Inlägg från: madde10 |Visa alla inlägg
  • madde10

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

kiwifågel skrev 2014-08-28 18:18:29 följande:

Drömde en mardröm precis innan jag vaknade i morse, ultraljudet visade ännu ett MA. Långsammaste dagen någonsin eftersom jag hade inte hade tid till gyn förrän på eftermiddagen.
    Men titta vem som fanns kvar därinne! :D 
    19,4 mm stor och hjärtat slog. 8+3 enligt bm.

Oj, blev visst anonym jag med :)
    Men vad skönt att få se sin lille bebis :)
  • madde10

Jag ska på inskrivning på tisdag. Då ska vi prata om MKP jag ska ta. Hoppas jag får göra den i vecka 10, hon sa att det gick om man skippade KUB. Hon skulle boka tid men än har jag inte fått någon kallelse. Vill så gärna få reda på att allt är ok..
    Är i v8, 7+4 så det är ju bara ett par veckor kvar, men det känns så långt ändå

• madde10

Jag berättade för min 4 åring i v9. Nåt jag ångrar djupt då det var fel på bebisen och vi var tvugna att ta bort den. Sonen blev jätteledsen, för han hade sett fram emot att bli storebror. Han hade berättat för hella förskolan att han skulle bli storebror :) Nu ska vi vänta tills det börjar synas ordentligt innan vi berättar för honom. Mamma och pappa och syrran har jag berättat det för, är skönt att få lite stöd om något skulle hända.
    Är idag i v9, 8+0.

• madde10

Samma här! Längtar verkligen tills det går över. Det plus illamåendet är jättejobbigt. Längtar verkligen tilla den här perioden är äver.

Kl 15 ska jag på inskrivning, längtar :)quote=73915172][quote-nick]Mammis2011och2015 skrev 2014-09-02 12:42:05 följande:[/quote-nick]9+1! Känns skönt! Vecka tio påbörjad! Jag är så jävla trött! Parkerade just bilen (jobbar i hemsjukvården) och sov en stund innan jag hick till min patient. Helt sjukt! Sover 10 timmar/natt och kan inte hålla ögonen öppna tills lunch ens ^^

Längtar en aning efter spökveckir och energi[/quote]

• madde10

Hihi[, jag har tänkt samma sak. Snart kommer det tom en junitråd, kan ju inte vara så långt kvar :) quote=73916648][quote-nick]Elbea skrev 2014-09-02 17:20:13 följande:[/quote-nick]Återupptäckte precis en sak som jag minns från mina första graviditeter här på FL . Känslan av att det faktiskt går FRAMÅT när man ser trådar som skapas med BF efter "min" månad. Som att det nu dyker upp trådar på temat "Vi som väntar barn i maj 2015".

Sakta men säkert...[/quote]

• madde10

Jag är 38 och det här är mitt andra barn. Har en son på 4 år. Får se om det blir vårat sista eller om vi hinner med en till sen :)

• madde10
    alhi skrev 2014-09-03 18:49:14 följande:

Just ja, har glömt att berätta hur det gick på UL igår.

En bebis klarade sig och tvilling två har tillbakabildats. Hemskt att säga men det känns mer hanterbart och mindre rädsla kombinerat med det.

Så en frissk och kry bebis med hjärta som slog och armar som viftade. Hela 3 cm fr¨ån huvud till rumpa. Oj vad verkligt detta känns nu!

Vad bra att det känns bra för dig :) Å vad mysigt att få se bebisen och att allt var ok :)
  • madde10
    alhi skrev 2014-09-06 09:19:18 följande:

Tack allihopa Kyss
    Måste säga att stämningen i den här tråden är mycket trevligare än i den förra. I like it!

Jag går in i v 11 idag. Oj vad tiden flyger iväg! Har inte handlat någonting öht, väntar med det till våren när vi är över på lite säkrare tider. Har inga bebiskläder kvar efter som vi inte skulle ha några fler barn. Däremot är ett måste en manduca bärsele. Det absolut mest använda i våran familj. Babybjörn är varken bra för bebis eller våra ryggar men i min manduca bar jag sonen när han var ett utan problem. 

Åh, den såg ju jätteskön ut. Har funderat på sjal, men en sån kanske är lättare att få på sig. hade babybjörn med sonen men fick ont i ryggen efter ett tag.
  • madde10
    amandanS skrev 2014-09-06 08:51:04 följande:

Jag hoppas kunna föda vaginalt, något jag just nu inte känner mig alls rädd för. Ser snarare fram emot upplevelsen :)

Har ni andra köpt något inför bebis ankomst? Eller hur går planerna för er? Jag är planeringsmänniska så det heter duga, och vi kommer ta reda på kön för att "slippa" köpa allt neutralt :)

Vi beställde babyskyddet igår :D

Har inte ens börjat fundera. Tycker det är för tidigt än. Har kvar en del saker sen sonen, men alla bebissaker är borta då vi inte tänkte ha fler barn.
  • madde10
    amandanS skrev 2014-09-06 08:51:04 följande:

Jag hoppas kunna föda vaginalt, något jag just nu inte känner mig alls rädd för. Ser snarare fram emot upplevelsen :)

Har ni andra köpt något inför bebis ankomst? Eller hur går planerna för er? Jag är planeringsmänniska så det heter duga, och vi kommer ta reda på kön för att "slippa" köpa allt neutralt :)

Vi beställde babyskyddet igår :D

Har inte ens börjat fundera. Tycker det är för tidigt än. Har kvar en del saker sen sonen, men alla bebissaker är borta då vi inte tänkte ha fler barn.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)