• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • lyckobubblor

Hej tjejer! Här vill jag vara med! :)

Vi har precis kommit igång igen efter ett missfall, borde ha ÄL nästa vecka. BIM 3/12.

Nu några veckor efter missfallet känns det bra, det tog sig iaf och det var första gången efter två års försök. Ett litet steg i rätt riktning. :)

Kram

• Micka!

VeronikaK; vad jobbigt, känner igen! Kände så efter att vi fått tvåan, och jag sa till karln att jag vill ha en trea om några år, men det ville inte han!

Hade världens babyblues då, för att vi inte kände lika, ville ju att vi skulle tycka lika och jag kände att han bestämde över mig, det var jättejobbigt!

Men nu nästan 6 år senare kommer han och säger att han vill ha en trea, ett barn till! Har inte funkat tidigare för oss ändå av andra anledningar här i livet!

Hoppas det ordnar sig!

• Minxy

Lyckobubblor: välkommen! :)

Skriv gärna in dig i BIM-tråden (som jag såklart inte hittar länken till just nu).

Om du söker på Pratsjuk 35+ så borde den komma upp :)

• mammave

Veronika: vad tråkigt :( Jag vet hur det känns. Min man ville inte ha ett tredje förut, men ändrade sig helt plötsligt, så nu kör vi.

Jag pratade ju tidigare om mina konstiga förändrade bröstvårtor och vårtgårdar. Jag ringde iaf till bröstmottagningen och de tyckte inte jag behövde oroa mig, eftersom såren läkt och att bröstvårtorna gick ut ibland (att de inte var insjunkna jämt). Så det känns skönt. Dock kan jag inte släppa det helt, eftersom jag fick ett litet sår idag igen, men det verkar redan bli bättre. Men det gnager liiiiite i bakhuvudet - knäppt när de sagt att jag inte behöver oroa mig. Men kontrollfreak som jag är så undrar jag ju varför de förändrats och det kunde hon inte svara på :(

Vill ngn förklara hur det går till att tempa? Jag har ingen aning och det låter ju lite intressant ;) Tack!

• Minxy

Mammave: jag är ingen expert (tempade när vi försökte få första barnet, 2007).

Men i korta drag: du tar din temperatur samma klockslag varje dag och noterar den i en app (sök på fertility friend).

Med hjälp av temperaturskiftningarna som man har i en menscykel kan appen säga när du haft ÄL och om du är gravid (temperaturen ökar något efter ägglossning. Om du är gravid fortsätter den vara hög, om du inte är gravid går den ner till din vanliga låga temperatur igen).

Jag gillar att tempa eftersom det är relativt billigt. De flesta har ju en febertermometer hemma :)

• mammave

Minxy: tack! Kanske ska testa det ;) Låter ju lite spännande ;)

mangoo: Fy vad jobbigt beslut :( Men ta kontakt och be att få prata igenom det med ngn annan. Kram

• Lectin

Återigen kliver jag in och är enbart egoistisk! Min kropp upphör aldrig att förvåna mig! Idag kom plötsligt mensen lagom tills jag börjat räkna ner till äl! Suck, pust och stön för mer väntan men inte den våldsamma besvikelse jag skulle ha känt om jag fått mens för tre veckor sedan när jag ändå trodde det var dags.

• Micka!
    Lectin skrev 2014-11-14 23:25:17 följande:

Återigen kliver jag in och är enbart egoistisk! Min kropp upphör aldrig att förvåna mig! Idag kom plötsligt mensen lagom tills jag börjat räkna ner till äl! Suck, pust och stön för mer väntan men inte den våldsamma besvikelse jag skulle ha känt om jag fått mens för tre veckor sedan när jag ändå trodde det var dags.

Väntan är skitjobbig, hoppas vi får plus till jul! Har ägglossning idag...... vill ha bebis nuuuuu.......
  • Minxy

Lectin och Micka: håller med er till 100%, väntan är sjukt jobbig. Just nu antar jag att jag har ÄL om typ 13-14 dagar. En evighet dit ju!

• truddelur

Hej alla!
    Har läst igenom hela tråden och önskar att jag också kunde vara med; jag har en enorm längtan efter "trean" men inte min man.. känner lite att nu eller aldrig; blir ju inte yngre direkt.. men självklart måste båda vilja.
     Lycka till alla!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea