En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Då var TUL avklarat... Bebis var inte för stor utan vägde idag 1328g och beräknat för denna vecka +dag var 1375g. Skönt!
Hade lite mer fostervatten men ändå inte onormalt mycket.
Då var TUL avklarat... Bebis var inte för stor utan vägde idag 1328g och beräknat för denna vecka +dag var 1375g. Skönt!
Hade lite mer fostervatten men ändå inte onormalt mycket.
Vad bör man ligga på? Jag hade 3,8 sist... Min BM tyckte de var lite lågt. Vad är normalt?
Jag gör min sista jobbdag på Torsdag. Känns lite konstigt när man vet att man ska vara ledig så länge :)
Vad heter facebook-gruppen för Aprilbebisarna? :)
Stämmer. Man är beviljad 240dagar var men 45 av dess är på lägstanivå. Alltså samma som tidigare :)
Jag har också tecknat i Folksam, enbart för vi har alla andra försäkringar där. Men tog en gratisförsäkring från trygg hansa också.
Hur mår ni? Helt plötsligt kom foglossningen på besök här, går som en halt höna.
Men något som jag är glatt överraskad över är att jag sover så bra. Då är de ända gången jag inte ens känner mig gravid... Tror jag får tacka tempurmadrassen för de :)
Jag har stort SF istället... Låg på 34idag i 32.. Fick göra TUL för att kolla så inte bebis är för stor.
Men BM sa att följer jag bara min kurva så är det ingen fara....
Jisses +15kg idag, vart ska detta sluta
JhjärtaK: hur går det med tvillingarna? Fått något datum?
Vet inte hur man ska tänka ang smärtlindring. Jag blev igångsatt sist och klarade mig ganska bra utan... Började andas lite lustgas när jag var öppen 5cm men sen blev värkarna så intensiva så jag hann aldrig få effekt av lustgasen... Vid 5-6cm bad jag om eda men narkosen var lite upptagen. Lustgasen kasta jag och sen gick de ganska fort...sista 4-5cm öppnade jag mig på 15min.
Krysta 20min.
Nu kan jag ibland känna mig lite orolig om jag vet när jag åka in :) (om det inte blir igångsättning igen)
Hur hade ni andra med smärtlindring eller hur tänker ni som ska föda första gången?
S1528: ja det ända jag vet är att jag inte kommer be om eda denna gång. Har haft två kompisar efter jag fött som fått den helt fel med diverse komplikationer. Sen finns det säkert dom som har bra erfarenhet av den också. Min tanke är väl också att försöka klara mig så länge som möjligt utan och sen ta till lustgasen om det behövs.
lais: blev ungefär samma för mig, hann aldrig få eda och under den korta tiden jag hade lustgas så var det mer för att ha nåt annat att fokusera på eftersom den inte gav mig något. När krystvärkarna kom var det rena drömmen tyckte jag..helt plötsligt kunde man börja göra nåt :)
Madelen b: Jag är nog inne på samma som dig. Hade inte skrivit in något om eda sist men kan nog vara bra att göra. För som sagt när man väl ligger där så vet man ju aldrig ;)
Jag hade inte heller bedövning och när man väl börja krysta så var det ju rena drömmen :)
Men vet att dom förklara för mig efteråt att dom som inte har bedövning upplever oftast att krystvärkarna är befriande för kroppen är redan smärtpåverkad av öppningsskedet. Medans dom som haft eda och liknande upplever krystvärkar och utdrivningsskedet mycket värre...
Har ni hämtat ut alla gratisboxar? :)
www.blimamma.se/lista-pa-gratis-baby-och-gravidboxar.html
Får se om denna länk funkar :)
En hinnsvepning går ju ut på att dom "retar upp" hinnorna genom att dra ett finger ut med hinnorna. För dom ska kunna göra det så måste ju tappen vara mogen så dom får in ett finger.
Grattis till bebis. Vet att det kommit 2 till (medlemmar i facebookgruppen) v30 och 31 om jag inte minns fel.
Madelen b: Lägg till mig på facebook (tar bort dig sen) så kan jag lägga till dig. Går inte söka på gruppen.
Martina Ferin
Här mätte dom också fostervatten i mm.. Men finns säkert i procentsats också. Vet att dom sa att det normala spannet är 80-250mm. Jag hade 225 så låg på övre delen.
S1528: så himla trist för dig :( det tar sån otrolig energi sånt där. Hoppas du kan få bli sjukskriven istället.