Inlägg från: madde10 |Visa alla inlägg
  • madde10

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Idag kl 10.30 ska jag på ultraljud. Har bokat privat bara för att se om det är något där. Jag är sååå nervös nu...

• madde10

Nu har jag varit på ultraljud och det gick jättebra! En liten klump med tickande hjärta. Trodde jag var 9+4 men var i 9+0. Så himla glad och lättad. Lätt värt 600 kr :)

• madde10
    mandalii skrev 2014-09-11 22:03:37 följande:
    Jag gjorde ett vul igår tillsammans med sambon, vi var också såååå nervösa innan(Vecka 8+1) men fick se ett litet liv på 1,7 cm med bultande hjärta. Vilken lättnad och lycka. Hur lång var er?
    Grattis, vad skönt! Jag vet faktiskt inte, hon sa aldrig det. Ja, fy bubblan vad nervöst det var :) Men så underbart att se hjärtat slå. 
  • madde10

NIPT lät ju väldigt intressant. Jag ska ju göra MKP om 2 veckor, men detta låter ju mycket bättre. Har mailat ett par och frågat. 10000 är ju jättemycket pengar, men det kanske är det värt??

• madde10
    JhjärtaK skrev 2014-09-12 17:23:11 följande:
    Det test som utförs av Tataa Biocenter tar upp till 3 veckor att få svar på. Maila dem på [email protected] och se om de har samarbete med någon vårdcentral i din närhet.
    Tack, det ska jag göra. Min man hade läst om detta i metro idag, så när jag skulle berätta om det så visste han redan. Vi ska helt klart satsa på det här om det går. Jag är så glad för det här tipset :))))
  • madde10
    Bell13 skrev 2014-09-12 18:25:00 följande:
    Vill man slippa missfallsrisken är det värt.
    Ja, jag känner också så. Jag är snart 39 år så har ju inte all tid i världen. Både jag och min man tycker samma. Och skulle jag göra MPK och få missfall så skulle ångra mig så mycket att jag inte gjorde det här istället.
  • madde10
    FCet skrev 2014-09-12 19:41:49 följande:

Är i v 10 (9+2) mycket kvar till RUL, men kan inte sluta tänka på om vi ska ta reda på könet eller inte.

Jag vill ta reda på det just för att jag vill veta vad som finns där inne, men mest för att kunna förbereda inför vår bebis ankomst.

Men samtidigt vill jag få reda på det vid förlossningen, med dotter visste jag körnet. När hon föddes så ropa dom "åååhh en lite flicka blev det" och jag svara liksom bara "jag vet". Jag vill vara den som ropar "vad blev det?"

Hahaha så svårt. Hur ska ni göra?

Vi tog inte reda på kön med sonen och det var en upplevelse i sig när dom sa vad det var. Jag velade jättemycket innan och gör det nu med haha. Men vi kommer nog inte ta reda på vad det är även om det blir svårt :)
  • madde10
    Anonym skrev 2014-09-13 08:21:39 följande:

Hej alla
    Är ett tag sedan jag var här inne. Gick in i vecka 10 iförrgår, och började blöda samma kväll. Inte jättemycket, men obehagligt och höll på hela natten .
    Åkte till akuten igår förmiddags (hade slutat blöda) med väldigt pessimistiska tankar, varför skulle allt gå bra för mig för en gångs skull?(ivf-graviditet efter många års försök och aldrig ett plus) 
    Fick en smärre chock när jag låg där med benen i vädret. Först konstaterades svamp(blärk) och troligtvis anledningen att jag blött men det lugnade inte mig direkt. 
    Ett ultraljud visade en frisk bebis som boxades med händerna, helt fantastiskt. Vid ett tidigt UL konstaterades ETT foster(v 6+6) då vi satte in två ägg men igår hittades tvillingen, när läkaren bara skulle kika på "andra" sidan. Ytterliggare en pigg liten krabat, något mindre än tvåan och kanske kan förklara att den missades vid första vulet. helt otroligt häftigt och omtumlande. 

Gick som på moln hela dagen igår, lite i chock. Kram på er! 

Vilken rolig överraskning! Grattis :)
  • madde10

Jag har också fått svar från tataa. Mailade även BB Stockholm family och dom tog 15000! Så jag tjänar på att åka ner till Göteborg om det blir aktuellt. Nu ska jag vänta på att göra KUB som blir den 30 september.

• madde10
    Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande:

Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?

Jag gjorde på ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen och det kostade 600 kr.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)