En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)
Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)
Nu har jag fått svar från Tataa Biocenter och de tar 6950 kr inklusive moms för NIPT-testet. Det oavsett om man bara vill ha avvikelser på 13, 18 och 21 eller också på könskromosomerna och eller veta könet på bebisen.
Jag har också fått svar från tataa. Mailade även BB Stockholm family och dom tog 15000! Så jag tjänar på att åka ner till Göteborg om det blir aktuellt. Nu ska jag vänta på att göra KUB som blir den 30 september.
Jag känner också att det är väldigt mycket viktfokus under graviditeten men jag berättade för min bm när jag väntade dottern att jag tidigare haft "lättare" variant av ätstörning och att jag tyckte det var jobbigt med vikt så hon kommenterade aldrig min vikt när jag sa den mer än "så bra" typ någon gång. Och då gick jag ändå upp från 70 till 91 kg och jag är 174 cm lång.
Denna gången har jag inte sagt något än men skall nog göra det ändå för jag vill inte att hon skall kommentera om det inte är så att hon misstänker havandeskapsförgiftning eller något annat mindre bra.
Denna gång har jag iaf en våg hemma så slipper väga mig med alla kläder på mvc
Kub idag och är så nervös! Håll tummarna för mig vid kl 14
Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).