Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Humledumle skrev 2014-09-16 14:32:31 följande:

Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)

Nej har inte gjort något "hemmatest" men hoppas att lilla skatten vill visa upp den sidan i november här också . Skulle kännas så snöpligt om man inte kunde se.
  • JhjärtaK

Nu har jag fått svar från Tataa Biocenter och de tar 6950 kr inklusive moms för NIPT-testet. Det oavsett om man bara vill ha avvikelser på 13, 18 och 21 eller också på könskromosomerna och eller veta könet på bebisen.

• JhjärtaK
    Sommarsnö skrev 2014-09-16 15:14:23 följande:
    Mellan vilka veckor ska provet göras?
    Det kan göras efter vecka 10 men tydligen bäst om man väntar tills efter vecka 12. Finns inga restriktioner kring hur långt in i graviditeten man kan göra det.
  • JhjärtaK
    madde10 skrev 2014-09-16 17:42:16 följande:

Jag har också fått svar från tataa. Mailade även BB Stockholm family och dom tog 15000! Så jag tjänar på att åka ner till Göteborg om det blir aktuellt. Nu ska jag vänta på att göra KUB som blir den 30 september.

Oj! Mer än dubbelt så dyrt! Ja då är det ju mycket billigare att ta en resa till Gbg helt klart! Men hoppas såklart att vi båda slipper pga fina kub-siffror
  • JhjärtaK

Jag känner också att det är väldigt mycket viktfokus under graviditeten men jag berättade för min bm när jag väntade dottern att jag tidigare haft "lättare" variant av ätstörning och att jag tyckte det var jobbigt med vikt så hon kommenterade aldrig min vikt när jag sa den mer än "så bra" typ någon gång. Och då gick jag ändå upp från 70 till 91 kg och jag är 174 cm lång.

Denna gången har jag inte sagt något än men skall nog göra det ändå för jag vill inte att hon skall kommentera om det inte är så att hon misstänker havandeskapsförgiftning eller något annat mindre bra.

Denna gång har jag iaf en våg hemma så slipper väga mig med alla kläder på mvc

• JhjärtaK
    alhi skrev 2014-09-17 16:08:59 följande:
    tack! Det börjar kännas verkligt det här.
    såkandetgå
    Roligt! Härligt att det börjar kännas "på riktigt"
  • JhjärtaK

Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!

• JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-18 16:39:53 följande:
    What??? Hur känns det? Vad fick du för siffror och hur gammal är du? Jag har kub på tisdag är 40 år gammal och vill ha nåt att jämföra med.
    Tack för alla grattis vi är helt chockade kan jag säga, vi skulle ju bara ha en till ju men moder natur tyckte annorlunda uppenbarligen

Jag är 32 år, normalviktig och röker inte och vi fick 1:20 000 på ena tvillingen på både 13, 18 och 21 och den andra tvillingen fick vi 1:20 000 på 13 och 18 och 1:16 500 på 21 så toppenbra siffror då min ålderssiffra är typ 1:400 drygt. Är så glad! . Nackspalterna var bra och "små", en på 1,4 mm och den andra på 1,8 mm. Och tack vare bra blodprover också så blev risken så låg.
  • JhjärtaK

Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)