Anonym skrev 2014-09-01 15:11:57 följande:
Oj vad sent. varför väntar du så länge? Jag ringde redan i vecka 5 och då sa hon att det var bra att jag ringde tidigt eftersom tiderna tar slut snabbt. Men kanske är annorlunda där du bor? Om man får missfall innan är det ju "bara" att ringa och avboka.
Oj, tänkte inte på att jag blev anonym.
Första gången ringde jag direkt, typ v 5. Fick mf i v 9+0, men jag gick kvar hos bm som om jag var gravid. I v 16, kände hon på magen och lyssnade efter hjärtljuden och sa att allt var bra. Dagen efter började jag blöda igen och med ett vul konstaterades det att jag fick mf i v 9+0 och sen dess har det inte funnits något foster i livmodern.
Andra gången ringde jag runt v 13, då jag var rädd för mf och ville inte gå till samma bm igen. Bor på landet, så jag kan inte välja och vraka bland mvc så enkelt. Gick hos en annan bm andra gången, då jag hittade en som jag litade på. (Den första bm tvingade mig till gyn-undersökning, bara för att jag aldrig hade gjort det innan). Tycker fortfarande att gyn-undersökningar är bland det värsta som finns.
Tredje gången (andra barnet ) visste jag inte ens om jag ville gå till en bm alls. Ringde i v 18 för att beställa ul, men de ville ha remiss ifrån en bm, så jag blev tvungen att gå till mvc igen. Fick tid dagen efter jag ringde hos bm och ultraljudet var dagen därpå.
Ska gå till mvc även denna gång, men har ingen bråska att ringa dem. Det värsta med att vänta barn tycker jag är att behöva gå till mvc. Har tyckt att det har varit jobbigt varje gång. Inte det minsta roligt, som man borde tycka.