• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    Minxy skrev 2014-11-21 13:41:01 följande:

Kul att du tittar in Lectin! :)

Själv har jag fått svamp. Så jäkla typiskt! Inget sex nu, vill inte förvärra eländet! Räknar med ÄL runt den 28 nov, så jag ska försöka bli av med svamphelvetet innan den 25:e så vi kan ligga i ordentligt runt ÄL!

Uschåfy för svamp! Har aldrig haft det, hinner man bli av med det så fort? Håller tummarna för dig!
  • mangoo

Fy svamp är inge roligt. . Hade det månaden innan min yngsta blev till. Tog en engångs tablett så var det borta!

I dag är det 4 dagar sen ägglossning, blev endast sex kvällen innan och hoppas nu på det bästa! Tycker redan jag har symtom ???? men det är säker inbillning. Hoppas oxå att spolningen gav resultat

• Minxy
    Lectin skrev 2014-11-21 14:35:15 följande:
    Uschåfy för svamp! Har aldrig haft det, hinner man bli av med det så fort? Håller tummarna för dig!
    Jag får lätt svamp efter mens då pH-halten i slidan förändras. Men den är väldigt "mild" eller vad jag ska säga, inga större besvär. Vet att när min syster har svamp så kan hon knappt gå eftersom det kliar så infernaliskt på henne. För mig kliar det knappt, bara om man är där och irriterar (som t.ex har sex).

Mitt brukar också gå över utan behandling efter 4-5 dagar, men jag funderar faktiskt på att köpa Diflucan för att bli av med skiten omgående den här gången...
  • Minxy
    mangoo skrev 2014-11-22 07:38:33 följande:

Fy svamp är inge roligt. . Hade det månaden innan min yngsta blev till. Tog en engångs tablett så var det borta!

I dag är det 4 dagar sen ägglossning, blev endast sex kvällen innan och hoppas nu på det bästa! Tycker redan jag har symtom ???? men det är säker inbillning. Hoppas oxå att spolningen gav resultat

Åh, jag håller tummarna Mangoo! Det är klart det kan räcka med sex kvällen innan - det behövs ju bara en liten rackare :)

Och ja, jag vet. Man känner symptom som fasen bara några dagar efter ÄL. Det som stör mig är att jag har känt lika mycket symptom de gånger som det inte blivit något som de gånger jag plussat. Jag antar att min pms är väldigt lik tidiga graviditetstecken helt enkelt :(
  • mangoo
    Minxy skrev 2014-11-22 08:42:36 följande:

Åh, jag håller tummarna Mangoo! Det är klart det kan räcka med sex kvällen innan - det behövs ju bara en liten rackare :)

Och ja, jag vet. Man känner symptom som fasen bara några dagar efter ÄL. Det som stör mig är att jag har känt lika mycket symptom de gånger som det inte blivit något som de gånger jag plussat. Jag antar att min pms är väldigt lik tidiga graviditetstecken helt enkelt :(

precis så har det varit för mig utom sista gången då jag inte hade några symtom. . Annars har jag varje månad trott jag är gravid!
  • lyckobubblor

Hej, oj vad tiden går. Hade ÄL igår och jag tror vi jobbat på bra den här månaden. ;) nu kan man bara vänta och hoppas! Heja heja

• GrönaDruvan

Är det försent att hoppa in i tråden?

Är 36 år och vi börjar så smått försöka med en 3a.

Har två söner sen innan, en 09 och en 10.

Är väldigt glad att vi äntligen ska göra detta. Vi har haft paus ett år för att vi haft det rätt jobbigt, men nu har vi bestämt oss för att satsa helhjärtat på oss igen!

• Minxy

GrönaDruvan: välkommen! Skriv gärna in dig i BIM-listan. Tror Lectin länkade till den lite längre upp i tråden :)

• Micka!

Äl + 7 idag, hmm...har några symtom... som ömma bröst, molvärk av och till, uppblåst mage...ja, tyvärr kan ju det även betyda mens... vi får väl se på fredag! Då testar jag.....

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea