-
-
Sockiplast: Attans... Ja ja. Nya tag! Äl-tester ja, jag köpte hem rätt många eftersom jag har lång cykel nu men har haft kortare tidigare. Jag ville börja testa typ en och en halv vecka efter mensens första dag för att hinna se en stegring innan äl vid dag 14 om jag skulle råka ha 28-dagars cykel.
Jag köpte från billiga tester men tror att de håller ungefär samma kvalitet allihop. -
Oj så trist Miaomiao! Hoppas det går fort över!
-
Det är inte positivt förrän teststrecket är lika starkt som eller starkare än kontrollstrecket, om det inte är ett digitalt test... Ibland är toppen väldigt kort och då hinner man aldrig få ett positivt test. Då är det bra om man testat några dagar innan och sett det bli starkare och starkare. Testen mäter lh-nivån och den ökar successivt fram till strax innan äl. Man brukar väl säga att äl kommer inom 48 timmar efter den högsta nivån lh tror jag.
-
Nämen åh Miaomiao!!!! Definitivt ett streck! Så spännande!
-
Häftigt att man kan plussa så tidigt med digitalt! Jättegrattis! Är superavundsjuk men hoppas att jag får joina dig och Kastrull om typ en vecka...Miaomiao skrev 2014-10-16 18:15:18 följande:
Tack för era gratulationer, tjejer! Jag testade nyss med cb digitala, och fick ett positivt besked. Helt otroligt, så underbart!
Lycka till ni andra!!
Janna84 och mammave: Hjärtligt välkomna! Vi håller tummarna för er! -
Janna84: Hur har det gått? Har du testat eller kom mensen som du befarade?
För min del är bim på fredag och min kropp beter sig som vanligt ungefär. Jag har molvärk av och till (extra mycket en sväng mitt i förra veckan med hugg och drag), ömma bröst men i övrigt inget. Bara tecken som likaväl kan vara en helt vanlig cykel med mens till helgen alltså... Hoppas hoppas ändå att denna runda är speciell! -
Tack Janna84! Nästa "normala" symtom att träda in idag: enormt sug! Är hungrig heeeela tiden! Brukar bli väldigt godissugen inför mens men kan inte minnas att det brukar vara så här galet.
-
Så ego! Skulle ju också beklaga mensen Janna84!!! Du får bryta ihop och komma igen. Låter skönt med korta cykler åtminstone.
-
Jag är testoman! Fast i ganska begränsad utsträckning ändå...