• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Shrew skrev 2015-01-16 19:05:03 följande:

Testade i kväll innan jag tog ett glas vin, ni gissar säkert resultatet iom att jag vågar dricka vin. Är dessutom irriterad vilket jag brukar vara före mens!

Skit! Fast kvällsurin är ju inte direkt jättesäkert för test innan BIM
  • Minxy
    mammave skrev 2015-01-16 20:07:05 följande:

Jaha. Håller tummarna ändå för dig, Shrew

Ja, här började precis mensen smile4.gif Blev faktiskt lite ledsen denna gång. Har inte blivit det tidigare. Men får ta nya tag och hoppas på en oktoberbebis.

Åh nej :(

Jag beklagar Mammave :(
  • Minxy

Shrew: jag förstår hur du tänker. När man går all in är det lätt att tankarna fokuserar mer på den "tävling" man gör det till.

Välkommen tillbaka om ni kommer fram till att ni vill fortsätta försöka! :)

• Minxy

Lectin: jag förstår att du blir nedslagen, men det KAN ju vara ägglossning på G också! Jag håller tummarna för dig :)

• Minxy
    VeronikaK skrev 2015-01-21 13:18:09 följande:

Jag fick besked i veckan att jag är gravid! FörvånadCool Känns väldigt omtumlande och jag måste nog ta in det bit för bit tror jag. Min första reaktion var dock glädje. Hoppas kunna fortsätta att vara glad, och att vår omgivning om de nu misstycker har vett att behålla det för sig själva.

Håller tummar och tår för er andra!

Grattis! :)
  • Minxy
    VeronikaK skrev 2015-01-22 10:02:42 följande:

Tack för alla gratulationer! Lite konstigt att det blev just nu när jag inte alls trodde att vi var i närheten av att pricka in äl. Och det där med symptom bekräftar verkligen att det kan vara helt olika varje gång. Med först barnet hade jag många tydliga symptom både i humör och kropp. Med andra barnet inte någonting öht tills vecka 8 sådär. Helt som vanligt. De här gången är jag rasande hungrig. Kan äta hur mycket mat som helst. Men det är också det enda. Skumt. (Inte så att jag inbillar mig att illamåendet inte kommer, dör det lär det göra snart...)

Lycka till ni andra! Jag känner på mig att det kommer att bli en fertil vår! ;)

Samma här med den här graviditeten. Vansinnigt hungrig hela tiden och det håller i sig än (v.11)

Kände aldrig så med de första två.
  • Minxy
    TheLe003 skrev 2015-01-26 08:07:08 följande:

Jag kunde inte hålla mig och tog ett digitalt idag. Jag är gravid! smile1.gif Nu känner jag mig riktigt nervös.

Grattis!! :)
  • Minxy
    Noli skrev 2015-01-26 21:05:09 följande:

Hej på er! Det här känns som en passande tråd för mig ?

33 år, två barn sedan tidigare (-09 och -12) och nu är vi inne på första försöket för en trea.

Känns både läskigt och spännande på samma gång. Är rädd att inte räcka till men samtidigt är längtan så stor att den inte går att bortse från. Skräckblandad förtjusning kan man säga!

Jag har ca 8-10 dagar kvar till BIM, har oregelbunden mens så det är svårt att veta. I lördags fick jag kraftig molvärk i nedre delen av magen som varade hela dagen, precis som mensvärk. Hoppas ju att det är ett symtom men tänker samtidigt att borde ha varit för tidigt för något sådant. Så nu börjar den långa väntan på nästa vecka...

Välkommen! :)

Ja, det här med barn är en ständig väntan och oro. Först väntar man på ÄL, sen på BIM. När man väl lyckats få plusset så väntar man ångestfullt på att de första 12 veckorna ska passera, därefter väntar man på RUL, sen på förlossning osv osv :)
  • Minxy
    Iskristall skrev 2015-01-27 21:01:55 följande:

Välkommen Noli och barnlängtan!

Mammave: Hoppas på en fin äl till er! Lycka till!

Jag har BIM i morgon...

Hur känns det Iskristall? Jag minns inte om du trodde ni hade prickat ÄL den här månaden eller hur det var?
  • Minxy
    Iskristall skrev 2015-01-27 22:13:37 följande:

Minxy o Lectin: Det känns som vanligt, inga känningar förutom att jag känner mig trött. Men det är inte ovanligt för att vara mig smile1.gif Jo, vi har prickat in äl med varannandags sex runt äl. Tack för era tummar! smile1.gif

Då håller jag tummarna stenhårt! :)
  • Minxy
    Iskristall skrev 2015-01-28 13:01:42 följande:

Lectin: Färgade flytningar nyss och en temp som sjönk i morse. Mensen är tyvärr på intågande smile4.gif

Typiskt :(
  • Minxy
    limegrön skrev 2015-01-31 00:28:47 följande:

Och där kom mensen..

Åh nej... :(

Beklagar limegrön <3
  • Minxy
    mammave skrev 2015-02-07 09:49:33 följande:

Kmr nog avbryta försöken ett litet tag. Har varit inlagd, troligen pga stress. De hittade inga fel förutom att hjärtat var liiiiite påverkat, vilket de tillskrev som stress efter att ha uteslutit propp el allvarliga hjärtfel (lång historia). Hoppar nog in o läser lite emellanåt o återkommer om några månader på allvar tror jag.

Ta hand om dig mammave! Kramen :)
  • Minxy
    mammave skrev 2015-05-17 18:02:17 följande:

Förstår inget av mina äl-tester. Tyder dessa på att jag inte haft äl? Tänk om det är det som är felet? smile4.gif

Hmm...nja dom säger ju att vid ett positivt ÄL-test ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket. Det ser ju inte ut som om du haft ÄL än. Du kanske har sen ÄL? Jag hade ÄL på dag 20 i cykeln innan jag skaffade första barnet 2008.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea