Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Det är bara ca 1% av alla kvinnor som hamnar i klimakteriet före 40 års ålder så oroa dig inte i onödan. Det är dock mycket större risk om ens mamma hamnade i klimakteriet tidigt och jag har dessutom korta cykler vilket innebär att jag förbrukat fler ägg än de flesta andra. Det här är ingen nyhet för mig och mitt mål var att få alla barn innan 30. Nu blev det inte så men jag hoppas att jag får min trea innan jag fyller 32 år (jag hinner med säkerhet passera 31 år)

• Janna84

Jag har fått kontrastvätska genom äggledarna mangoo och det gick hur bra som helst. Jag kan inte minnas att det kändes särskilt mycket.

• Janna84

Usch så hemsk sockiplast! Det är klart du ska skriva av dig. Det är ungefär som för mig med min oro med för tidigt klimakterie, det är inget jag pratar om i vanliga fall och då är det skönt att få skriva av sig här. Jag hoppas verkligen att er dotter har klarat sig från allt.

• Janna84

Jag håller tummen för dig Minxy! Själv vågar jag inte riktigt hoppas men jag är ändå lite skengravid i smyg. Morgondagen är en intressant dag för mig för då är det BIM-1, en dag som tydligt brukar skvallra om mensen är på intåg. Jag har inga tydliga gravtecken men än så länge har jag inte heller några menskänningar. Jag försöker hålla hoppet uppe samtidigt som jag inte vill hoppas för mycket.

• Janna84
    Micka! skrev 2014-11-10 21:09:38 följande:

Förstår precis......hoppas det blir ett fint plus ! När ska du testa?

Torsdag morgon på BIM+1.
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-10 22:26:33 följande:

Jag trodde du hade BIM imorgon Janna. Men då delar vi BIM den 13/11! :)

Hörni....tror ni det finns någon som helst chans att testa positivt imorrn om dagens test var helt jäkla blankt? Eller måste jag bita ihop till torsdag?

Det är väl ändå den 12:e på onsdag?

Klart det finns en chans att det visar något men resultatet kan bli väldigt svagt.
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-11 06:42:16 följande:

Jaa, jag testade idag och nej, det syns inte den minsta lilla tillstymmelse till plus :(

Alltså, jag trodde ju mensen inte skulle bli rubbad efter att jag tagit ut spiralen eftersom det var en kopparspiral. Inga hormoner alltså. Då borde ju mensen bete sig precis som tidigare, eller tänker jag fel?

Jag brukar ju alltid få spottings 2-3 dagar innan mens, men nu har jag inga.

Jag måste sluta tänka på det här, jag har dessutom bara ett test kvar :P

Nej, vad tråkigt med negativt resultat igen Men tänkt på att du fortfarande har två dagar till BIM så det behöver inte vara kört. Preventivmedel tillhör inte mitt kunskapsområde eftersom vi varit utan skydd i 10 år
  • Janna84
    mangoo skrev 2014-11-11 09:33:10 följande:

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

Clearblues ägglossningstest och lite olika märken på gravtest.
  • Janna84
    VeronikaK skrev 2014-11-11 11:46:35 följande:
    Jag har bara haft tester denna månaden för att se när äl var och då köpte jag CB. De andra är svåra att läsa av tycker jag.

Har inga symptom på någonting. I helgen blir det nog aktuellt med vin eftersom vi får besök och det blir utgång. BIM är mån-ons nästa vecka. Jag vet inte om jag ska testa i helgen innan utgång eller inte. Känns inte så bra att dricka vin precis innan ett ev. positivt test. Å andra sidan är det inget som talar för att det är positivt. Får tänka på saken ett para dagar till.
    Om du skulle vara gravid så delar inte du och embryot blodomlopp utan det är gulesäcken som försörjer embryot de första veckorna. Jag dricker ytterst sällan alkohol men förra veckan unnade jag mig faktiskt ett glas vin i samband med en affärsmiddag.
  • Janna84

Jag blir snart knäpp! Jag har inte fått någon mensvärk i ryggen än och brösten är dessutom svullna och får knappt plats i bh:n. Tappen är väldigt högt placerad och jag blev lätt illamående i morse igen. Samtidigt hade jag ljusrosa flytningar igår kväll och i morse och jag fick ju ett negativt testresultat i söndags. Jag vill hoppas att jag är gravid men samtidigt vågar jag inte... Jag vill ta ett nytt test men det känns samtidigt onödigt eftersom det känns väldigt osannolikt att jag är gravid. Som sagt, jag blir knäpp! Det är BIM imorgon men väntan känns helt outhärdlig... 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea