Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Tack till er alla som sände en tanke! Jag tror det är kört den här månaden men jag lovar att jag inte ska släppa allt hopp förrän mensen kommer.

mammave skrev 2014-12-05 21:56:04 följande:

Janna: blev lite tokigt uttryckt när jag tyckte nio försök var mkt, jag vet ju att ni försökt mkt längre. Men min känsla var densamma, trots att det inte var lika länge. Hopplösheten och sorgen när man tror att man inte kan få fler barn och uppgivenheten, samtidigt som man kan bli avundsjuk på andra som blir gravida titt som tätt. Kram

Nio månader är också lång tid och jag reagerade inte nämnvärt på det. Det känns dock helt sjukt när jag tänker på den tid som gått för oss. Jag hoppas att det handlar om ett hormonellt fel som är lätt att åtgärda. Mardrömmen är att de inte hittar något fel... Tack för din omtanke! Kram
  • Janna84

Idag kom mensen. Skönt att jag började sörja redan i fredags för nu vill jag bara kämpa vidare. Tiden fram till ÄL brukar flyta på bra medan tiden mellan ÄL och mens är fruktansvärd. Trots fortsatt hopp är jag ändå så j*via less på det här nu, vi har testat allt från att inte bry oss till sexschema och specialglidmedel... Varför kan det inte vara så lätt som det står i skolböckerna? Ägglossning + sex = bebis. Tur att jag har två underbara barn om kroppen bestämt sig för att slå igen bebisproduktionen. Tyvärr är inte längtan mindre bara för att vi har barn sedan tidigare...

• Janna84

Tack än en gång för er omtanke! Hjärta 

Jag verkar ha ägglossning men jag är inte helt säker på att kroppen fungerar som den ska. Vi funderar själva på om jag har förhöjd östrogenhalt eftersom vi tidigare haft problem med upprepade missfall och nu har jag problem extremt kraftiga blödningar (det ska bli skönt att få svar inom kort). När jag blev gravid med tvåan så hade vi precis påbörjat en utredning men eftersom jag blev gravid och fick behålla barnet så lades utredningen såklart ner. Som jag tidigare nämnt är jag även orolig att jag ska hamna i klimakteriet på tok för tidigt (precis som min mamma).

Eftersom vi haft många missfall bestämde vi oss för att köra på utan skydd efter tvåan. Vi var beredda på att utsättas för nya missfall men vi var inte beredda på tre år utan att ens bli gravida. Om jag blir gravid nu och sedan får missfall kommer det kännas som ren tortyr... Ibland undrar jag varför jag fortsätter utsätta mig för det här men jag vill så gärna ha ett barn till, det är nu vi befinner oss i perfekt fas i livet och alla fyra längtar efter ytterligare en familjemedlem.

Nej, nu har jag gnällt tillräckligt. Tack för att ni orkar läsa!

• Janna84

Åh, spännande Lectin! Både beträffande eventuell ÄL/bebis men även besöket på fertilitetskliniken. Lova att du rapporterar vad som händer.

• Janna84
    Miaomiao skrev 2014-12-09 14:43:17 följande:

Hej tjejer, nu har jag varit på återbesöket, allt såg bra ut, och läkaren bekräftade att man inte behöver vänta ut nästa mens för att bli gravid igen. Jag känner mig lättad och väntar nu på äl som borde dyka upp om en vecka, ska absolut testa!

Toppen! Men tänk på att hcg kan ge utslag på ÄL-test (om alla test blir positiva så vet du varför). Kör hårt!
  • Janna84
    Lectin skrev 2014-12-12 12:46:40 följande:

Känner mig nere idag... mannen börjar tvivla och vill kanske inte ha en trea trots allt. Känner att vi behöver sätta oss i lugn och ro och prata igenom det här innan jag börjar knapra tabletter. Han antydde att han tycker att jag övertalat honom redan förra diskussionen i våras och jag tyckte verkligen att jag tassade försiktigt för att få med honom på tåget... Enligt mig svängde han själv utan övertalning när jag hade gått över tiden och vi hann bli nervösa för att det kanske hade råååkat bli en trea. Men kanske missuppfattade jag honom då... Vi får se var det här landar.

Vi har också tvekat i perioder men nu är båda väldigt sugna på en trea. Jag hoppas att ni båda kommer längta lika mycket inom kort. Stor kram!
    Shrew skrev 2014-12-12 13:46:34 följande:

Mensen kom efter jag att skrivit mitt inlägg... Tar nu en liten paus från försökande, vi kommer att vara hos släkten vid nästa äl och då lär det inte bli något mys. Känns nästan skönt att inte ens vänta och hoppas på något nästa månad! På måndag ska jag ta blodprover för att se om det är något fel på mina hormonnivåer, att få svar dröjer säkert till nästa år. 

Lectin: Hoppas att din man ändrar sig under julen när ni har tid att prata och umgås med varandra!

Nej, vad tråkigt :( Jag hoppas att ni får en lugn och stressfri jul och att det tar sig snabbt 2015.
  • Janna84

Idag var jag på arbetsintervju och det gick toppen! Det var en avslappnad stämning och fantastiskt trevliga personer. Mina referenspersoner har redan blivit kontaktade och en av dem tror att jag kan räkna hem det här. Jag är väldigt nöjd med min insats oavsett hur det går, jag hade inte kunnat prestera bättre. Deras målsättning är att lämna besked redan nästa vecka så det blir förhoppningsvis en tidig julklapp

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea