• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Här har ni en till som planerar en trea :)

Vi har två barn som är 5 och 7 år (nåja, nästan iaf). Jag är 32 och maken 33. En sladdis känns som en utmärkt idé! :D

Jag tog ut min kopparspiral i måndags. BM sa åt mig att vänta 2-3 dagar, sen kunde vi köra igång.

• Minxy
    Lectin skrev 2014-10-22 06:22:19 följande:

Välkommen Minxy!

Tack!

Sedan i måndags har jag observerat ungefär en miljard barnvagnar och bebisar känns det som. Det kryllar av dom! Undra om man är lite besatt? :P
  • Minxy
    Lectin skrev 2014-10-23 07:37:12 följande:

Dagens test också helt negativt inom tid men torkstrecket är där idag också och liiiite starkare än igår! Törs inte tro något och logiskt gör jag väl inte det men hjärtat hoppas hoppas... Bara att vänta och se. Bim först imorgon.

Men det känns ju faktiskt hoppfullt?!
  • Minxy

Jag har för övrigt köpt både ägglossningstest och graviditetstest idag.

Jag läste tidigare i tråden att ni gillar att testa. Här har ni en till! :D

Dessutom hade jag tidigare rätt så kort lutealfas. Min cykel var 30 dagar, men lutealfasen var bara 11 dagar jämfört med normala 14 dagar. Det innebär att ägget har kortare tid på sig att fästa innan mensen drar igång :/

Jag vet inte om min cykel har förändrats, så det kan nog vara bra att testa och se när jag har ÄL.

• Minxy

Jag har 1 år och 9 månader mellan mina två.

Första tig tid att få till, jag häll på och tempa i över ett år för att ha koll på ÄL och allt.

Andra blev till på första försöket.

Nu kör vi första försöket med nummer 3! Vi får väl se om det kommer ta lång tid den här gången också...

• Minxy

Med ett av mina barn (minns faktiskt inte om det var ettan eller tvåan), fick jag till och med en mensliknande blödning, så jag trodde definitivt att det var kört!

Det finns alltid hopp, Lectin :)

• Minxy

Micka: humörsvängningar låter faktiskt lovande.

När jag har varit gravid med mina två så har jag (som annars är rätt timid och lugn) farit ut i gråtattacker mot min stackars man.

Dessutom har jag båda gångerna varit löjligt varm och svettig dagarna innan BIM.

Min BIM ligger en bit bort. Tror rätt datum är 13 november vilket känns som en evighet!

• Minxy
    Micka! skrev 2014-10-24 22:08:05 följande:

Läste i min gravidbok som jag skrev med sonen, plussade med clearblue på bim + 1,(inte +2 som jag hade för mig) vågar kanske prova med ett test på måndag..... vad tror ni...?

Jaa, Micka, testa! Så länge jag inte kan testa själv lever jag genom andras tester Skrattande
  • Minxy

Jag har funderat lite.

Ska vi göra en BIM-lista här i tråden? På det sättet blir det lite enklare att hålla koll på när någon närmar sig BIM :)

Vad tycker ni andra?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea