• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Micka: jag hade småblödningar av och till under graviditeten med min 2:a, mest i början. Det var skitjobbigt (hade fått ett MF två månader innan, så jag var extra nojig), men det gick hur bra som helst!

Vi tar inte ut några sorger i förskott mina damer - vi lever i nuet :)

• Minxy

Vad länge sedan det var man höll på med ÄL-tester och sånt, märker jag....minns inte om jag blev såhär frustrerad när vi försökte få första barnet?

Tog ett igår, det var negativt (teststrecket var svagare än kontrollstrecket).

Tog ett idag. Nu var teststrecket ännu svagare än igår?! Ska inte teststrecket bli starkare och starkare ju närmare ÄL man kommer?

Knasiga kropp.

Ja ja, jag kör på med testerna hela veckan ut. Om jag inte fått positivt som senaste på söndag köper jag en ny förpackning.

• Minxy

Micka: vad tråkigt :( Jag beklagar, jag vet hur nedstämd man blir varje gång mensen kommer oönskat! Med första barnet försökte vi över ett år, jag både tempade och använde ÄL-test i 7-8 månader.

Jag håller tummarna stenhårt för att du ska plussa nästa månad istället!

• Minxy

Janna: försigkomna barn ;)

Min äldsta vill helst ha en lillebror, INTE en till lillasyster! Om det inte får bo en lillebror i min mage så tycker han att det istället ska bo en hund där. Jag vet inte jag...

• Minxy

Vad kul Janna, jag hoppas också på positivt ÄL-test under slutet av veckan. Sen börjar den låååånga väntan på BIM. Visst räknar du med BIM den 12/11?

Roligt ändå att din man är intresserad av bebiskläder. Min är väldigt ointresserad av kläder/vagn/babyskydd mm. Det han funderar mest på är om vi borde skaffa en större bil ;)

När jag visade upp de små pyjamaserna som jag köpt skrattar han bara åt mig: "Redan? Du är ju knäpp du."

Och ja....han har väl rätt i det :D

• Minxy

Mammave: håller tummarna allt jag kan!

Har ni tänkt på vad mycket "väntan" en graviditet innebär?

Först väntar man på ÄL, sen på ett plus, sen väntar man på att de första 12 veckorna ska vara avklarade, därefter väntar man på RUL, man väntar på första "sparken", man väntar på värkar, man väntar på BEBISEN!

Inte undra på att man blir lite knäpp *s*

• Minxy

Lectin: Det tycker jag defenitivt att du ska göra när du plussar! Min syster var väldigt vidskeplig och vägrade kolla på bebissaker/prata om det innan de första 12 veckorna var förbi. Varför leva ut eventuella sorger i förväg, undrar jag?

Roligare att tänka positivt och leva ut lycka :)

• Minxy

Nu tog jag ett till ÄL-test på kvällen (tog ett imorse) och nu var det mycket starkare.

Hm...kanske får fullt utslag imorgon = ÄL inom 24-48 timmar. Man kan ju hoppas :)

• Minxy

Jonna: december? Lugna ner dig, vi ska ju plussa i november :D

Skulle jag få ÄL den 1 eller 2 november så hamnar vi på samma BIM :)

Min lutealfas var (iaf innan mina tidigare graviditeter) 11 dagar.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea