Inlägg från: madde10 |Visa alla inlägg
  • madde10

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

• madde10
    Madelen b skrev 2014-11-08 18:44:52 följande:
    Du behöver inte noja, vet väldigt många som inkl mig själv som inte känner förens efter Rul!
    Ah jag vet, det är bara huvudspöken. Jag har symtom o liten mage. Kände sent förra gången också. Därför blir jag tokig på mig själv! Ingen logik alls haha.
  • madde10
    EmmasaraL skrev 2014-11-08 13:15:27 följande:
    Känner detsamma. Håller tummarna för oss att allt är bra. Inte långt kvar till onsdag :)
    Du har också på onsdag? Håller tummarna :)
  • madde10

Hemkommen från RUL och allt såg bra ut! Så himla glad och lättad.Hon tyckte det såg ut som en tjej. Nu ska jag försöka sluta noja och bara njuta. Ikväll ska vi berätta för sonen, längtar :) Fick med en rolig bild där hon ligger upp och ner :)

• madde10
    emmasdag skrev 2014-11-12 10:54:55 följande:
    Min flicka är 4. Det kommer skilja nästan 5 år på henne och bebisen! Jag var fast besluten om att bara ha ett barn, sedan förändrades det, men då tog det lång tid o bli gravida, o när vi väl blev det var det fel på bebisen. Nu är jag lyckligast i världen som väntar en frisk pojke. Men jag kan tänka mig fler barn i framtiden, då tätare om vi har turen på vår sida :)
    Åh, samma för mig. Min son kommer vara 5 år. Först ville jag inte ha fler, sen ville jag och då var det fel på bebisen. Så jag är superglad nu när jag varit på UL och allt var ok :) Får jag fråga vad som var fel med bebise? Vår hade fel på kromosom 13 och 18.
  • madde10
    mandalii skrev 2014-11-12 10:32:16 följande:

Nu har vi exakt en vecka kvar till RUL, ska bli så spännande! Tiden går fruktansvärt långsamt just nu må ni tro.

Hur tänker ni angående ekologiska kläder föresten, ni pratar om Zaras babykollektion, har de ekologiska kläder? Jag kommer bara att köpa ekologiska kläder i alla fall till en början när bebisen är nyfödd och extra känslig. Är ju så fruktansvärt mycket gifter i just kläder.

Jag kommer också bara köpa ekologiskt eller begagnat. Tror jag satsar mest på begagnat, dom brukar gifterna ha tvättats ur mycket. Det svåra blir att försöka få familj och vänner att gå på samma linje.
  • madde10
    Madelen b skrev 2014-11-12 14:03:54 följande:
    Jag är noga med ekologiskt och återvunnet, köper inga kläder med plasttryck eller halkstrumpor! Vi är även noga med leksaker har nästan bara trä/plåt leksaker och ekologiska plastleksaker! Kör glasflaska oxå för att skippa plastet!!

Finns så mycket fint ekologiska kläder!
    Samma här. Men min familj är inte lika på, dom tycker jag är knäpp, iaf det här med plasten. Tänkte jag skulle förbereda dom redan nu med att berätta att vi inte vill ha plastleksaker, då gick min syrra i taket för barnet ska minsann få leka med barbie! Jag ska ju ha en tjej och då mååååste hon ju ha baaarbies. Jag vill ju inte vara otacksam heller....
  • madde10
    emmasdag skrev 2014-11-12 18:45:58 följande:
    Åh, vad läskigt att det är så lika för oss! Upptäckte dom det på erat rul då? Vår bebis hade fel på skelettet, inget ben på ena sidan, o bara stumpar på andra benet o armarna.. Och så va det något med lillhjärnan och lungorna! När hände detta er? Så skönt att det såg fint ut denna gången för er med! Man lär sig att ta vara på livet och inte ta något för givet!
    oj, vad ledsamt :(
    Det upptäcktes vid KUB, så jag gjorde MKP. Det var i våras. Så jag har supernojat ända från början, men nu är det slut med det! Det är verkligen sant att man tar mer vara på livet. Nu ska det gå bra för oss alla!
  • madde10
    agirlnamedbill skrev 2014-11-12 18:28:47 följande:

Och jag har fortfarande inte känt några fosterrörelser... Andra barnet 16+2. Första kändes utanpå 16+5.

Jag känner inte heller nåt,18+1. Har moderkakan i framväggen så det är väl en förklaring. 
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)