• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-07 17:56:26 följande:

Jag var just på HM i Västerås (Erikslund), och jag upptäckte att mammajeans i strl 40 är snoooortight. Alltså, jag har normalt 36-38, och jag köper att jag skulle behöva 38-40 nu. Men det sjuka är att det var över vaderna och resten av benen de var värst, och jag har världens tanigaste vader. Visst att det var "skinny", men det brukar jag ha. Hur som helst, det fanns 38 och 46, typ två st 42 (av fel modell och färg) av alla mammajeans. Fan :(

Blev i alla fall två nya BHar (större), en stor flanellskjorta och ett lite rymligare linne. Fast det var mest byxor jag behövde. Jag har fått låna gravidkläder av en kompis, men de såg ut att passa bättre om tre månader, hehe.

Vad märkligt, jag fick köpa en storlek mindre på hm. De måste ju varit felmärkta de du fick tag på.
  • MonDieu
    Madelia skrev 2014-10-07 17:49:54 följande:

Jag har börjat känt lite puffar från bebisen nu tror jag. Försökte först för några dagar sedan bortförklara det som något annat, men jag tror faktiskt det är fosterrörelser. Jag hade

Moderkakan högt upp i bakvägg har jag för mig hon sa, så då kanske det inte är omöjligt att det börjar kännas nu i v.19. Men det är inge fjärilsfladder här utan som en liten pick eller nervryckning typ på insidan :)

Jag känner också det du beskriver - något som påminner om nervryckningar på insidan. Sjukt mysigt :)
  • snö 81
    Madelia skrev 2014-10-07 17:49:54 följande:

Jag har börjat känt lite puffar från bebisen nu tror jag. Försökte först för några dagar sedan bortförklara det som något annat, men jag tror faktiskt det är fosterrörelser. Jag hade

Moderkakan högt upp i bakvägg har jag för mig hon sa, så då kanske det inte är omöjligt att det börjar kännas nu i v.19. Men det är inge fjärilsfladder här utan som en liten pick eller nervryckning typ på insidan :)

Jag har känt fladder och som att någon kittlar mig från insidan några veckor nu (andra barnet). Men nu senaste dagarna har jag börjat känns som nervryckningar där inne, som att den sparkar eller har hicka :)

Jag är i 16+5 nu
  • Nixe
    Skumbollen skrev 2014-10-07 18:54:13 följande:

Vad märkligt, jag fick köpa en storlek mindre på hm. De måste ju varit felmärkta de du fick tag på.

Jag köpte också byxor på hm men fick gå upp två storlekar och då var de ändå lite tajta. I de vanliga jeansen (förutom att de inte gick att knäppa helt) hade jag min vanliga storlek. Och då har jag ändå gått ner fyra kg sen jag blev gravid :-/
  • Madelia
    MonDieu skrev 2014-10-07 19:04:47 följande:
    Jag känner också det du beskriver - något som påminner om nervryckningar på insidan. Sjukt mysigt :)
    Ja det är supermysigt:)
  • Madelia
    snö 81 skrev 2014-10-07 19:14:34 följande:
    Jag har känt fladder och som att någon kittlar mig från insidan några veckor nu (andra barnet). Men nu senaste dagarna har jag börjat känns som nervryckningar där inne, som att den sparkar eller har hicka :)

Jag är i 16+5 nu
    Ja så känns mina med:) fladdret som ofta verkar vara innan kanske bara gick mig obemärkt förbi då jag väntar första och inte har någon aning om hur och när det kan kännas:) men nu tror jag minsann det inte kan vara något annat:)
  • mizzidus
    KarinIngrid skrev 2014-10-07 09:45:53 följande:

oj nu hamnade bilderna lite fel..
    jag skulle svara på din bild mizzidus att din mage var fin!

Och sen lägga in min egen, men det hamnade i fel ordning :)

Tack så mycket :) Ja så tokigt det kan bli ibland haha :)
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-10-07 18:54:13 följande:

Nixe skrev 2014-10-07 20:39:39 följande:

Jag köpte också byxor på hm men fick gå upp två storlekar och då var de ändå lite tajta. I de vanliga jeansen (förutom att de inte gick att knäppa helt) hade jag min vanliga storlek. Och då har jag ändå gått ner fyra kg sen jag blev gravid :-/

Jag kollade igenom hur många par som helst, och provade fyra, jag tror att någon stjärna tänkt lite fel med storleken på just skinny-modellen (slim och vad nu den andra modellen heter verkade större, men de hade fel färg). De var inte så små i linningen (precis där mudden börjar), men benen... Jag som brukar ha lite problem med att skinny jeans är lite för stora över vaderna.

I vanliga fall hade jag nog köpt de i storlek 40 och töjt dem tills de blev bra, men nu kommer jag ju bara bli större, och jag orkar inte med hårda kläder direkt.
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-10-07 21:15:26 följande:

Ja så känns mina med:) fladdret som ofta verkar vara innan kanske bara gick mig obemärkt förbi då jag väntar första och inte har någon aning om hur och när det kan kännas:) men nu tror jag minsann det inte kan vara något annat:)

Jag hoppade också över fladdret. Har känt "nervryckningar" och mer ordentliga sparkar. Fast igår kände jag nog ingenting. Det är så svagt än, så jag känner bara om jag är helt stilla, och det blir inte så mycket sån tid på jobbdagarna :)
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-08 07:24:22 följande:
    Nixe skrev 2014-10-07 20:39:39 följande:

Jag kollade igenom hur många par som helst, och provade fyra, jag tror att någon stjärna tänkt lite fel med storleken på just skinny-modellen (slim och vad nu den andra modellen heter verkade större, men de hade fel färg). De var inte så små i linningen (precis där mudden börjar), men benen... Jag som brukar ha lite problem med att skinny jeans är lite för stora över vaderna.

I vanliga fall hade jag nog köpt de i storlek 40 och töjt dem tills de blev bra, men nu kommer jag ju bara bli större, och jag orkar inte med hårda kläder direkt.
    Nej det förstår jag verkligen att du inte vill. De jeansen du provat är det dem med låg eller hög mudd? Jag köper bara de med hög mudd, kan det vara det som är skillnaden? Du får beställa på nätet annars kanske?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?