• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2016-04-06 16:36:00 följande:

Jahopp...blöder lite nu, så får väl se om det är missfall på g, eller bara en blödning...

Åååhhh! Håller alla tummar jag kan! Hur ser det ut idag? Mer? mindre? Inget alls?
    Gamlamamman skrev 2016-04-05 12:45:42 följande:

Har hållit mig undan ett tag och mest gått in o läst ibland... Största grattis till alla glada händelser! :) Så härligt med lite god energi!

Och Lectin, oj vad tiden gått fort! Minns att du plussade precis när jag gick med i tråden. :) Tänk att det snart är dags för er.

O Iskristall! Så kul!

Själv vet jag inte riktigt vad som händer. Är på Bim+5 med negativt test senast i söndags. Har bara ett test kvar nu så tänkte försöka hålla mig till imorgon. Känns overkligt att något skulle vara på gång men min mens brukar inte vara så här sen...

Jaja, vi får se vad som händer.

Kram till er alla!

Hej!!
    Har du vågat testa idag? Jättespännande ju!
  • Gamlamamman

Testade neg senast i förrgår med cb digital. Utgår från att det är något annat som är fel nu istället. :)

Ledde iaf till att jag bokade in oss på fertilitetsutredning. Så vi får se hur det går framöver. :)

Lectin skrev 2016-04-07 10:50:47 följande:

Åååhhh! Håller alla tummar jag kan! Hur ser det ut idag? Mer? mindre? Inget alls?Hej!!

Har du vågat testa idag? Jättespännande ju!

• Lectin
    Gamlamamman skrev 2016-04-07 15:36:59 följande:

Testade neg senast i förrgår med cb digital. Utgår från att det är något annat som är fel nu istället. :)

Ledde iaf till att jag bokade in oss på fertilitetsutredning. Så vi får se hur det går framöver. :)

Aha! Stort lycka till.
  • Lectin
    Gamlamamman skrev 2016-04-07 15:36:59 följande:

Aha! Stort lycka till.
  • Polarlantis

Så mysigt att läsa lite i tråden även om det går upp och ner för er. Hoppas på + för er alla!

Själv brottas jag med faktum att jag nog kommer få ge upp tanken på en trea då mitt liv är i kaos med sambo som inte klarar barnen osv. På ett vis är jag ju väldigt lycklig nu när jag kan röra mig normalt igen och inte har ont längre och barnen börjar bli stora (2,4) och sen yngsta snart är av med blöjor, då kommer det bli ÄNNU lättare och trevligare...men samtidigt så kniper det i hjärtat och längtan finns där...försöker mest fundera ut om det är längtan efter att få en sådan grav och första tid jag inte fick den här gången som gör det eller om det är en verklig önskan efter en till..

Kram till er alla!

• Lectin
    Polarlantis skrev 2016-04-13 21:05:17 följande:

Så mysigt att läsa lite i tråden även om det går upp och ner för er. Hoppas på + för er alla!

Själv brottas jag med faktum att jag nog kommer få ge upp tanken på en trea då mitt liv är i kaos med sambo som inte klarar barnen osv. På ett vis är jag ju väldigt lycklig nu när jag kan röra mig normalt igen och inte har ont längre och barnen börjar bli stora (2,4) och sen yngsta snart är av med blöjor, då kommer det bli ÄNNU lättare och trevligare...men samtidigt så kniper det i hjärtat och längtan finns där...försöker mest fundera ut om det är längtan efter att få en sådan grav och första tid jag inte fick den här gången som gör det eller om det är en verklig önskan efter en till..

Kram till er alla!

Oj. Mycket att fundera på. Det låter sunt att först fundera igenom ordentligt vad det är du verkligen längtar efter. Skickar en stöttekram! Det blir verkligen enklare ju större och mer självgående barnen blir.
  • limegrön
    Iskristall skrev 2016-03-29 16:27:28 följande:

V.30, vilken bit på vägen ni kommit Ja, vart tar tiden vägen?! Jag gick in i v.10 igår, känns helt ofattbart. Illamåendet är mycket bättre, blir bara illamående när jag blir hungrig

Hej iskristall! Vad glad jag blir när jag läser att ni oxå har lyckats tillslut. Tror du och jag är iungefär samma vecka. Det tog sig för oss oxå tillslut, när vi som minst anade det, haha. Jag är i v 13 nu, bf 25 okt. När har du bf?
  • Iskristall
    limegrön skrev 2016-04-17 11:25:01 följande:

Hej iskristall! Vad glad jag blir när jag läser att ni oxå har lyckats tillslut. Tror du och jag är iungefär samma vecka. Det tog sig för oss oxå tillslut, när vi som minst anade det, haha. Jag är i v 13 nu, bf 25 okt. När har du bf?

Tack detsamma! Vad roligt Limegrön! Jag är på 11+6 idag, går in i ny vecka i morgon! BF är beräknat till 31/10
  • Lectin
    limegrön skrev 2016-04-17 11:25:01 följande:

Men limegrön! Så underbart! Grattis!
  • limegrön
    Lectin skrev 2016-04-18 17:25:22 följande:

Men limegrön! Så underbart! Grattis!

Tack så mycket Lectin. Och du har inte så långt kvar, shit vad tiden går fort. Jag är jättenojjig denna grav, har redan gjort 2 VUL. Senast idag, så härligt att få se den lille/lilla sprattla omkring i magen. Då kommer lugnet.
  • Iskristall
    GrönaDruvan skrev 2016-05-01 12:07:37 följande:

Fick bekräftat missfall igår

Vecka 9....

Men fy så tråkigt Gröna druvan! Ta hand om varandra och stor kram! <3 :'-(
  • Lectin

Fick bekräftat missfall igår
    Vecka 9....

Åh nej! Beklagar verkligen... Gråter
  • Polarlantis