Inlägg från: Lectin |Visa alla inlägg
  • Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Har ju glömt tala om den lilla pikanta detaljen att vi testar ett nytt glidmedel den här rundan. Med mina sköra slemhinno behövs en klick och jag har inte funderat närmare på det men många glidmedel är ju spermiedödande och det blir ju inte så lyckat! Men nu har vi hittat ett som ska vara helt ok att använda i bebisverkstaden.

• Lectin
    Miaomiao skrev 2014-10-07 07:30:39 följande:

Lectin, när har du äl/bim?

Det vet jag aldrig säkert men baserat på de senaste cyklerna borde det vara är mot helgen... Inga känningar än och inga äl-flytningar så vete busen... jag ska resa hemifrån på torsdag och komma hem på lördag så i och för sig är det bara bra om den dröjer till typ söndag, måndag.

Håller tummar för sockiplast och lilla my o co också!
  • Lectin

Näää nu måste jag skriva ner mina dagräkningar för att se om jag tänker rätt. De senaste cyklerna har varit 43-44 dagar långa. Äl-flytningar och värk pekar på äl ca 14-15 dagar dessförinnan. Idag är jag på dag 28 och har alltså 15-16 dagar kvar till bim. Enligt tidigare cyklerna borde jag alltså ha äl nu typ idag plus minus ett par dagar, eller hur? Men ännu ingen värk och inga äl-flytningar eller stegring på äl-test. Allt tyder alltså på ÄNNU längre cykel denna gången! Suck...

• Lectin

Shrew: trist...

Sockiplast: det är inte över förrän mensen kommer! Det är ju många som inte plussar förrän några dagar efter bim. Jag fortsätter hålla tummarna!

• Lectin

Hur går det Sockiplast? Kom det någon mens eller har du testat igen?

Shrew jag glömde ju din fråga! Sorry! Jag har problem dvs sällan eller aldrig ägglossning. När vi bestämt oss för att försöka få till en trea sökte jag vårdens hjälp liksom för tvåan men fick då veta att jag just hade haft ägglossning precis som jag misstänkt. Läkaren berättade att det inte är ovanligt att prova blir bättre med åren och att vi ofta får egen ägglossning med tiden. Han tyckte vi skulle prova själva över sommaren och höra av oss om det inte tog sig. Jag tycker det är så kul att ha egen ägglossning men vi har haft lite otur och svårt att tajma in sexet rätt. Det är alltid något som kommer emellan! Summa summarum så har vi ännu inte tagit kontakt igen...

Jag hade förmodligen äl fredag eftermiddag eller lördag men jag var ju bortrest torsdag till lördag så vi fick bara till det onsdagkväll och lördagkväll... Nu är det bara att vänta, hoppas, vara galet gravid och testa alldeles för mycket i ett par veckor till bim 24/10...

• Lectin

Sant Iskristall! Tack för omtanken! Läs sista biten på inlägg 248 så är du uppdaterad sen!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea