BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Om ni dricker annat än vatten till maten till vardags kan det finnas pengar att spara där?
Om ni dricker annat än vatten till maten till vardags kan det finnas pengar att spara där?
Det är roligt att Linnea och hennes storebror verkligen hittat varandra nu, men det blir allt svårare att lägga dem av samma anledning.
Är storebror vaken går det nästan inte att lägga henne för hon tittar efter honom hela tiden och han vet ju om det och smyger gärna runt i närheten eller gör något litet utrop så att hon ska veta att han är uppe.
När man sen lagt storebror så kan man inte ha Linnea uppe, för i samma sekund man tittar bort kryper hon som en oljad blixt in i hans rum. Snabb som sjutton har hon blivit när hon vet att hon inte får vara någonstans, liten och fortfarande väldigt rund ser det ut som en köttbulle som rullar förbi i hög fart. Han vill att hon kommer och står och lurpassar i dörren och lockar på henne och så fort hon kommit in stänger han dörren så att vi inte ska se att hon är där så att de ska kunna leka istället för att gå och lägga sig.
Vill ni inte läsa ännu ett gnällinlägg från mig får ni bläddra förbi det här för idag har jag bannemig inget positivt att säga :(
Jag går under av nätterna här hemma nu!! Miljoner uppvak varje natt bara för att hon ska snutta! Däremellan kan jag knappt somna om för att jag ligger och väntar på nästa uppvak igen och så får jag ont i hela kroppen för att jag ligger så dåligt och inte kan flytta på mig. Nätterna känns som en lång plåga och varje natt önskat jag bara att det kan bli morgon igen..
Hon biter mig så illa nu dessutom att högra bröstvårtan gör så ont att jag ligger ju vaken bara därför, för att det gör ont hela tiden hon suger. Syns inget sår men gör så ont att jag knappt kan klä mig:(
Hur fasen ska jag få bort nattamningen?
Herregud! Jag tog ett gravtest för ett par veckor sedan, det visade positivt!!!!!
Linnea har börjat ställa sig upp mot möblerna, och senaste dagarna även gå längst med bord och liknande så smått. Jag vet inte varför hon är tidig med grovmotoriken, man kunde verkligen inte gissa det om man tittar på henne.
Ser otroligt lustigt ut. I kroppen ser hon fortfarande ut som en liten bebis, stort tungt bebishuvud och oproportionerligt stor överkropp med små korta armar och krumma små ben. Hon ser ut som en liten bebis som borde ligga i famnen, absolut inte som en varelse som kan gå stå och gå. Men ändå står hon där och kacklar kaxigt.
Imorgon ska vi ha ett stort Halloweenkalas för vuxna och barn i bekantskapskretsen så vi ska börja med förberedelser idag, göra en del deg och hämta pinnar i skogen jag tänkt göra spöken med vit bordsduk av. Tyvärr snubblade jag över min pumpa-ljusslinga igår när jag skulle springa till Linnea som skrek och nu verkar den vara trasig
Igår passerade jag under 80 kg på vågen, vilket är ungefär var jag tror jag låg när jag blev gravid med Linnea, så det är roligt! 10 kg kvar till före sonen, men känns ju bra att jag numera inte blivit fetare av barn nr 2 åtminstone. Nu ska jag gå igenom garderoben igen och se hur mycket av de kläderna jag la undan som omöjliga att komma i som funkar igen. Vilket kommer att behövas eftersom jag ska tillbaka och jobba dec-feb.
Igår hade vi Halloweenfest för 30 personer så nu är jag ganska död, fick förstås fixa allt själv då sambon ju jobbar natt och sover fram till eftermiddagen. Särskilt spännande var det att vispa marängsmet över sjudande vatten medan Linnea försökte ställa sig mot mina ben hela tiden.
Ursäkta gnäll inlägg men jag orkar fan inte med mer nu. Två ungar på mindre än två år är totalt överjävligt!!!! Tvååringen tar knäcken på mig. Jag funderar på att sjukskriva mig så får pappan ta ungarna. Jag klarar inte mer. Nu bara sitter jag och väntar på att tvååringen ska börja spy. Jag bytte nämligen världens ryggbajs på lillebror så det sprutade majsbajs överalltnär jag försökte lirka av kläderna och jag skyndade mig in i duschen med lillebror och då vänder jag mig om och ser tvååringen stå och äta utbajsad majs. Fy fan vad jag vill bara rymma hemifrån. Orkar inte mer. Varför skaffade jag barn överhuvudtaget. Och så klart kommer inte mannen hem än på sju timmar
På tal om rara barn, jag har ett här hemma jag med.. äldre dottern hade som sagt kolik när hon var bebis och har alltid varit lite speciell efter det. Väldigt häftigt humör och väldigt krävande, suger ofta ur all energi från mig redan på morgonen.
Idag har vi hittills hunnit med utbrott över detta: 1. Jag väntade inte på henne innan jag gick ner, TROTS att jag stått 10 minuter och väntat på henne. 2. Byxorna var fel. Byxorna hon SJÄLV valde igårkväll. De var bara fel. Satt fel, såg fel ut, var bara fel. 3. Storebror tog hennes nyckelring (föreställ er vilken katastrof). Hon fick tillbaka nyckelringen (för storebror vågar inte bråka) men det dög inte. 4. Hon vill ha godis NU! Vi brukar köpa helggodiset på fredagar men EFTER att storebror slutat skolan. Men nej, NU ska hon ha godis! 5. Hon hittar inte sin TOMMA tablettask från förra helgen som tydligen var GRYMT viktig för henne. 6. Hon är hungrig. Trots att jag frågade för 10 minuter sedan om hon skulle ha sin smörgås som låg på bordet eller om jag kunde slänga den. Men nu, när smörgåsen är slängd, är hon hungrig. Och, jag citerar: "den jävla ungjävelmackan går ju inte smöra".
Såhär håller det på alltså. Hela dagarna, varje dag! Hon svär, smäller i dörrar, kastar grejer och är helt oregerlig. Har alltid varit såhär så någon "period" är det inte. Hon är så arg på allt och alla och ingenting hjälper.