Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

julii skrev 2014-11-13 18:14:38 följande:

igger i soffan och känner mig på magen och känner att ena sidan av magen är hård och andra sidan mjuk? Kan det ha att göra med hur bebisarna ligger? Eller är det nå fel? :p

Jag har min moderkaka fram på vänster sida! När jag får sammandragningar blir den delen av magen hård, och det känns extra tydligt när jag ligger ner :) Så ni som känner så har nog också moderkakan fram :)
  • emmasdag
    FCet skrev 2014-11-13 18:57:39 följande:

Var på RUL idag. Väntar en frisk liten bebis, blev framflyttad några dagar vilket känns bra.

Hon bm sa att hon är säker på att det blir en flicka. Jag har lite svårt att lita på det fullt ut och köpa "rosa grejer" i förväg.

Hur känner ni?

Vi fick se en liten snopp på ultraljudet så här kommer det bli all in på "pojksaker" ;)
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-14 09:56:50 följande:

Jag vet att jag har moderkakan fram men vet inte exakt placering. Min mage blir också så där hård på ena sidan. Trodde att det var för att han låg på den sidan. Att det är sammandragningar är nog mer troligt.

Kan man ha sammandragningar utan att det känns?

I morse hade jag som kramper kändes som värkarna man har precis i början. Det kändes men var inte jättestor smärta. Hade väl tre st som varade i 20 sekunder.

Jag fick veta var den satt på rul, men hade mina aningar då jag känner bebis på höger sidan allra mest :) Om jag förstod bm rätt så är det moderkakan som blir som hårdast, o det stämmer in på mig! Ser knasigt ut då hela magen blir sned :)

Vet inte om man kan ha sammandragningar som inte känns alls.. Men vissa känns ju helt klart mer än andra!

Har det onda gått över nu? Tycker man blir lite knäpp på allt som känns. Ibland upplever jag också smärta som kommer i intervaller. En natt hade jag det så konstant, men det gick över på morgonen.. Ingen aning vad det beror på..
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-14 13:22:50 följande:

Hon sa på rul att den sitter i framvägg men inte föreliggande. Känner honom mest på vänster sida och när magen blir helt sned är den hård på höger sida.

Hade några ordentliga sammandragningar i morse men inget mer sedan dess. Jag tror inte det var nån fara men blev lite rädd precis när det hände.

Vet att jag hade rätt mycket sammandragningar på slutet av min förra graviditet och att det ansågs som helt normalt. Tyckte att det var lite tidigt nu i v 21.

Det låter som att du har som mig, fast din sitter åt höger och min åt vänster :) Det är lite otäckt när dom blir så pass starka! Tycker knappt att det hjälper o vila heller..
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-14 18:36:37 följande:

Vila hjälpte inte mig heller. Fick nästan lite ångest och tänkte - hur fan ska jag fixa förlossningen sedan om jag knappt fixar det här lilla i några minuter.

Jag får lita på att kroppen förbereder sig, att det är därför. Det är rätt jobbigt nu med all foglossning. Jag är i kronisk smärta dygnet runt och tänker bara på hur jobbigt det kommer vara att ha det så i 20 v till.

Samtidigt är det så mysigt när jag känner hur han sparkar.

Jag har också jättemycke foglossning :( Det är så jäkla jobbigt. Är också rädd för hur det ska gå i 20 veckor till.. annars så älskar jag o vara gravid denna gången!
  • emmasdag
    Malinpetronella skrev 2014-11-14 18:52:13 följande:

Nån mer än jag som ffortfarande i v 20 får hjärtklappning huxflux . ...sjukt störande

Jag.. är också i vecka 20. Svårt o andas ibland med..
  • emmasdag
    S1528 skrev 2014-11-16 12:24:30 följande:

Jag hade en sån sjuk upplevelse igår.. Vill gärna höra era åsikter för att veta om jag överreagerar helt :/

En person i min närhet (inte en nära relation, utan vad som skall vara en professionell relation) "tog på mig" flera gånger igår för att ta reda på om jag är gravid. Tex klappade han mig på sidan, och en annan gång la han armen om mig. Det är så uppenbart att han letade efter en gravidmage (förmodligen bihangets undran) eftersom jag hörde ryktesvägen tidigare igår att det spekuleras i om jag är gravid eller inte.

Jag blev ledsen och sårad, ett nytt lågvattenmärke i denna påtvingade relation. Hela situationen bygger på missunnsamhet. Min graviditet är inte allas egendom, och jag vill få berätta om den när jag själv önskar. Jag känner mig inte redo att berätta för alla ännu, men hade han bara frågat om jag är gravid så hade jag svarat ärligt!

Usch, jag blir så jäkla arg!!!! Bara för att någon är gravid ger inte det helt plötsligt någon rätten att ta på magen eller andra ställen! Jag själv blir väldigt illa till mods om någon flyger fram och ska känna på mig och min kropp! Jag gillar inte ens när någon nära gör så utan att höra om det är okej. Hade jag varit som du hade jag frågat denne människa vad han sysslar med, att det inte är okej!
  • emmasdag
    kiwifågel skrev 2014-11-17 20:10:51 följande:

Förresten, är det fler som behövt gå upp i storlek när det gäller underkläder? Några tips om vart man kan hitta bra utbud av "gravidtrosor"? Jag har inte hittat några boxer med stor mage, det kanske är dags att kapitulera och börja använda vanliga... tanttrosor (no offence!). ;)

Grattis till ett fint Rul och en liten flicka :) Jag kommer få göra ett ultraljud i månaden fram till bf ungefär. Nästa är den 10 december, längtar! Har även fler besök hos bm än "normalt". Allt detta för en tidigare graviditet med tråkigt slut. Men med dottern var det endast rul och ett några dagar innan förlossningen! Och ett i vecka 14, men det var pga smärta i magen. Angående underkläder: jag har fortfarande samma storlek som innan. HM har jättesköna trosor för gravida! Jag har även några för gravida ifrån Victoria secret som är meeeega sköna! Dyra som tusan dock, men sambon överraskade mig med dom :) Finns ju även helt "sömfria" från typ sloggi och calvin klein, också att rekommendera; )
  • emmasdag
    Mars12 skrev 2014-11-19 09:41:28 följande:

Allt såg så fint ut :) och vi kommer bidra till killskaran lagom på den internationella mansdagen ;) tjihoo vad lillasyster kommer bli glad när vi berättar ikväll.

Grattis till ett fint ultraljud och en lillebror :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)