagit en jättestrid med min kvinnoklinik och bm kring detta.

Har dock försökt få fatt i detta pm via region skånes hemsida men antar jag ä inkompetent i mitt söksätt. Så ha mailat och bett om det :) -så jag kan lämna det vidare till kvinnokliniken jag tillhör.

Vad intressant! Jag har mest blivit lite förvånad över att de har flyttat bak och fram tiden på min graviditet. Jag menar - är det någon som har stenkoll på när ägglossning och insättning sker så är det ju alla vi som gör ivf... Jag blev i alla fall tillbakaflyttad en vecka precis i början av min graviditet. Att fostret skulle vara mindre än snittet fanns liksom inte på kartan. Nu i vecka 14 blev jag framflyttad igen en vecka...
  • Teresiat

Taaack alla! Tänk att magar kan vara så olika :) Min bäbis är kanske tung eftersom kulan ligger så långt ner :)

Kilona bryr jag mig inte ett dugg om egentligen. Jag vet inte ens vad som är rimligt och inte rimligt att gå upp i antal kilon. Spela roll ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?