• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Smulan 89 skrev 2014-10-05 22:27:56 följande:

I kallelsen jag har fått med de andra barnen har det bara stått att det är olämpligt att ha barn med. Min man jobbar borta på veckorna, så jag hoppas att de kan fixa en tid till mig, när mina två barn är på förskolan. Min man kommer inte kunna vara med alls tyvärr.

Som tur är så ska farfar på tjänsteresa mån-ons så han blev ledig på torsdag och kan ta dottern. Däremot så är barnens pappa krasslig så vi hoppas han piggnar till innan torsdag.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-10-05 23:19:20 följande:

Alltså, hormoner: Jag fick en hostattack som var så våldsam att jag började gråta. Idag har jag hormongrinat i över en h. Det tar ny fart om jag tex ser ett snorpapper, en dammråtta, för små trosor, stökiga skor i hallen, mig själv i spegeln, ja, det verkar finnas en bottenlös källa till anledningar att gråta just idag. Jag är patetisk. Det kan jag också gråta över.

Haha ja ibland är hormonerna inte att leka med. jag blir gråtfärdig när jag inte får sova.
  • Pojkmamma01

Rul idag..

Har varit lugnt i magen flera dagar vilket gör mig orolig att det är nåt som är fel (även fast jag vet att i de här veckorna så är det normalt att känna och sen inte känna nåt).

Kommer kännas skönt när det är klart. Hoppas allt ser bra ut! :-|

• JhjärtaK
    Pojkmamma01 skrev 2014-10-06 08:32:03 följande:

Rul idag..

Har varit lugnt i magen flera dagar vilket gör mig orolig att det är nåt som är fel (även fast jag vet att i de här veckorna så är det normalt att känna och sen inte känna nåt).

Lycka till idag!
  • JhjärtaK

Mu har jag gått bananas på Zalando och beställt mammakläder för drygt 5000 kr, oops! men jag antar att det är få saker som kommer att passa, om jag har riktigt tur så kanske hälften.

Införskaffade en gravidbaddräkt också då jag börjar gå på gravidvattengympa snart. Ser mycket fram emot det!

• Skumbollen
    Pojkmamma01 skrev 2014-10-06 08:32:03 följande:

Rul idag..

Spännande! Lycka till :)
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-10-06 08:52:30 följande:

Mu har jag gått bananas på Zalando och beställt mammakläder för drygt 5000 kr, oops! smile2.gif men jag antar att det är få saker som kommer att passa, om jag har riktigt tur så kanske hälften.

Införskaffade en gravidbaddräkt också då jag börjar gå på gravidvattengympa snart. Ser mycket fram emot det! smile1.gif

Gud vad roligt! Hellre köpa i början så man verkligen använder kläderna. Sist hankade jag mig fram, sommaren var ju enkel att vara stor på då man inte har så mycket kläder då, men det var surt att köpa nya mammakläder med typ sex veckor kvar sen. Dessutom gav jag bort dem så nu har jag inget ändå :)

Hittade du någon bra jacka? Jacka behövde jag inte sist heller på sommaren men inser nu att jag/vi kommer vara som störst när det är som kallast :)
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-06 09:04:53 följande:
    Gud vad roligt! Hellre köpa i början så man verkligen använder kläderna. Sist hankade jag mig fram, sommaren var ju enkel att vara stor på då man inte har så mycket kläder då, men det var surt att köpa nya mammakläder med typ sex veckor kvar sen. Dessutom gav jag bort dem så nu har jag inget ändå :)

Hittade du någon bra jacka? Jacka behövde jag inte sist heller på sommaren men inser nu att jag/vi kommer vara som störst när det är som kallast :)
    Jacka har jag kvar från graviditeten med dottern som tur är. Jag köpte den på PoP precis innan de slutade sälja gravidkläder. Men de hade ett antal jackor som såg varma ut med gott om plats för magen

Vår dotter kom i mars så nu är jag i precis samma "situation" rent klädmässigt. Det som är bra är att man inte fryser så mycket som höggravid trots att det är kallt
  • Lejonhierta
    Skumbollen skrev 2014-10-06 09:04:53 följande:

Jag har beställt en jacka från Bonprix, kostade 450: har jag för mig. Tycker den är smidig då den har dragkedjor i sidorna som man kan öppna så blir den rymligare. Man slipper alltså gå runt nu och se ut som man har ett tält på sig...
    Provade min jacka jag köpte förra hösten och den går inte att knäppa.... Så har nog fått en hel del mage ändå :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?