En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Idag har vår lilla Ellen blivit utplockad! En riktig sötnos på 3645 g och 49 cm. <3
Idag har vår lilla Ellen blivit utplockad! En riktig sötnos på 3645 g och 49 cm. <3
Efter besök hos bm med genomförd hinnsvepning konstateras det att tappen är 1 cm och det är öppet 2,5 cm hon tror jag föder inom 1 v
V 37 nu och vi har precis flyttat från vår lilla tvåa till en stor trea :) Min bebis sparkar knappt nåt utan några gånger per dag känner jag hur den buffar runt lite. Hur känns det för er då bebisen rörs? Jag har moderkakan fram och det kan ju påverka. Har inte förberett mig på hur jag ska hantera smärtan under förlossningen utan tror jag tar det då de kommer. Vet inte heller hur det kommer att kännas eftersom det är mitt första barn. Har inte haft några sammandragningar tidigare förutom då jag åkt bil. Senaste veckan får jag några per dag i varierande frekvens, magen blir då hård och spänd så man ser tydligt hur sned den blir beroende på vilken sida som bebisen ligger på. Hur känns det för er? Jag går till bm varannan vecka.
Nu har jag fått en dag för igångsättning. På torsdag ska jag in. Ringer på morgonen och får tid. Det känns såååå skönt att veta att det bara är några dagar kvar nu! Blev helt plötsligt lite nervös haha.
Grattis till bebisarna!!
Tack alla fina!
Hade lite sd/förvärkar som drog i ryggen lite då & då under dagen igår... På kvällen började slemmisen släppa på riktigt! (Brunfärgad av gammalt blod & så har alla mina förlossningar startat)
Ja det var verkligen luriga värkar! Kom in vid halv 4 (vaknade vid 01 av mer regelbundna värkar) och satte ctg. Vid första undersökningen var jag nästan fullt öppen! Men han var ännu inte fixerad. Blev det när vattnet sprutade ut som en brandspruta ner över , ben, fötter & golv & nästan över gubben
Andades igenom förlossningen och var fullt avslappnad och koncentrerad så smärtlindring behövdes inte.
Nu väntar vi på barnläkare och om allt är bra, åker vi nog hem.
Dock var det ju inte världens bästa datum haha!
Fortsätt kämpa tjejer!!
Som förstföderska är jag inte bara nervös inför förlossningen utan för hela grejen att bli mamma och att hela livet kommer att bli förändrat. Är rädd för att det kommer att ligga mig i fatet under förlossningen - en oro för att jag kanske inte kommer att känna den där himlastormande lyckan som alla pratar om. Någon som känner igen sig? Hur tacklar man det?
Igångsättning i onsdags. Fick första dosen kl 15. Igår 7 på morgonen kom hon. Nu är vi på BB och hon ligger och sover brevid pappa. Helt, helt underbar ! Jag är mörbultad men totalt lycklig. Håller tummarna för alla er andra att det kommer igång när det ska ????
Men åh vad kul att den här tråden fortfarande är aktiv! Har inte varit inne på familjeliv sen i våras. Tiden har ju gått så fort, min lilla tjej blir 6 månader i dagarna! Dagarna flyter på här. Har hållt på med smakisar i nån månad och började idag med gröt. Hon har sovit så bra på nätterna med nån amning, tills nu, hon vaknar och vill äta flera gånger. Antar att hon behöver nåt mer då :)
Är det nån här som har börjat krypa? Jag har skjutit på allt vad den tiden innebär, men måste nog börja barnsäkra snart. Och städa mer haha. Storebror älskar ju lego också så där behövs det göras nåt åt.
Hur ser era matscheman ut ungefär om dagarna? Hur mycket gröt och vanlig mat äter era små?
Inser att vi måste börja barnsäkra igen. Dottern står nu på alla fyra, undrar när hon börjar krypa?
Här har vi precis haft tredagarsfebern. 39-40 graders feber i tre dagar, sen utslag. Men nu är vi tillbaka på banan igen.
Angående amningen så ska jag börja jobba 1 jan så vi håller på att gå över till mer och mer mat, jag ammar kanske 3-4 ggr per dag nu. Nattamningen får nog fortsätta ett tag till.
Nu har min tjej börjat krypa. Trodde hon skulle börja för ett par månader sen men som tur var så gjorde hon inte det. Nu är hon 8 månader och har precis fattat hur man kryper. Så kul!