Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2015-03-11 09:29:54 följande:

Hej! Min bebis har aldrig sparkat särskilt mycket utan mest buffat runt. De senaste dagarna buffar den inte särskilt mycket utan kan känna när den rör på något som sticker ut litegrann, typ en armbåge eller ett knä eller fot. Är i v 34+0. Någon som känner igen sig?

Nu har jag en väldigt livlig bebis, men det kvittar. Dom säger att vid minskade eller förändrade fosterrörelser ska man alltid kontakta förlossningen! Så det är mitt råd, ring o hör!
  • emmasdag
    agirlnamedbill skrev 2015-03-16 14:41:16 följande:

Hej igen.. Testar skriva igen även fast jag inte fick någon som helst respons på mitt senaste inlägg.. Jag avvaktade i alla fall och verkar inte vara nåt barn på gång. Jag är helt inne på att jag kommer föda 10-14 maj (BF 29 april).

Men är det bara jag som hör som små knak eller knäckningar från magen?

Det här med att karln dricker alkohol.. Min förra förlossning tog ca 20 timmar från att de satt igång mig så jag räknar med en längre förlossning igen så för mig skulle det inte göra något om han gick ut och drack så länge jag inte börjat känna något förstås. Men så har ju min karl inte varit full någon gång sen jag blev gravid, lite salongsberusad några gånger när vi varit ute.

Jag har hört knak ifrån magen 2 gånger de senaste dagarna. Lite läskigt, men det ska inte vara farligt :) Visst var du med i fb gruppen? Där inne får man alltid svar snabbt o i princip på alla frågor :)
  • emmasdag
    agirlnamedbill skrev 2015-03-16 15:50:20 följande:

Jag var med där men vettefan vad som hände, var med i två eskilstunagrupper och en köp och sälj också men är inte med i nåt nu helt plötsligt :S

Men vad skönt att det är fler än jag som hör knak, för det låter ju skithögt för att vara inifrån magen :o

Men vad konstigt! Du får skriva ditt namn om du vill vara med igen så lägger jag till dig på fb o sen i gruppen :)
  • emmasdag
    agirlnamedbill skrev 2015-03-16 16:13:02 följande:

Aa heter Maria Vilmunen Pizarro :)

Har lagt till dig som vän, så acceptera, sen lägger jag till dig i gruppen o plockar bort från min fb :)
  • emmasdag
    trolls skrev 2015-03-16 19:15:25 följande:

Är det fb gruppen vårmammor Stockholm 2015 ni menar?

Jag var också med i den och vill gärna vara det, men har blivit "utkastad" av någon anledning

Om du emmasdag är admin där så får du gärna lägga till mig, Evelina Wallander

Nej, det är en vanligt "bf april grupp" :) mammor från hela landet! Men du vill kanske vara med ändå? Säg till här isåfall så lägger jag till dig som vän på min fb sen i gruppen :)
  • emmasdag
    trolls skrev 2015-03-16 21:26:51 följande:

Jag är gärna med

Acceptera min vänförfrågan så lägger jag till dig i gruppen O plockar bort från min privata när det är gjort :)
  • emmasdag
    Sepril skrev 2015-03-16 22:01:04 följande:

Kan du lägga till mig också? Lisa Stenberg, Uppsala. Tror inte det finns någon mer än jag

Där fanns massor med Lisa Stenberg, vem av dom är du? Haha :)
  • emmasdag
    Krakelett skrev 2015-03-16 19:57:07 följande:

Hej, får man vara med här? väntar mitt andra barn, bf 3e april. Har letat ihjäl mig efter en grupp på Facebook en verkar som att alla är dolda. Så är ni öppna för nya medlemmar så hänger jag gärna på där också.

Vad heter du? Skriv ditt namn så lägger jag till dig som vän, sen i fb gruppen :)
  • emmasdag

Har jag lagt till alla som vill i fb gruppen nu? Hojta annars, inte meningen o utesluta någon!

• emmasdag
    amandanS skrev 2015-03-21 02:56:42 följande:

Igår, 20 mars kl 21.45 , kom en liten kille till världen :) 48 lång och 3112gr.. Lyckan är total.. :)

Sova var lättare sagt än gjort inatt... En som ligger som ett plåster på mig och verkar ha förstått detta med amning direkt :)

Stort grattis!!! :)
  • emmasdag
    NnAaEEed skrev 2015-03-29 22:35:45 följande:

Nu börjar det kanske dra ihop sig här med ev. Har haft mer förvärkar sista nätterna och imorse var jag kass i magen och illamående ungefär som innAn mens. Bebis hAr också ändrat rörelsemönster och är vääääldigt aktiv plötsligt, skruvar sig och borrar ner huvudet allt längre känns det som. Men ingen slempropp än och ingen regelbundenhet i de onda sd. Vanliga sd utan smärta har dock ökat mkt sista dagarnA också. Jag hoppas ju hon håller sig därinne 2-3 dagar till, men vi får se. LÄr väl gå över tiden nu bAra för det. Men det känns som att hon lurar i vassen nu, redo att slå till och dra igång den här cirkusen...

Jag känner så igen mig i det du skriver. Tycker mycke förändrats de senaste dagarna. Trycket har ökat, rörelserna, förvärkarna är sjukt kraftiga emellanåt, känns liksom som att ryggen ska knäckas, o det ilar i livmodertappen. O magen har varit lite i uppror, men ingen slempropp. Hoppet att något är på g finns där, men vågar inte riktigt tro det. När har du bf? Jag har den 9/4 :)
  • emmasdag
    Linc skrev 2015-04-03 12:22:15 följande:

En fråga! Men bebis har fixerat sig gick jag veta i onsdags. Nu undrar jag om hon kan glida upp igen ur den positionen? Sen undrar jag om hur länge man kan gå fixerad? Någon som vet något om detta?

Vissa barn fixerar sig redan innan vecka 30, så man kan gå läänge! Min gosse har varit fixerad sedan innan vecka 35 o han är kvar i magen ;) Tror inte dom kan glida upp från fixerat, bara om dom är rörliga :)
  • emmasdag
    cu2013 skrev 2015-04-03 11:54:26 följande:

Efter ca tre timmars värkar hemma åkte vi till förlossningen där man tog hål på hinnorna. 25 min senare var vår lilla dotter i mina armar. Ni har alla ngt fantastiskt framför er!

Grattis!!! :) Va du mycke öppen när ni kom in?
  • emmasdag
    Smulan 89 skrev 2015-04-06 20:36:23 följande:

Har hängt både här och i bf mars-tråden, då jag fick bf 31 mars efter rul. Är på bf+6 idag. Sista kollen hos bm imorgon och sen får sjukhuset ta över. Hoppas att slippa igångsättning, men det ser mörkt ut just nu, då jag endast har lite sammandragningar under dygnet till och från. Har bara igångsättningar (2 st) bakom mig, så vet hur det kan vara, även om varje förlossning är unik.

Har du negativ erfarenhet av igångsättning? Varför isåfall? Hoppas de kommer igång av sig själv snart! :)
  • emmasdag
    naughtyn skrev 2015-04-15 15:41:08 följande:

2 dagar till BF och nu är det inte längre mysigt att kroppen vägrar släppa ut min bebis som verkar försöka slå sig ut genom alla möjliga håll i magen. Det gör verkligen ONT "där nere" när han vrider på sig så huvudet rör sig. Usch! Är det fler som har samma känsla? :(

Bf +6 idag, förstår precis vad du menar!!! Känns som knivar där nere när han rör på sig, skriker rätt ut ibland! Är ganska less på o va gravid nu..
  • emmasdag
    Hanna 681 skrev 2015-04-17 15:27:35 följande:

Bf+11 idag, jag gömmer mig för omgivningen. Tar omvägar för att slippa träffa grannar.

Känner igen det där. Bf+8. Går knappt utanför dörren.
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-04-18 12:19:22 följande:

Hemskt att gå över tiden och inget nån säger får det att kännas bättre.

Sänder en kram!

Gick över 10 dagar med dottern, men de känns som att lillebror kommer stanna ännu längre. Imorgon är tionde dagen. Blä, går o lägger mig. Tack för omtanken Bell13! Du gick med över länge va?
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2015-04-19 08:09:34 följande:

Han föddes på bf +11 och det var en psykisk pärs.

När han föddes var det så otroligt skönt för jag hade ju längtat så länge.

Kommer ihåg att det var så jobbigt att alla ringde och frågade och sa men han kanske kommer i natt

Hoppas din bebis kommer snart.

Ja fy. Bf +10 idag o jag går snart under. Känner mig knappt förväntansfull längre då de känns som att han kommer stanna där inne föralltid. För varje dag som går tjatar folk mer o mer o tror att man blir peppad av kommentarer som han kommer inatt! Blä. Alla andra får ju sina bebisar nu liksom!!!

Går det bra med er lille?
  • emmasdag

Bf+13 idag :( Nu har jag gett upp hoppet om en spontan start på det hela, tid för igångsättning imorgon klockan 10. Känner mig riktigt besviken på min kropp Som inte förstår att det är dags o kicka igång förlossningen. Blä, hela tjusningen och spänningen är försvunnen. Självklart är det viktigaste att bebis kommer ut och jag längtar något oerhört efter honom nu!

• emmasdag

Bf+13 idag :( Nu har jag gett upp hoppet om en spontan start på det hela, tid för igångsättning imorgon klockan 10. Känner mig riktigt besviken på min kropp Som inte förstår att det är dags o kicka igång förlossningen. Blä, hela tjusningen och spänningen är försvunnen. Självklart är det viktigaste att bebis kommer ut och jag längtar något oerhört efter honom nu!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)