• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Sockiplast skrev 2014-11-10 07:27:53 följande:

Vill ju inte vara en party pooper så det här blir det sista vi nämner om den vidriga pedofilen. Alla barn har inte klarat sig, fyra anmälningar gjorde så vitt jag vet. Barn i 3½ som berättat saker och man har hittat bilder i hans mobil. Vår dotter var mellan 1-2 år när han jobbade på hennes avdelning så vi vet inte så mycket, men kan inte dra mig till minnes att hon skulle förändrat sitt beteende eller visat andra tecken under den tiden. Får helt enkelt lägga detta bakom oss och tro på förskolans personal vid den tiden att han inte fått ansvara eller vara ensam med barnen, inte bytt blöja o.s.v. Han är alltså inte förskolelärare utan nån som arbetsförmedlingen placerat ut, 2010-2014... så han har ju haft ett tag på sig.

Janna: Angående jobb så om jag får det så väntar vi med bebis, helt seriöst så måste jag ta den chansen. Jag byter i så fall bransch och det blir min väg in i den, måste tänka på framtiden här. Så undrar man ju hur lång provanställning det är innan fast... och sen är det bara att köra! Jag tror inte jag får det, av olika anledningar, men det är ju en chans att gå på intervju, det har jag aldrig gjort innan så jag är toknervös!

Ha en strålande dag alla! :)

Åh fy Sockiplast! Jag blir så förbannad, det är nästan så man funderar på om det ska krävas psykologisk undersökning på alla som ska arbeta med barn, så vi kanske slipper sånt här.

Skönt ändå att er lilla har klarat sig. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag fick veta att någon gett sig på mina små hjärtan...

Jag förstår hur du tänker kring jobbet. Jobbet ÄR viktigt. Man ska trivas och dessutom tjäna rimlig lön så man kan leva drägligt. Hoppas du får det! :)
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-11-10 08:53:45 följande:
    Förstår att du blir less, men du har väl bim på torsdag! Så det är ju antagligen för tidigt! Jag fick ett svagt streck på bim +1 när jag blev gravid med sonen. Det var starkt på bim + 3.

Ta det lugnt och ta inte ut något i förskott smile5.gif Jag vet att det är sjukt svårt, men håller tummarna för dig! 
    Mjo, men med alla mina tidigare graviditeter har jag plussat på ÄL+11 vilket är idag :(
  • Minxy

Micka: jag tänkte förresten göra som du. Nästa gång jag testar är på torsdag, då är jag på BIM+1 :)

(Hoppas jag!) :P

• Minxy

Jag har nog aldrig varit såhär skengravid tidigare! Brösten gör ONT, när barnen råkar klättra på en med vassa armbågar skriker jag nästan rätt ut. Det gör till och med ont när jag går i trappor eller springer.

Dessutom denna molvärk långt ner i magen - min mensvärk brukar ju komma samma dag som mensen börjar eller max en dag innan. Nu har jag haft molvärk i 3-4 dagar.

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-10 22:19:45 följande:
    Torsdag morgon på BIM+1.
    Jag trodde du hade BIM imorgon Janna. Men då delar vi BIM den 13/11! :)

Hörni....tror ni det finns någon som helst chans att testa positivt imorrn om dagens test var helt jäkla blankt? Eller måste jag bita ihop till torsdag?
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-10 22:52:13 följande:
    Det är väl ändå den 12:e på onsdag? smile5.gif

Klart det finns en chans att det visar något men resultatet kan bli väldigt svagt.
    Jag är inte bara skengravid, jag är dagvill också :D

Idag trodde jag dessutom att det var tisdag hela dagen. Dumma måndag....
  • Minxy

Jaa, jag testade idag och nej, det syns inte den minsta lilla tillstymmelse till plus :(

Alltså, jag trodde ju mensen inte skulle bli rubbad efter att jag tagit ut spiralen eftersom det var en kopparspiral. Inga hormoner alltså. Då borde ju mensen bete sig precis som tidigare, eller tänker jag fel?

Jag brukar ju alltid få spottings 2-3 dagar innan mens, men nu har jag inga.

Jag måste sluta tänka på det här, jag har dessutom bara ett test kvar :P

• Minxy
    mangoo skrev 2014-11-11 09:33:10 följande:

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

Jag använde Apotekets ägglossningstetster. Dom var helt ok tycker jag.

Grav.tester har jag både köpt vanliga clear Blue och dessutom ett 5-pack från Bäst på test (nätet).

Båda märkena har varit bra, inga spökstreck.
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-11 15:21:50 följande:
    Nej, vad tråkigt med negativt resultat igen smile4.gif Men tänkt på att du fortfarande har två dagar till BIM så det behöver inte vara kört. Preventivmedel tillhör inte mitt kunskapsområde eftersom vi varit utan skydd i 10 år smile5.gif
    Ja det kändes trist....

Men men, hoppet är det sista som överger människan! Så länge mensen inte kommer med dunder och brak är jag nöjd :)
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-11-11 16:04:34 följande:

Jag blir snart knäpp! Jag har inte fått någon mensvärk i ryggen än och brösten är dessutom svullna och får knappt plats i bh:n. Tappen är väldigt högt placerad och jag blev lätt illamående i morse igen. Samtidigt hade jag ljusrosa flytningar igår kväll och i morse och jag fick ju ett negativt testresultat i söndags. Jag vill hoppas att jag är gravid men samtidigt vågar jag inte... Jag vill ta ett nytt test men det känns samtidigt onödigt eftersom det känns väldigt osannolikt att jag är gravid. Som sagt, jag blir knäpp! Det är BIM imorgon men väntan känns helt outhärdlig... 

Jag förstår dig till 100% Janna!

Man hoppas men vågar ändå inte tro..,,

Jag klurar på om mensen är på väg ändå, det känns som om mina bröst gör mindre ont idag :/

Vi får härda ut, snart borde vi veta, oavsett resultatet.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea