Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag älskar mina gravid jeans från hm med hög mudd :) Provade med låg mudd igår och gillade inte alls det, tryckte mitt på magen o jag hatar de! Provade också några stretchiga byxor men dom kasar ner o gav typ häng eller hur jag ska förklara, haha. Är sugen på o beställa gravid jeans från lindex, någon som har erfarenhet av deras mamma kläder? :)

• emmasdag
    mandalii skrev 2014-10-13 15:44:49 följande:

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

Lycka till imorgon :D mysigt o få kika på bebis!

Jag gjorde NUPP i måndags, då i vecka 13+4. Hon sa att de flesta bebisarna ser likadana ut så tidigt, så hon vågade inte sig på en gissning :)
  • emmasdag

Någon mer med extremt mycke huvudvärk? Asså jag blir snart galen! Har även haft "mensvärk" i två dagar nu, och tycker mig känna igen den jäkla foglossningen jag hade med dottern med. Tycker det är lite tidigt och jag blir nästan lite rädd då det var riktigt jobbigt första gången då jag till och med grät mot slutet "/

• emmasdag
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-14 19:47:24 följande:

Till er som har huvudvärk. Det kan vara järnbrist. Värt att kolla upp iaf.

Jag har haft mkt huvudvärk, o fick brev från bm idag att jag måste börja med järntabletterna redan nu :(
  • emmasdag
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-15 06:05:31 följande:

Är huvudvärken borta nu?

Jjag har börjat med niferex i v 14 redan. Nu har jag klivit in i v 16 och känner mig mindre tung i huvudet.

Nu har jag inte haft huvudvärk på 2 dagar! Men det kan ju inte bero på järntabletterna då jag tog den första igår! Sover inte så bra heller så det är kanske en kombination av allt möjligt?!
  • emmasdag
    jenny7906 skrev 2014-10-15 08:21:49 följande:

Började du med järntabletter efter test och inrådan av bm? Pratade med min bm i måndags och frågade om järnisar med hon sa att om ett par veckor kan jag börja. Värdena såg bra ut på inskrivningen och jag är vällingen tröttare än vanligt men har huvudvärk var och varannan dag nuförtiden :(

Kanske ska börja med Niferex varannan eller var tredje dag redan nu? :-/

Jag hade följt din bms råd. Säger hon att du ska vänta några veckor så gör det. Ring o hör med henne annars :) Jag ska ta varannan dag nu men det på inrådan av henne!
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-10-15 10:38:56 följande:

På inskrivningen sa min bm att vi ska ta ett järnvärde på nästa besök i v 22. Hon sa att ibland har man dålig järnreserv i kroppen och då är det bra att börja äta tabletter i förebyggande syfte tidigare.

Tycker att det där med järnbrist är lite läskigt tycker jag, fick det förra graviditeten och blev inte människa förrän efter förlossningen. Hade svårt att hålla mig vaken och mådde inte alls bra då.

Tog hon inget järnvärde på inskrivningen?

Jag vågar inte o vill inte heller laborera en massa med tillskott och liknande utan att det behövs. Järntabletter är inte jättekul o ta enligt mig då jag har blivit så trög i magen av dem varenda gång. Men jag hoppas att det hjälper nu när jag börjat ta dom, är som en zombie om dagarna men kan ändå inte somna om kvällen..
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-10-15 15:22:40 följande:

Det gjorde hon. Jag hade 127 och det var bra tyckte hon :)

Man ska väl vara lite försiktig med mineraler, kan bli tokigt om man tar de utan att ha en brist

Oj vilket bra! Så skönt för dig :) Jag vet inte mitt värde, hur fick du veta ditt? Vet mitt....är de blodvärde? Låg på 117, o man ska ju inte ha under 120. Jag har lågt järnvärde som icke gravid också, så för mig var det ganska väntat att jag skulle få börja tidigt!
  • emmasdag

Gick in i vecka 16 igår, känns helt galet men så underbart! Kände rörelser inuti magen för en- två veckor sedan och härom dagen kände jag äntligen utanpå också! Det är verkligen världens häftigaste känsla, så mysigt :) Känner även kanten på livmodern precis under naveln!

Någon mer som känt rörelser utanpå magen? :)

• emmasdag
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-17 19:56:55 följande:

Oj, vad högt upp du känner livmoderns kant. Jag är oxå i v 16 (15+3) och känner kanten i mitten, allså mellan blygdbenet och naveln.

Jag kände nån buff inne i magen för några dagar sedan. Men inget utanpå än.

Ja typ 1-2 centimeter under naveln :) jag är i 15+1! Bf 8 april, någon mer?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)