Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-09-10 13:01:56 följande:

Har haft ont vid svanskotan både igår och idag. Det känns när jag ändrar läge på något sätt och när jag går (får gå med små steg). Kan det vara foglossning som redan har startat? Någon som vet hur det brukar kännas/vilka symtom man kan ha av det?

Kan vara foglossning men är det en skarp smärta som strålar ut i benet så är det nog ischiasnerven som kommit i kläm, väldigt vanligt när man är gravid att få falsk ischias (det onda strålar inte nedanför knät). Men är det mer värk så är det nog foglossning. Min började redan i vecka 8 denna gång, i vecka 14 med dottern. Men har hållit sig på en helt ok nivå hittills som tur är!
  • JhjärtaK
    Krabban skrev 2014-09-10 20:05:42 följande:

Hej!
    Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!

Så tråkigt att höra! Hoppas att ni vill försöka snart igen och att nästa stannar kvar!
  • JhjärtaK

Med dottern kände jag strax efter RUL henne för första gången så i vecka 20-21 ungefär.

Får se när man känner denna lilla krabat.

• JhjärtaK

Vecka 12 idag, whoho! Kub om exakt en vecka och är den bra så jäklar vad jag skall gå loss på mammakläder

• JhjärtaK
    Josephine92 skrev 2014-09-11 12:35:06 följande:

Någon mer med näsblod? Ingen förkylning bara plötsligt näsblod

Det var ett av mina första "symptom" faktiskt på att jag var gravid . Väldigt vanligt att slemhinnorna i kroppen blir mer lättblödande under graviditeten så inget att oroa sig över även om det är mindre trevligt såklart.
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-09-12 09:04:34 följande:

Idag blir det inskrivningoch blodprover, ett steg närmre verkligheten :)

Härligt! Alltid kul när man kan checka av lite milstolpar
  • JhjärtaK

Någon här som sett det senaste kring att man nu kan göra NIPT i Göteborg? Alltså att man tar ett blodprov på mamman där även fostrets DNA finns och på så vis kan man kolla om fostret bär på någon kromosomavvikelse. Helt riskfritt i jämförelse med mkp eller fvp där det finns en missfallsrisk (om än väldigt liten)

• JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-12 15:14:31 följande:
    Behöver jag göra fvp eller mkp ska jag överväga detta blodprov istället.

Hade ingen aning om att man kunde göra så här och när mina flickor får barn är det förmodligen standard.
    Ja precis, och utomlands är det på vissa ställen redan standard. Men maila tataa biocenter och fråga, de verkar vara 3000-5000 kr billigare än bb stockholm och det är ju inga små slanter direkt Sedan kanske de på tataa inte kan ta emot blodprov tagna i Sthlm då analysen sker i Gbg men det borde vara möjligt då jag vet att andra tidigare har skickat iväg blodprover från Sverige till USA för analys så då borde ju Sthlm till Gbg inte vara några problem
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)