• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • sommarstad
    LillLouise84 skrev 2014-10-03 12:47:51 följande:
    Det blir mycket lättare att välja om ni sett vagnen live. Till dottern tittade jag på emmaljunga i butik och de är enormt stora och dyra. Vi valde crescent Classic istället mycket smidigare och kostar hälften ungefär. Vi bor på landet och köpte därför fyra fasta hjul. Men insåg snart vad klumpigt det är så vi har en smidigare vagn med snurrhjul som vi har i bilen och den med fyra fasta hemma på landet.
    Jag gillar faktiskt att de är stora. Kan inte riktigt säga varför men kanske är det för att vi har inte har några begränsningar med utrymme varken i bil eller hus. Jag kommer knappast gå i butiker heller så vill hellre ha en stor och stabil. Ang priset kommer vi oavsett köpa begangnat så då går det att få tag i fina Emmaljunga till bra pris. Men får se man hinner ju ändra sig medan man letar :)
  • Teresiat

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

• snö 81
    Teresiat skrev 2014-10-04 20:22:33 följande:

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

phpXVfv3626963.jpg

Men herregud, är du redan klar??!!

Jag frågade mamma idag om hon ville hjälpa och sy ett nest. Jag kan sy själv, men hon är bättre :)
  • Teresiat

Slarvig men snabb ;) det tog drygt två timmar skulle jag tippa.. Men jag kan bara inte göra saker noggrant och långsamt. Det som tog längst tid var att få igenom den vita bomullstråden i den bruna "slingan". Använd en rejäl och stabil säkerhetsnål när ni trycker igenom bomullssnöret. Min nål pajade mitt i två gånger..

• snö 81
    Teresiat skrev 2014-10-04 21:01:30 följande:

Slarvig men snabb ;) det tog drygt två timmar skulle jag tippa.. Men jag kan bara inte göra saker noggrant och långsamt. Det som tog längst tid var att få igenom den vita bomullstråden i den bruna "slingan". Använd en rejäl och stabil säkerhetsnål när ni trycker igenom bomullssnöret. Min nål pajade mitt i två gånger..

Vilken typ av stoppning har du använt? Googlat lite och ser att det är lite olika vad msn använder.

Jäkligt snyggt tyg också förresten!
  • Teresiat

Tack :) vi älskar det också! De hade helt gaaaalet fina tyger på affären.. Nu när vi inte vet kön så valde vi ett neutralt men det blir att gå tillbaka och köpa mer tyg när vi vet kön.. Då blir det nog ett lapptäcke:)

Det är platt stoppning som man sedan rullar. Jag köpte tre meter i en påse och då blev det en bra bit över. Tror dock att 2 meter hade varit för lite. Jag tog mer stoppning i min än vad som framgick i mönsterbeskrivningen.

• Kpax

Men guuud vad fint det blev! Superhärligt tyg och fina virkade elefanter. Jag blir riktigt pysselsugen!
  • Mimipig

phpXVfv3626963.jpg

Wow, så snabbt! Snyggt och driftigt! Jag har klippt till ett babylapptäcke, men sen avstannade hela projektet. Måste ta nya tag snart innan jag glömmer lappordningen helt.
  • Mimipig

phpXVfv3626963.jpg

Wow, så snabbt! Snyggt och driftigt! Jag har klippt till ett babylapptäcke, men sen avstannade hela projektet. Måste ta nya tag snart innan jag glömmer lappordningen helt.
  • Mimipig

phpXVfv3626963.jpg

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?