Inlägg från: Mars12 |Visa alla inlägg
  • Mars12

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Här har vi åkt på världens magsjuka! Man blir så himla sliten. Nåt speciellt man bör tänka på när man är magsjuk och gravid?

• Mars12

BM besök idag och värdena såg bra ut. HB på 128 så slipper järntabletter :)

Dock ett SF på 32 i v29 så fick ett TUL inbokat på Fredag. Någon mer med stort SF eller som haft det tidigare graviditeter?

• Mars12

Omöjligt att säga innan TUL, stor bebis, mycket fostervatten eller att han bara ligger så i magen.

• Mars12

Emmasdag: ja SF är lite konstiga kan jag tycka :) Jag tycker att jag har stor mage :) känns som jag är lika stor nu som när jag skulle föda i BF+15 sist :)

Får väl se vad TUL säger, men har även hört från fler hålla där det ändå inte stämt sen när barnet är fött. Vet inte hur pålitligt ett TUL är? Men förmodligen mer än ett måttband ;)

• Mars12

Madde10: ja det var väl det min BM ville ha lite koll på om det nu visar sig att det är barnet som är stort.

Är ju som himla olika :) en kompis hade väldigt stort sf-mått men födde en väldigt liten dotter. Mycket vatten och moderkaka som orsakade hennes stora mage :)

• Mars12

Humledumle: Det är ju ett tillväxtultraljud så det görs väl om man misstänker att barnet inte växer som det ska eller om det växer fööör bra :) Jag har stort SF-mått för min vecka och då misstänker dom att bebisen är större än det normala och vill därför kolla upp det.

• Mars12

Smulan89: jaså? Så olika det kan vara... Lite konstigt. Jag själv känner mig inte så nervös över måttet men det gjorde tydligen min bm :)

• Mars12

S1528: hade varit överlycklig om jag såg ut som dig :) jättefin ju! Men förstår att det är tråkigt med såna kommentarer.

Sen funkar vi väl så att man oftast vill ha det man inte har, knäpp som man är ;)

• Mars12

Sommarsnö: är du i skuggan med tunna kläder på så behöver du inte oroa dig... Inte här i sverige iaf :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)