• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Idag blev ÄL-testet positivt!

Så....ÄL under det här eller nästa dygn + en lutealfas på 11 dagar ger BIM den 11-12 november. Jag tror jag låter mitt datum ligga kvar på den 13 i BIM-listan iaf.

(Men jag kan ju avslöja redan nu att jag kommer förmodligen börja testa redan den 7 november..... )

• Minxy

Lectin: men vad underligt :(

Hur har det varit vid dina tidigare graviditeter? Har du plussat sent där också?

Mammave: tack! Ja nu jäklar hoppas jag på ett bra ägg och en bra simmare :)

Är lite orolig för tvillingar...vi har det inte i släkten men det kan ju hända ändå. Vi blev gravid med tvillingar (av misstag) för drygt 3 år sedan, men den gången var jag tvungen att göra abort pga att jag åt fosterskadande medicin. Sedan dess har alltid tanken på tvillingar gnagt i bakhuvudet. Jag vill otroligt gärna ha ett tredje barn, men få två på samma gång vet jag inte om jag skulle orka!

• Minxy

Hur går det gör alla?

Igår fick jag fullt utslag på ÄL-testet och idag är det svagare, så jag kan nog säga att min ÄL var igår :)

Räknar ner till BIM....kommer förmodligen testa den 7/11 eftersom jag inte har nåt tålamod.

• Minxy
    Panda79 skrev 2014-10-31 11:30:06 följande:

Vill ju börja försöka med en 3: a nu.. Men mensen vill inte komma... :( slutade med minipee för en månad sen och amning med. När brukar ägglossnng komma igång efter amning och minipee? Nån som vet?

Oj, ingen aning...det är nog väldigt individuellt skulle jag tro.

Du borde ju kunna ringa mvc/gyn och fråga ungefär hur lång tid det brukar ta?
  • Minxy

Jag har blivit dyngförkyld och genast blir jag övertygad om att förkylningen kommer sätta käppar i hjulen för mig. Hostar och nyser som en tok, så det vore ju ett rent under om ett ägg lyckas fästa!

....samtidigt så vet jag ju att människor blir gravida under de mest extrema förhållanden. Krig, svält och umbäranden. Nog borde mitt ägg klara en förkylning!

Jag har 3 gravtester. Planerar att ta det första den 7 november (8 dagar efter ÄL). Säkert alldeles för tidigt, men vafan...

• Minxy

Mammave och Lectin: spännande värre! Hur kan ni hindra er själva från att testa 5 gånger om dagen?! :D

Jag håller tummarna stenhårt för er!

• Minxy
    Micka! skrev 2014-10-31 20:56:01 följande:

Känner igen så väl! Det är svårt att tänka på annat........försöker leka med mina barn och hitta på saker att göra.....så hjärnan får vila ett tag, men tankarna hamnar där igen ändå........!

Ja nog är det så alltid...det är bra om man lyckas tänka på annat emellanåt.

Nästa vecka kommer jag åka på kurs 4-6 november, så det lär väl flytta fokus lite från den värsta test-hetsen. Sedan åker jag, maken och barnen till Åre på en minisemester 7-9 november :)
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-10-31 21:07:29 följande:

Låter trevligt! Nu på kvällen  mös vi till det hemma med hela familjen med spakväll med bastu, bad och dusch, det blev tända stearinljus och cider i finglas....ungarna tyckte det var jättekul!

Haha, mysigt :)
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea