BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
En annan icke önskvärd grej min bebis gör är bits! Nyss kröp han fram till mig när jag satt på golvet o så bet han mig genom mysbyxorna i insidan av låret aj!! Nån mer?
En annan icke önskvärd grej min bebis gör är bits! Nyss kröp han fram till mig när jag satt på golvet o så bet han mig genom mysbyxorna i insidan av låret aj!! Nån mer?
Tog ett test idag, och jag är gravid :)
Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.
Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?
Alltså jag blir galen på mig själv. Jag hatade att vara gravid och blir ilsken som ett bi. Jag har inte sovit på tre år och är helt slutkörd och ändå är jag avundsjuk så jag kan spricka på alla som är gravida. En nära vän fick barn för tre veckor sen och jag har gett henne en hög bebisgrejer. Jag har sålt en del och skänk en del andra bebisgrejer men plötsligt har jag världens separationsångest igen. Och inte blir det lättare av att en av mannens närmaste kompis ska ha barn vilken sekund som helst. Plus att min kusin hade bf förra veckan.
Jag vill inte ha fler barn men ändå så sörjer jag att jag inte ska ha fler. Postgravidhjärna, postamingshjärna plus akut sömnbrist skyller jag på.
Jag blir galen på kylan vi har här uppe just nu. De senaste tre veckorna har det varit som varmast -20 typ. Nån dag var vi faktiskt uppe på -8, men så dagen därpå var det -24 igen.
Idag toppnoterar vår termometer på - 32.4, och jag och Tage måste strax ge oss ut med vagnen och följa storasyster till skolan :-/
Här försöker vi nu avsluta nattamningen.
Mitt tuttofila barn är ju mer som en ettåring än en bebis numera, går ganska bra och har börja säga några ord. Men tutten vill hon inte släppa. Det första hon ropar när jag kommer hem från jobbet är "Tutte!" och sen tittar hon någon annanstans än i ögonen, drar i kläderna och smackar med munnen som hon sett en marsipangris.
Har fortsatt nattamma henne eftersom det känns som att när jag jobbar är det den tryggheten och närheten jag kan ge henne. Men nu orkar jag inte mer. Klockade hennes uppvak efter att jag gått och lagt mig, hon vaknade för att få bröstet 21.30,22,22.30, 23, 23.30, 1, 2, 3.30, 4.30, 5, 5.30, 6, 6.30 och sen ville hon inte somna om. Ungefär så har det sett ut de flesta nätter.
Så vi försökte inatt att sambon tog henne och jag sov på soffan. Hon skrek typ hela natten. Stackars grannarna lär inte ha sovit. Får se hur det går inatt.