Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-08-05 19:50:41 följande:

Ni som har pojkar, har era hittat snoppen? Tage har helt plötsligt börjat dra/slita i den så fort blöjan åker av. Detta är helt nytt för mig som har en tjej sedan innan, hon pillade aldrig där. Tänker att det borde göra ont, men det verkar inte så iofs :)

Isak fick tag i sin för några dagar sen. Kommer ihåg att storebror slet o drog så det såg ut som att det borde göra mycket ont men såg helt oberörd ut...
  • Mildamilda

Ang tänder så fick min son sina första vid sju månader och jag ammade tills han var ett år. En gång bet han mig så jag skrek högt och sen aldrig mer. Så det kan gå bra också!

• Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-08-27 22:03:54 följande:

Vi ska ta 5-månadersvaccinet imorgon. Planen är att gå på middag med W på kvällen... Vi får väl se hur han mår.

Hoppas det går bra! Isak fick reaktion dagen efter sprutan.
  • Mildamilda

Längesen jag skrev här, livet rullar på som i ett hamsterhjul... Jag känner mig som en zombie på nåt sätt, väldigt trött men så länge man är igång funkar det. Igår skänkte jag två fulla kassar med bebiskläder... Gjorde lite ont i hjärtat, att vi antagligen är klara med bebisar... Sambon säger att han är klar medan jag i hemlighet känner att jag kommer vilja ha en till. Isak hade planat ut lite på vikten så vi har börjat med gröt varje kväll och han älskar det! Gapar som en fågelunge, det är roligt!

• Mildamilda
    LillLouise84 skrev 2015-08-28 10:01:42 följande:
    Vi är också klara med bebisar, fast det gör ont i hjärtat att det är sista bebisen. Jag har jättesvårt att göra mig av med kläderna. Dotterns kläder har jag precis börjat sälja av och hon är drygt två år. Bara att rensa ur de som är för smått ur klädskåpet värker i hjärtat.
    Jag sparade dock en låda med tex första bodyn, fleeceoverall, mössa och sånt som man tyckt om lite extra. Visst gör det ont... Men då tänkte jag att de gör mer nytta när man skänker till behövande än att förvaras i vårt källarförråd... Samtidigt är det ju roligt att de blir större! Knäppt det där.
  • Mildamilda

Isak sover tre gånger per dag, oftast 45 min typ men ibland kan det bli lite över en timma. Somnar runt 20:30, vaknar just nu mkt på nätterna. Han har fått två framtänder och börjat bli mindre nöjd att ligga eller sitta själv längre stunder. Han övar motorik för fullt går upp i "stående hund" och bökar runt : ). Idag har vi provat att ha tre barn det var spännande!

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-09-06 15:31:53 följande:

Här är det en till med dålig sömn. Sällan vi sover särskilt bra tycker jag. Inte så att hon är vaken egentligen och ledsen men hon ligger ju och letar bröstet hela tiden och ska snutta. Somnar om direkt när hon hittat bröstet så det blir ju inte direkt mycket förlorad sömn på det viset men att bli väckt i snitt 10 gånger varje natt börjar tära lite :/

Har varit en sjukt dryg vecka på det också. Fotbollsträningar, föräldramöten, barnkalasplanering osv. Igår hade vi 8 barn som härjade runt här hemma i två timmar.. lägg till dålig sömn på det, stressig förmiddag med massa bakning och stressigt efteråt med all städning. Var rätt mosig i huvudet igårkväll;)

Vet inte om det är dålig sömn + att det är mycket att tänka på just nu som gör det eller om amningshormonerna förstör också för jag är galet virrig nu. Minns ingenting och fattar ingenting. Kan titta på regnkläderna i hallen och ändå lämna dem hemma när vi far till skolan. Lägger bilnycklarna i kylskåpet. Läser samma texter flera gånger utan att fatta vad jag läst. Börjar bli rädd för mig själv:/

Blev lite glad av att läsa det du skrivit, för då är jag inte ensam... Hoppas det blir bättre för oss! Cheese-brain kallas det visst : )
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-09-07 06:07:31 följande:

Jag blir inte klok på Tages nätter. Inatt sov han hela natten - åt kl 19 och somnade strax därefter, precis som alla andra kvällar. Sen vaknade han för mat 5.30. Dessvärre tyckte han att det var helt onödigt att sova vidare sen :)
    Andra nätter kan han vakna redan vid midnatt för mat, eller som natten till igår då han var hungrig med två timmars mellanrum?!?
    Är det sovandet under dagen, intryck, mage eller tänder sim påverkar? Eller nåt helt annat??

Jag tror inte det beror på hunger utan att de behöver närhet. Isak kan vakna och vara ledsen bara nån timma efter han ätit, det enda som hjälper är att han går snutta lite. Tar man då upp och försöker trösta blir han tokledsen...
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-09-06 18:37:35 följande:

Vi har också fortsatt kassa nätter, mycket uppvak, stökig sömn, gnäll, gny och snuttande. En tand har spruckit igenom (utan att föregås av svullnad och rodnad vad jag sett, brukar känna rätt ofta), så det är väl det.

Igår var jag på partaj för första gången. Var borta fem timmar och drack två glas vin. Det kändes lagom för mig :) Josefin hade skrikit nästan en hel timme, hon är så mammig när hon är trött... Men men, till slut somnade hon ju, och sambon är glad och stärkt över att han klarade det utan att stressa upp sig eller be mig komma hem tidigare. :)

Kul med party! Kom på mig själv med att fantisera om after work : ))
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-09-07 23:02:51 följande:

Är det någon mer som fått ont i lederna? Jag undrar om jag fått en släng av amningsreumatism eller nåt liknande. Har jätteont i höger knä och har haft sen ett tag efter förlossningen. Nu har höger axel börjat värka och även två fingrar på höger hand. Jag fick även tillbaka min foglossning en sväng i fredags med elaka hugg i bäckenet. Det blir bara värre, kan knappt gå uppför en trappa. Måste jag sluta amma nu tro?

Jag har inte hört talas om amningsreumatism förut! Men jag har haft ont i en led i vänster pekfinger sen förlossningen, det har bli IT bättre senastemånaden. Jag ramlade och böjde det fingret en gång för flera år sedan. Jag trodde jag fick ont pga jag kramade handtaget på sängen så hårt under förlossningen! Igår gick jag en längre promenad och kände då av foglossning i bäckenet. Så var det sist också.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?