Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Moderkakan högt upp, vilket tydligen är bra och bakåt, så den är inte i vägen =)

• Smulan 89
    Jhalie skrev 2014-11-05 14:20:37 följande:

Idag var vi på rul. Allt såg fint ut och fick samma bf som innan.

Moderkakan i framvägg vilket jag redan förstått med har kännt en hel del rörelser sista dagarna och förstår varför. Bebisen var helt vild därinne och moderkakan var liksom på sidan så kan känna på andra sidan:)

Vi kunde inte hålla oss och tog redan på kön.

En liten lillasyster blir det här

Grattis =)
  • Smulan 89
    Bell13 skrev 2014-11-05 12:41:46 följande:

Har varit på rul precis. Allt såg bra ut. Moderkakan ligger i framvägg så hon sa att det är svårare att känna sparkar då. Har känt lite grann. Vi väntar en liten pojke

Grattis =)
  • Smulan 89
    Humledumle skrev 2014-11-05 21:31:15 följande:

Så nervöst ska på ul imorgon och se bebben för första gången ! :) men hur ska man göra sen? Ska man lägga ut bild på ul på fb eller inte. För jag kommer ju inte kunna hålla mig i några månader till från att skriva något om den lille :/ hur gör ni ?

Eftersom jag ännu inte ens har berättat för mina föräldrar, så lägger jag inte ut det på facebook innan de vet. Mamma har facebook, så jag vill inte att hon ser det den vägen. Jag tänker att nu är det inte hemligt längre, så om någon frågar, så säger jag som det är. En kompis frågar ofta om vi ska skaffa en till. Hon har en liten på några månader och vill ha en till snart, så hon tycker att vi ska skaffa varsin samtidigt. Nästa gång hon frågar ska hon få veta hur det ligger till. Lite jobbigt när folk frågar om man ska ha fler barn. Det skulle ju kunna vara så att vi försöker och försöker, men det blir inget.
  • Smulan 89
    Phosie skrev 2014-11-06 10:37:58 följande:

Alla ni som vet hur er moderkaka ligger? Hur har ni fått reda på det innan RUL? Jag har inte aning om vad jag har.....

Jag frågade på rul igår, eftersom jag upplever att alla har koll på vart moderkakan sitter, så ville jag också veta. De andra två gångerna har jag inte haft en aning. Nu satt den högt upp och bakåt.
  • Smulan 89
    Humledumle skrev 2014-11-06 15:03:54 följande:

Tack ! :) är så hilma lycklig att jag tror jag är en egen planet :D hihi har ni börjat tänka på namn än ? Jag har några men inget som jag fastnat 100% för :)

Har haft både tjej- och killnamn klart innan jag blev gravid. Det är andrenamn till kille som behövs om vi får en tredje son.
  • Smulan 89

Gick in i v 21 idag, så nu är de första 20 veckorna avklarade och jag är halvvägs =)
    Känner liten flera gånger om dagen och även vår äldste son som fyllde 4 år i helgen har fått känna bebisen sparka emot sin hand. Så mysigt =)
    Nu har jag berättat för mina föräldrar och de tyckte att det ska bli väldigt roligt.

• Smulan 89
    julii skrev 2014-11-13 18:14:38 följande:

igger i soffan och känner mig på magen och känner att ena sidan av magen är hård och andra sidan mjuk? Kan det ha att göra med hur bebisarna ligger? Eller är det nå fel? :p

Ligger jag på rygg så är min mage mjuk på sidorna och hård i mitten rakt fram. Har också funderat på om det kan bero på bebisens placering. För några veckor sen så vad magen hård på ena sidan, men det flyttade sig till mitten medan jag kände och tryckte lite lätt. Nu har det hårda varit i mitten. Det är knappast någon fara. Jag sitter upp just nu och känner bebisen sparka emot knappen på jeansen, precis i detta nu. Har även vart på rul och allt såg bra ut =)
  • Smulan 89
    S1528 skrev 2014-11-13 14:49:52 följande:

Jag har fastnat lite för Crescent-vagnarna, tycker de är himla fina.. Men jag har ingen aning om hur små de blir ihopfällda vilket som sagt blir lite avgörande med tanke på min lilla bil.

Någon som har erfarenhet av Crescent?

Bugaboo, stokke mfl känns för moderna och spejsade för mig :/

Vi köpte en Crescent Classic ifrån 2009. Köpte den till vår förste son som är född nov -10. Ville ha en blå/svart (jag gillar blått och vi visste inte könet, så jag valde en färg jag gillade. Det hade blivit blå, även om vi hade fått en dotter). Den blåa färgen försvann 2010, men så hittade vi en affär som hade kvar -09:ans färger, så jag fick en blå/svart till bra pris. Jag tycker att vagnen är lite tung och klumpig, men vi som bor på landet med grusvägar behöver en rejäl vagn med bra hjul och som är stabil. Jag har gillat vår vagn och kommer inte köpa en ny nu. Vi köpte en ny för att alla (3) barnen skulle kunna ha den. Kompisen hade någon Emmaljunga som kostade dubbelt så mycket som våran (vi gav 5500 kr) och deras vagn kändes väldigt ostadig. Var rädd att den skulle välta, någon gång när jag vaggade deras förstfödde i den.
  • Smulan 89
    ullin skrev 2014-11-13 18:26:06 följande:

Knäpp fråga kanske men sv nån anledning får jag för mig att dra in magen när jag tar magbilder... Är det nåt någon annan gör?

Nä, det gör jag inte, snarare slappnar av så magen ska se så stor ut som möjligt, haha.
    Drar ibland in magen för att se hur mycket som ännu går att dra in. Då ser jag även vart kanten till livmodern är.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)