Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-09-18 09:34:51 följande:

Är det någon av er som bytt från babyskyddet till bilbarnstol (nr2)? Bosse haaaatar att åka bil, och jag misstänker att det är för att han inte ser något i babyskyddet. Men bilbarnstolen vi har är från 9kg, o han väger bara 7,5... enligt hans viktkurva kommer han väga 9kg när han är 11 månader = 5 månader till i babyskyddet... Har hört att flera barn som hatar babyskyddet är nöjda när de får sitta i bilbarnstol istället, men känner inte riktigt för att köpa en ny bilbarnstol då dom inte direkt är gratis. Bosse har fått ärva den vi har från hans kusin... Någon som bytt? Bättre/sämre?

Vi bytte med stora sonen när han var fem-sex månader och det gick jättebra. Vi tycker han satt bättre i bilstolen än babyskyddet.
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-09-23 15:26:39 följande:
    Pampers fungerar inte alls tyvärr :( vi har storlek 3 på libero nu.. ibland funkar det, men väldigt ofta gör det INTE det:( blir en del klädbyten, vilket egentligen inte gör så mycket då hon har mycket kläder.. värre med ens egna kläder om hon ligger i famnen eller möblerna om man råkar lägga ner henne nån annanstans än på skötbordet ;)
    Vi hade också mkt läckage innan men det blev mkt bättre när vi gick upp till nr fyra på Libero.
  • Mildamilda
    Mildamilda skrev 2015-09-23 16:28:27 följande:
    Vi hade också mkt läckage innan men det blev mkt bättre när vi gick upp till nr fyra på Libero.
    Ibland får man ju byta trots att vikten inte stämmer
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-09-23 17:32:43 följande:
    Lavish: usch vilken svärmor! Så tråkigt!

W har två vassa tänder i underkäken och igår såg jag en vit prick även i överkäken. Han har bitit mig rejält i bröstvårtan ett par ggr, då har jag skrikit till spontant och då han han flinat elakt. Han blir 6 mån på lör. Han är däremot ingen stjärna på att sitta, han vill inte öva, han vill bara stå och hoppa. Han ålar inte och kryper inte. Det gör inget om det dröjer...
    Aj! Så har Isak gjort också några gånger nu...
  • Mildamilda

Ni som kommit igång med mat; ger ni vatten att dricka till maten och isåfall ur vad? Nappflaska eller pipmugg? Isak är väldigt intresserad av mat men han har aldrig tagit flaska så han vet inte hur man dricker ur den.

• Mildamilda
    Lavish skrev 2015-10-16 21:19:05 följande:
    Känner igen mig även om jag inte tagit det lika hårt som dig.

Jag hade alltid tänkt mig 3-4 barn. Men efter vårt första ville sambon egentligen inte ha fler, och efter långa diskussioner gick han med på ett andra barn på villkor att jag inte skulle tjata om fler sen. Jag tyckte också det kändes okej då eftersom graviditeter och förlossningar varit jobbiga och bebistiden med sonen var också jobbig, samt att jag faktiskt har mycket annat jag vill hinna med i livet förutom barn. 

Egentligen är jag väl fortfarande med på planen med två barn och tycker den är bra, men någonstans känner jag mig väl ändå inte 100% färdig och det gör lite ont att lägga undan saker och veta att inget av mina barn kommer ha det mer, att jag aldrig kommer att ha en liten bebis igen. 

Som sonen är 4,5 nu så vet jag ju att den där speciella relationen med bebisen ändras med tiden. Jag och sonen älskar ju varandra och har mycket roligt och kärlek tillsammans fortfarande, men nu har han sin egen värld där jag inte får komma in i alla rum och där han ibland förställer sig för mig med framgång. Den där första tiden när man liksom är nästan i symbios med barnet är ju inte för alltid, även om man har kvar sina fina barn. 
    Känner mig inte heller helt färdig med två, fast vi är mitt i tvåbarnschock nu! Får se vad tiden (o naturen) har att säga...
  • Mildamilda
    tovemaja skrev 2015-10-16 08:47:53 följande:

Ojoj! Grattis till plussarna! Kul även om det var oplanerat! Tänk vilken glädje era barn kan få av varann!

Jag gissar att vi kanske slutar skydda oss (nu med avhållsamhet runt ÄL) någon gång i vår och jag räknar nog med att ett syskon också kommer vara svårbakat :) hur tänker ni andra som vill ha fler barn i framtiden?

Vet inte vad du menar med svårbakat men för mig tog första barnet fem månader och andra blev till på första försöket, hade också räknat med att det skulle ta tid...
  • Mildamilda

Isak har fått två tänder i nedre käken och en hörntand i överkäken. Igår kom han på att han kunde gnissla med dem... Ugh, ni vet känslan när nån drar naglar mot svarta tavlan... Han tyckte det var jättekul när vi blev förfärade över ljudet och gnisslade ännu mer! Sen är det tre tänder till på g. Han har börjat åla sig fram och kämpar på med att knäcka kryp-koden... Nätterna är ett skämt med tusen uppvak och snuttningar. Jag är en zombie som åldrats tio år på ett halvår känns det som! Tur man vet att det blir bättre.

• Mildamilda

När vi nattar Isak så somnar han och sover i 1-1,5 timma - sen vaknar han och är jätteledsen. Det går inte trösta, han tar inte napp, det enda som hjälper är att lägga sig och amma honom. Så har det varit varje kväll i kanske 3 veckor. Det är som att han sover och skriker samtidigt. Nån mer som har det så här? Kommer ihåg att storebror var sån med men jag vet inte hur länge det höll på...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?