Kpax skrev 2015-04-08 15:34:56 följande:
BVC-besök idag, men vi hann inte väga och mäta eftersom vi pratade om magknipet.
Sköterskan verkade lite oroad över situatione, hur vi ska orka, och hur det går med anknytningen. Jag kände mig inte alls anklagad, och jag är glad att hon bryr sig. Men det är jobbigt att prata om, och jag satt med gråten i halsen mest hela tiden...
Jag var så glad över att det känts bättre sen jag slutade med mjölkprotein, men igår gallskrek Josefin från 21 till 2.30, och jag kände mig så ledsen och besviken. Jag orkade inte sista tiden, så sambon fick ta över trots att han skulle upp och jobba :(
Enligt BVC-sköterskan kunde det vara ett tillfälligt bakslag, men jag vet inte om hon bara försökte vara uppmuntrande. Vi kommer hur som helst fortsätta 1-2 veckor till innan vi utvärderar ordentligt.
Vi Fick en ny tid (en extra lång) för vägning och samtal på fredag.
Septemberbarn08: Jag blir så ledsen när jag läser att du känner dig värdelös. När det gäller någon annan är det så glasklart att det inte alls är så, du är den allra bästa mamman för ditt barn, och hon vill inte ha en annan mamma.
Men jag känner likadant själv, och då är det inte lika tydligt att det är fel. Fan att man är så självkritisk.
Va jobbigt ni har det... Kan inte ens föreställa mig hur det är med bebis som skriker i flera timmar. Jag tycker det är jobbigt när min skriker några minuter... Vad bra att ni får samtal på BVC. Hoppas det blir bättre snart!