Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mars12 skrev 2015-01-20 11:41:15 följande:

BM besök idag och värdena såg bra ut. HB på 128 så slipper järntabletter :)

Dock ett SF på 32 i v29 så fick ett TUL inbokat på Fredag. Någon mer med stort SF eller som haft det tidigare graviditeter?

Jag hade sf 31 cm i v 29. Frågade om TUL, men det görs tydligen bara om har legat på samma sf-mått 3 gånger i rad, om bebisen kanske inte växer. Hon trodde inte att det kommer bli tal på TUL för min del. Så är det här i alla fall.
  • Smulan 89
    BigMami skrev 2015-01-20 20:08:29 följande:

Någon mer som hör knäppningar ifrån magen när bebisen sparkar? Typ sån där knäpp man kan få i tex handleder och knä Svårt att förklara! Hade det med trean också och det låter så himla roligt!

Det är inte mer som ett tickande då? Det känner jag ganska ofta. Bebisen hickar en del =P
  • Smulan 89
    Sommarsnö skrev 2015-01-20 20:30:11 följande:
    Ja det där tickandet, är det hicka? Som ett regelbundet litet knackande, typ varannan sekund.
    Har för mig att det är hicka. Har läst det i någon av mina gravböcker. Det verkar logiskt, med tanke på det regelbundna intervallet när det sätter igång. Ja, ca varannan sekund. Känner mig som en tickande bomb ibland, haha =)
  • Smulan 89
    Mars12 skrev 2015-01-20 21:13:21 följande:

Smulan89: jaså? Så olika det kan vara... Lite konstigt. Jag själv känner mig inte så nervös över måttet men det gjorde tydligen min bm :)

Nä, jag är inte heller nervös. Frågade bara hur hon tänkte kring det, då det var på en övre kurva.
  • Smulan 89
    BigMami skrev 2015-01-22 08:25:55 följande:
    Jag går varannan vecka nu redan i v30 ( Har varit i v 25, 28, 30 osv. Fick tider för graviditeten ut) Väntar 4e barnet och alla mina graviditeter har varit komplikationsfria hittills. Jag tycker det är drygt att ränna där så ofta! Såklart är det bra att hålla koll men det känns inte som att man gör annat...
    Samma här, v 28, v 30, 32 osv. Så drygt tycker jag. Kunde varit 3 v mellan besöken i alla fall. Man hinner inte ens bli nyfiken om magen har växt osv på så kort tid. Mår jag bra och bebisen sparkar som den brukar, så är det väl bra =)
  • Smulan 89
    Apriltös skrev 2015-01-23 22:50:36 följande:

Har ni gjort sockertestet än?

På en skala 1-10 hur äckligt är det? Ska göra mitt den 6e, och mina drömmar lever ju verkligen. Drömde inatt att jag drack den iaf. Och den smakade verkligen äckligt o vaknade o ville kräkas...

Drömde också att jag vaknade och kl var 17.00 o min sambo hade inte kommit hem från jobbet än, så trodde han låg på sjukhuset..

(Allt i natt)

För någon dag sen drömde jag att min kompis skulle föda (hon har redan fött) o i samma stund så hade jag minskad fosterrörelse så bi träffades på sjukhuset.

Mina drömmar har utvecklats något kopiöst senaste veckan, någon mer?

Jag har aldrig fått info om sockertest. Har två barn innan och har gått till samma mvc, samma barnmorska. Här görs det bara om värdena inte är inom "godkänt". Kompisen har druckit det med två av sina barn (samma mvc som mig). Hon sa bara att det var äckligt.
  • Smulan 89
    Sommarsnö skrev 2015-01-29 18:25:43 följande:

En lite konstig fråga kanske men brukar man ha strumpbyxor på killbebisar?
    Tänkte att det är ju ett ganska praktiskt plagg... men iofs så brukar man ju ha det mest till klänningar....

Vi hade blåa strumpbyxor när pojkarna var små. Strumpbyxor och en body tex.
  • Smulan 89
    mandalii skrev 2015-02-01 00:15:21 följande:

Har alla tecknat barnförsäkring, bör man göra det och varför?

Jag gjorde det den här gången. Första barnet hade jag en gratis försäkring och sonen föddes sjuk. Vi låg 4 mån på sjukhus innan vi fick komma hem, men kunde inte få ut en krona på försäkringen. Önskar att jag hade lagt 1000:- på en bra försäkring. Vi missade mycket pengar den gången.
    Andra barnet hade jag ingen försäkring alls. Tänkte väl att det kan väl inte bli så galet igen. Han föddes frisk.
    Den här gången så tog jag Folksams gravidförsäkring för 1150:- , så nu har vi provat, gratis, ingen och den som kostar.
    Hade ett försäkringsärende hos Folksam och skulle få ut 1150 kr på försäkringen, så då tänkte jag att då tar jag en gravidförsäkring "istället", när det var samma pengar.
  • Smulan 89
    Humledumle skrev 2015-02-02 10:23:03 följande:

Måste få skriva av mig lite. Min sambo vill verkligen inte ha sex med mig. Han tycker det är läskigt med sparkarna. Jag har föreslagit flera ställningar så han slipper men nej ingen framgång! Visst jag orkar inte ha sex så ofta men nån gång ibland skulle jag ju vilja få lite :/ känner mig bara fulare å fulare :(

Min man har tappat sin sexlust väldigt mycket sen vår andra son föddes. Han är 2,5 år. Ifrån flera gånger i veckan, till 1-2 gånger i månaden. Jag har dessutom stor sexlust nu som gravid, så det är jobbigt =(
    Vi hade sex på nyårsafton, för vi var ändå hemma själva, så jag ville ha det. Efter det inget... Har slutat fråga, så får se hur länge han vill vara utan. Har inte märkt några tendenser ännu att han är sugen.
    Jag känner mig väldigt snygg just nu som gravid, men självförtroendet dalar snabbt när man inte får komplimanger någon gång ibland och ingen närhet..
    Min man gillar inte heller sparkarna, så han känner knappt på min mage alls.
  • Smulan 89
    Madelen b skrev 2015-02-05 17:43:52 följande:

Hur sover ni?

Jag kan vara uppe o kissa 5 gånger /natt på detta vaknar man varje gång jag vänder mig av att kroppen värker och en unge som sover jätte dåligt!

Fyyyyu så trött jag är jämt:( kämpigt att ta sig till jobb!!

Jag sover bra faktiskt. Vaknar max en gång och då kan jag lika gärna gå på toa när jag ändå är vaken. Barnen sover i regel hela natten. Dock inte just nu, då båda är förkylda och hostar och har lite feber mellan varven.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)