Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Isak har ålat fram i en månad ungefär men kröp "på riktigt" för första gången igår. Har börjat resa sig mot soffa etc. Hinner inte skriva så mycket här. Tvåbarnschocken. Angående julpynt så tar vi fram adventsljusstake och stjärnor till fönstren dagen innan första advent, men tomtar får vänta till 3-4 advent. Och granen tar vi in kvällen innan julafton. Har inte varit alls förtjust innan men nu är det mysigt när man har egen familj.

• Mildamilda
    laila88 skrev 2015-12-14 14:00:26 följande:
    Väldigt mycket surr här också :D men de riktiga orden hon säger hittills är mamma,pappa,titta och där. Hejdå har hon klämt fram några gånger också. Men annars är det mest surr som man inte hajjar och skrika till är kul också tydligen, för då hon skriker å man tittar på henne så blir hon jätte glad att fått en reaktion :D hur kul det är för omgivningen och på allmänna platser är inte hennes problem tydligen :D haha.

Krypa har hon gjort i superfart sen i somras, ibland saknar man ju lugnet då hon låg still och i sin höjd rullade runt :D sen är de ca tre månader sen hon börja ställa sig upp mot saker och gå runt med hjälp av dom. Men sätter sig om hon inte har nått att hålla i sig i. Trodde hon skulle börjat gå vid de här laget men hon är lite orolig för att inte hålla i sig i saker så de dröjer nog. Annars är hon en riktig klätterunge, sonen var så lugn å beskedlig om man jämnför med denna galning som hoppar klättrar å har sig. Noll koll på att saker är farligt.

Våran lära gå vagn är inte särskilt bra heller :/ då hon går å styr den så rullar den så lätt så hon springer typ fram. Så den här överbeskyddande mamman tar inte fram den så ofta så hon får inte träna så mycket med den heller.

Jag hoppas hon blir lite lugnare till dess nästa bebis kommer :D
    Går det inte reglera motståndet i gåvagnen? Annars kan du lägga i tunga böcker etc
  • Mildamilda

Vad har era barn på fötterna när ni går ut? Vi har nyligen fått kalla temperaturer här i mellersta Sverige och nu funderar jag om man ska skaffa skor? Vi har använt raggsockor och tossor från POP som ska vara varma men han har varit kall ändå.

• Mildamilda

Åh jag måste erkänna att jag blir lite avundsjuk på er som är gravida igen eller som planerar syskon nu... Jag har ju redan två barn men kan ändå känna att jag skulle vilja ha ett tredje barn... Förstår egentligen inte hur jag kan känna så för vi har absolut tillräckligt med två! Fullt upp hela dagarna och stupar i säng på kvällarna...

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2016-01-11 21:40:36 följande:
    Ingen som vet:/ hon brukar kunna skrika så hon liksom blir tyst någon sekund och sen tvärt drar in luft igen om hon ramlat och blir riktigt ledsen men nu var hon ju inte så ledsen så jag fattar inte.. och just att hon verkligen inte andades och föll ihop? Hon är inte förkyld heller så man kan inte skylla på något sånt. Jag känner mig inte trygg alls nu. Fy fan vilken hemsk upplevelse..

Under mina drygt sju år som mamma har man ju många gånger funderat på hur man skulle reagera om något av barnen slutade andas eller satte något i halsen. Minns att jag under dessa sekunder hann tänka "så det här var det? Det var bara 9 månader vi fick med henne? Nu är det över!".
    Oj va läskigt o hemskt att oroa sig så... Kan det varit ett sk affektanfall? Läste om det för nån dag sen då en kompis barn blev arg/ledsen och skrek så hon svimmade. Stod bra info på 1177. Har hon piggat på sig?
  • Mildamilda

Nån mer vars bebis vägrar ligga still? Blöjbyte och påklädning gör mig svettig numera... Storebror var likadan o jag hade bestämt att nr 2 skulle va lugnare : ) sen nätterna är ett skämt just nu han vaknar o ställer sig upp o är ledsen o vill snutta - typ sex ggr per natt... Snark!!

• Mildamilda
    ebe91 skrev 2016-01-13 10:57:46 följande:
    Haha har haft svårt o byta blöja på han sen han var 4 månader! Bajsblöjor tar jag i handfat/badkar, nya blöjan åker på medan han står (kör pants-modellen).
    A vi kör också med up&go i stående... Kommer ihåg när vi skolade in storebror på förskolan och glömde säga att han vägrar ligga på skötbordet... Efter några dagar kom fröken och undrade hur vi gör när vi byter blöjor!! Men... Sen gick det bra att ligga på skötbordet - på förskolan men inte hemma...
  • Mildamilda
    Lilj3 skrev 2016-01-13 11:08:00 följande:
    Ja det är helt hopplöst här med påklädning och blöjbyte. Kör nästan enbart med byxblöjor nu då det går lite smidigare att få på. Ibland fungerar det att distrahera med en leksak/annat föremål en stund men då är det max i några sekunder. Drar mig för att gå ut nu när det är kallt och massa kläder ska tas på. Båda dryper av svett innan vi är påklädda och klara. Nätterna är inte speciellt bra här heller. Han vill snutta 2-3 gånger men vaknar oftare än så och är orolig, alternativt jättepigg och vill leka klockan 3-4 på natten.
    Detta i kombination med vintermörkret gör ju att man är allt annat än pigg just nu...
    Låter ju lite elakt men känns lite skönt att veta att man inte är ensam! Vissa dagar känns det som att våren o sommaren gärna får komma! O vi måste ju ut för att lämna o hämta varje dag så minst två omgångar per dag...
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2016-01-13 14:12:28 följande:

Vad har era barn i sängen (täcke/filt/kudde) nu när dom blivit såhär pass stora? Tänker då främst de barn som sover i egen säng

Vi köpte en liten mysig filt innan Tage föddes och den fick han ha som täcke eftersom man ska undvika vanligt täcke i början. Han har fortfarande bara denna lilla filt i sängen och den ligger ytterst sällan ovanpå honom. Kudde har han inte heller då han snurrar som en propeller på natten. Han har huvudet åt alla väderstreck under en natt så man skulle i så fall bli tvungen att fästa fast kudden på huvudet ;)

Täcke o kudde men täcket är oftast inte på... Sen sover han halva natten hos mig med mitt täcke.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?