• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Fick min positiva äl-sticka idag så antar att äl blir i morgon alt på måndag. Hoppas på i morgon.

• Mikesfru

Lycka till med er äl tjejer, hoppas ni får mycket Love de närmsta dagarna så det tar sig!

• Minxy
    truddelur skrev 2014-11-15 21:11:52 följande:

Hej alla!
    Har läst igenom hela tråden och önskar att jag också kunde vara med; jag har en enorm längtan efter "trean" men inte min man.. känner lite att nu eller aldrig; blir ju inte yngre direkt.. men självklart måste båda vilja.
     Lycka till alla!

Hoppas din man kommer på andra tankar :)
  • Minxy
    Iskristall skrev 2014-11-15 21:25:04 följande:

Fick min positiva äl-sticka idag så antar att äl blir i morgon alt på måndag. Hoppas på i morgon.

Kör hårt Iskristall, in i sängkammarn med dig ;)
  • Iskristall
    Minxy skrev 2014-11-15 22:21:43 följande:

Kör hårt Iskristall, in i sängkammarn med dig ;)

Tack Minxy. Där har vi redan varit

Dina 13-14 dagar till äl kommer gå fort!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-15 19:08:06 följande:

Lectin och Micka: håller med er till 100%, väntan är sjukt jobbig. Just nu antar jag att jag har ÄL om typ 13-14 dagar. En evighet dit ju!

Ja....att tiden ska gå så långsamt. ...annars går den ju fort ju! Men till slut blir man väl gravid men man vill ju det nuuuu...
  • Micka!

Nu har jag fått en temphöjning, så det innebär att jag ägglossat den här månaden, känns ju bar eftersom det är sjunde försöket! Hoppas det tar sig...har myst ordentligt kring ägglossningen, hade den antagligen i lördags, för på söndagen steg temperaturen och den steg ytterligare idag! Är på ägglossning +2

Hoppas tiden flyter på, ska försöka fokusera på nuet....och inte på tiden om 12 dagar! Får spendera tid med barnen jag har

Trodde aldrig jag skulle jaga ett plus så här igen, eftersom sonen blev till så snabbt! Tänk vad barnlängtan kan göra med en!

• Minxy

Micka: härligt, själv har jag ca 11 dagar kvar till ÄL. Sega dagar :P

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-17 12:33:15 följande:

Micka: härligt, själv har jag ca 11 dagar kvar till ÄL. Sega dagar :P

Ja, jag tyckte också de var sega först, men sen när mensen var slut, kan man ju mysa en hel del, och då går ju tiden fortare

Läste en artikel, där man sett att spermiekvaliteten ökat ju oftare man har sex!
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-11-17 12:40:03 följande:
    Ja, jag tyckte också de var sega först, men sen när mensen var slut, kan man ju mysa en hel del, och då går ju tiden fortare smile5.gif

Läste en artikel, där man sett att spermiekvaliteten ökat ju oftare man har sex! smile1.gif
    Då lär maken ha av högsta kvalitet eftersom vi har sex varje dag *s*

Fast jag har hört någonstans att man inte ska ha för ofta, just för att spermakvaliteten kan bli lidande av för frekventa utlösningar. Fast då kanske dom menade 5-6 ggr/dag... Inte lätt att veta!

Vi har hur som helst sex så ofta som vi hinner/har lust :)
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea