Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fr1da 31 år bf 1/4 flicka

Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke

Emmasdag 24 år bf 9/4 pojke

Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke

Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka

Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej

Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej

ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka

Linaslus 30 år bf 25/4 pojke

Madelenb 28år bf 25/4 flicka

S1528 27 år bf 27/4 flicka

Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej

Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej

• emmasdag

[quote=74431801][quote-nick]LillaSandy skrev 2014-12-02 19:27:18 följande:[/quote-nick]Jag tog influensavaccin igår. Hur

Har aldrig vaccinerat mig och kommer inte göra det nu heller.

• emmasdag

Jag kommer ge det ett försök med amningen. Med dottern kämpade jag i 3-4 månader, ammade dygnet runt, och när hon inte åt så va jag den levande nappen! En förnuftig BVC sköterska var min räddare i nöden, hon sa åt mig o sluta, o börja med ersättning. Efter det hade vi världens gosigaste och nöjdaste lilla bebis. O jag som mamma kunde äntligen då fokusera på att må bra o slippa stressen över amning!

• emmasdag

Var hos läkare på mvc idag för den jäkla foglossningen! Blev som jag trodde helt sjukskriven. Känns väl sådär då jag redan är så sjukt rastlös och uttråkad om dagarna. Har ni något tips på vad man kan sysselsätta sig med för o få tiden o gå? Sticka o sy känns uteslutet då jag har världens sämsta tålamod :)

• emmasdag

Här är min mage för någon dag sedan! Älskar att den ser ut som en gravidmage även framifrån nu :) v 23 nu, 24 på fredag!
  • emmasdag
    mandalii skrev 2014-12-15 13:02:30 följande:

Tack! : )

Vilken vecka är du i? Jag är så jäkla trött på allas kommentarer om ens utseende, någon som känner igen det? "Oj vad liten mage du har", "Undrar när det kommer att synas att du är gravid?", "Man kan ju inte tro att du är gravid", osv, osv. Fattar inte folk att det kan såra, att man kanske blir orolig.

För mig är det tvärtom, folk kommenterar att magen är såå stor och att jag kommer bli gigantisk innan det är dags. Det är inte heller så jättekul o höra.. Vi är alla olika, men folk verkar på något konstigt vis tro att det är okej att kommentera ens utseende bara för att man är gravid!
  • emmasdag
    Sommarsnö skrev 2014-12-15 15:23:05 följande:

Ni som äter fisk 2-3 gånger i veckan - käkar ni ändå Omega-3-kapslar? Här i Norge rekommenderar man alla gravida att äta tran (typ samma som Omega 3 tror jag) men när jag läser om det verkar det råda väldigt delade meningar om man ska äta det som gravid. Hur gör ni och vad har era barnmorskor sagt?

Min barnmorska har inte nämnt ett ljud om omega 3 kapslar.. Har för mig att jag läste att man inte ska ta det som gravid? Svårt o veta vad som gäller när alla säger olika..
  • emmasdag
    LillaSandy skrev 2014-12-15 16:33:04 följande:

Jag äter niferex. Tar också lactulos varje dag. Får se hur det fungerar i längden, är rädd att bli trög i magen trots lactulosen.

Jag tar också lactulos.. Det är så förbannat äckligt tycker jag, kröks nästan av det, haha. Men jag är ändå väldigt trög i magen :(
  • emmasdag
    S1528 skrev 2014-12-15 19:22:20 följande:

Lite sådär känner jag också.. Lite som om man vore allmän egendom. Vi får väl se om någon försöker klappa på mig längre fram, risken finns att jag biter av dem fingrarna ;)

Jag får mest höra att jag kommer att få sååå mycket bristningar när magen är så liten och helt plötsligt drar iväg i storlek nu efter vecka 21. No shit Sherlock, jag hade ingen aning om att magen växte som den ville ;)

Den som vågar gå fram o klappa mig på magen får se på ett äkta gravidmonster, hahaha. Som att gå fram till vilken människa som helst o klappa den på magen, gör man så?! Nä, Blä! Man får lära sig både ett o annat som gravid, spännande ;)
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-12-15 19:30:38 följande:

Har också fått sådana kommentarer - hur är det ens möjligt att vara så där STOR i v 15 har jag fått höra. Blev ledsen faktiskt

Eller hur!!!!

Eller klassikern: är ni säkra på att där inte är två? (Har tillomed fått frågan om där är tre!!!) Blä, människor!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)