Lavish skrev 2015-10-16 21:19:05 följande:
Känner igen mig även om jag inte tagit det lika hårt som dig.
Jag hade alltid tänkt mig 3-4 barn. Men efter vårt första ville sambon egentligen inte ha fler, och efter långa diskussioner gick han med på ett andra barn på villkor att jag inte skulle tjata om fler sen. Jag tyckte också det kändes okej då eftersom graviditeter och förlossningar varit jobbiga och bebistiden med sonen var också jobbig, samt att jag faktiskt har mycket annat jag vill hinna med i livet förutom barn.
Egentligen är jag väl fortfarande med på planen med två barn och tycker den är bra, men någonstans känner jag mig väl ändå inte 100% färdig och det gör lite ont att lägga undan saker och veta att inget av mina barn kommer ha det mer, att jag aldrig kommer att ha en liten bebis igen.
Som sonen är 4,5 nu så vet jag ju att den där speciella relationen med bebisen ändras med tiden. Jag och sonen älskar ju varandra och har mycket roligt och kärlek tillsammans fortfarande, men nu har han sin egen värld där jag inte får komma in i alla rum och där han ibland förställer sig för mig med framgång. Den där första tiden när man liksom är nästan i symbios med barnet är ju inte för alltid, även om man har kvar sina fina barn.
Känner mig inte heller helt färdig med två, fast vi är mitt i tvåbarnschock nu! Får se vad tiden (o naturen) har att säga...