• Minxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

mammave skrev 2014-10-31 22:57:47 följande:

Minxy: har inga test hemma Hade ett och det tog jag igår. Beställde nya som jag trodde skulle komma idag, men de kom inte. Så tidigast blir det på tisd eftersom jag inte har ngt test förrän på månd efter jobbet

Nej precis, jag läste det tidigare, så det förstår jag :)

Dessutom stämmer det ju som Lectin säger - det skulle bli ohyggligt dyrt i längden!

Äter någon av er några vitaminer i förberedande syfte? Vet ju att folsyra rekommenderas minst en månad innan man blir gravid. Jag köpte en burk multivitaminer från Apoteket idag som är speciellt framtagna för gravida. Känns lite underligt att äta dom när man inte är gravid, men det lär ju inte skada.
  • Minxy
    Iskristall skrev 2014-11-01 06:05:56 följande:

Här kom precis mensen. Nya tag för mig.

Jag äter vitaminer och folsyra samt omega-3 Minxy.

Beklagar Iskristall! :(

Måtte du få ett fint plus nästa BIM <3
  • Minxy
    mammave skrev 2014-11-01 14:36:29 följande:

Huvudvärk idag så mensen kmr säkert imorgon Brukar ofta få ont i huvudet dan innan mens...

Nej nej Mammave, jag tänker ändå hoppas på att tanten håller sig borta!
  • Minxy

Jag kan bli lite lätt irriterad på min mans inställning. Han är helt övertygad om att det tar sig på första försöket. Jag vet att det är fånigt, men det gör att jag känner mig lite stressad. Jag menar, när vi skulle bli gravida första gången tog det över ett år. Andra barnet tog visserligen bara ett försök, men det tror jag nog var undantaget som bekräftar regeln..

Äh, sorry, ville bara gnälla av mig lite.

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-01 20:59:11 följande:

Men, hur kan han tro det?! Särskilt som det tog ett år första ggn. Stressande

Tack för peppandet, tjejer

Ja, lite stressande :P

Åh vad jag håller tummarna för oss allihop!
  • Minxy

Ni som tyvärr har fått mensen, har ni regelbunda cykler? Vet ni redan nu när nästa BIM är, eller kommer ni testa med ÄL-test och därefter räkna ut BIM?

Jag tycker småsynd om mig själv idag. Förkylningen blir bara värre, huvudvärk, snuva, en galen rethosta, trött och hängig. Dessutom har jag inga graviditetssymptom what so ever. Har inte känt av nåt "hugg" vid en eventuell infästning av ägg, inga ömma bröst (som annars har varit ett galet tidigt graviditetstecken vid mina två tidigare graviditeter. Eller faktiskt vid alla 4 tidigare graviditeter (har haft ett mf i v. 7 och gjort en abort i v. 8).

Nä, nu vill jag bara bli av med den här förkylningen och dessutom vill jag att det ska bli fredag så jag kan ta ett första (alldeles för tidigt) gravtest! :D

• Minxy

Janna: jag förstår dig. Tids nog! Hallå, vi blir inte yngre?! :P

Men ja ja, kanske jag skulle känna mig mer stressad om min man var hysterisk också?

Ja visste är tiden mellan ÄL och BIM tråkig...jag har dessutom så kort lutealfas så det är nästan ingen idé för mig att testa innan BIM :(

Men samtidigt har man ju läst om de som fått plus bara 7 dagar efter ÄL! Om jag nu hade ÄL i torsdags så innebär det att jag är på ÄL+8 fredag den 7 november.

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-02 14:54:18 följande:

Fortfarande huvudvärk och ingen mens än.... Och inget test hemma

Tråkigt med huvudvärken men BRA att mensen inte dykt upp! Jag förstår att det är frustrerande att inte ha något test hemma. Hang in there!
  • Minxy

Lectin: men skit att kroppen ska trilskas! Först och främst hoppas jag såklart att nästa test visar ett fint plus. Skulle det inte bli så hoppas jag iaf att ni får en tid på kliniken så snart som möjligt.

Själv har jag redan börjat vara skengravid med olika symptom som följd. Tidigare idag högg det till i magen, långt ner till höger. Jag har nu molvärk i nedre delen av magen + väldigt ömma bröstvårtor. Håhå jaja..... *suck*

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea