En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Mandalii: tror du på fullaste allvar att ett extra 3D UL skadar fostret? Man ska inte häva ur sig saker bra för man hört andra säga det.
Eller tror du på allt du hör?
Mandalii: tror du på fullaste allvar att ett extra 3D UL skadar fostret? Man ska inte häva ur sig saker bra för man hört andra säga det.
Eller tror du på allt du hör?
Hej.
Varit hos BM idag o allt såg bra ut. Hur ligger ni till i SF-mått i vilken vecka?
Vad var de man sa ang hjärtljud gällande pojke/flicka? :)
Jag är också Rh-negativ... Förra graviditeten så kolla dom bara dottern när hon kom ut.. Hon var också negativ så jag fick ingen spruta...
Tog blodprov förra veckan hos bm... Kan dom se på dom om jag börjat bilda antikroppar?
Oh gisses... V27 idag och känner mig svullen till tusen... Vart detta sluta. Fingrar som prinskorvar och fotleder som elefantben ;)
Har inte inhandlat så mkt till bebis än.. En ny citykorg och några småplagg.
Vi har börjat renovera lillebrors rum, allt är nu utrivet och ska fixas ordning :)
Hur mår ni andra?
S1528: jag har blivit beviljad graviditetspenning så gör min sista jobbdag 31/1. Man kan ju bli beviljad för olika saker, vet inte vad du jobbar med eller varför du vill söka?
Jag själv är personlig assistent till en kille som är utåtagerande plus att vi alltid jobbar helt själva. Så det krävdes inte så mkt info från min sida.
S1528: om ditt arbete är så fysiskt ansträngande så borde du ju kunna få, så länge som inte FK tycker att det finns andra på din arbetsplats som kan göra det istället. Eller att man helt enkelt kan bli flyttad till andra arbetsuppgifter. Sen tror jag mycket tyvärr handlar om VEM man får som handläggare. Men lycka till, jag tror du grejar det :)
Madelen b: Jag har BF 11 april.
Någon mer som sökt ersättning från AFA?
Om ni är privat anställda eller kooperativt anställda kan ha rätt till extra ersättning frön AFA under föräldraledigheten :) värt att kolla upp.
Madelen B: är också sjukskriven men inte fått igång AFA än... Räknar dom på årsinkomst?
Madelen b: haha så olika det kan vara... Jag skickade in mitt för 8v sen och är fortfarande inte igång. Samma med FK...
AFA sa att dom hade handläggningstid på 10v!!
LillaSandy: För mig är det samma med FK denna gång.. Dom har sagt att mitt ligger under utredning och då kan det dröja. Vi har lite familjerelaterat i mitt jobb så dom ska väl granska så det inte är nåt fusk. Har ju varit ganska mycket sånt inom FK.