Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Freje & Linaslus..

Nedräkningen till våra RUL 1/12 är nu nere på ensiffrigt! :)

• S1528
    Linaslus skrev 2014-11-22 09:12:55 följande:
    Yaaayyyy nedräkning big time. Kommer kännas ännu bättre på måndag för då är det bara en v kvar. Vilken tid har du? Jag ska dit kl 14 har jag för mig.
    Jag har tid klockan 10.30 tror jag, så det får bli sovmorgon innan ;)

Jag har så fullt upp med jobb den närmaste veckan så jag hoppas att dagarna passerar fort! Jag terroriserar mina kollegor med nedräkning till 1 december, men egentligen längtar jag mest till 20 december för det innebär nästan 3v semester :)
  • S1528
    thatgirl1 skrev 2014-11-23 10:05:56 följande:
    typ som min flicka ligger nu? Fått flera bilder på morgonen när hon trycker upp på högersidan :)

phpQEeRD786639.jpg
    Min trycker på vänstersidan idag på morgonen för omväxlings skull, brukar oftast vara höger annars, haha!
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-11-23 12:15:04 följande:

Har de senaste dagarna börjat få tjocka vita flytningar som luktar jäst. Det är ofräscht smile4.gif är det nåt man behöver söka hjälp för?

Svampinfektion? Skall tydligen vara lättare att få när man är gravid.
  • S1528
    amandanS skrev 2014-11-23 12:35:32 följande:
    Kliar de inte så kan det ju vara ph balans rubbning bara, lactal balans hjälper för mig då det varit de, och det är ofarligt att testa.. Ev svampmedel bara förvärrar och irriterar slemhinnorna då jag misstagit för svamp 1 gång. Fick fruktansvärd sveda istället då :/ Dock inte haft dessa problem sedan jag blev gravid, vet inte om de kan vara utan symptom precis som uvi när man är gravid.. Jag hade nog rådfrågat bm..
    Det kan vara svampinfektion även om det inte kliar. Klådan/svedan är anledningen till att man sätter in behandling, inte svampen i sig. Svampmedel har paradoxalt nog ofta sveda som biverkning.

Kliar det inte så räcker det oftast att vara schysst emot underlivet, inte tvätta för ofta, undvika sköljmedel i underkläderna, sova utan trosor, undvika trosskydd osv. Lactal som du föreslår är bra :)
  • S1528
    amandanS skrev 2014-11-23 13:32:34 följande:
    Så kan det säkert vara, hade svamp (dokumenterat av VC) och behandling sattes in. Men n trodde jag att jag fått de igen något år/månader senare, men resultatet av svampmedlet då gjorde efter 2 dagar skit ont, sved och brände som sjutton, inte alls samma sveda som vid svampinfektionen! Slutade med krämen, tog lactal och sen va allt bra på 2 dagar! Så behandla felaktigt mot svamp var ingen hitt! Testar hellre med lactal först efter den upplevelsen! :)
    Yup, been there, Done that! Haha.. Jag självbehandlade med Pevaryl en gång när jag trodde att jag kände igen svampsymptom, och j*vlar vad ont jag fick..

Så håller med dig, lactal och vara snäll emot underlivet. Svamp försvinner oftast av sig själv på några dagar utan ytterligare behandling. Och samma med pH-rubbningar :)
  • S1528
    ullin skrev 2014-11-23 17:23:08 följande:

Två dagar till RUL!!! Längtar och är nervös om vartannat. :)

Fjärde ultraljudet för oss i denna graviditet pga upprepade mf och ett MA i bagaget.

Måtte det fortfarande se suveränt ut. :)

Så nära! Stort lycka till :)

Jag har RUL nästa måndag, men jag har inte sett pyret sedan i v.7. Ska bli spännande att se något som är större än 6mm den här gången :)
  • S1528

Stort lycka till alla ni som har RUL idag! Tror det var tre stycken :)

Är det bara jag som är ofantligt trött? Inte riktigt som tröttheten i första trimestern, men inte långt därifrån. Varje morgon undrar jag hur jag ska överleva arbetsdagen :(

Nåja, 7 dagar till RUL och 14 dagar till nästa besök hos BM. Då är det dags att kolla järnvärdet ännu en gång, det är två månader sedan sist..

• S1528

Jag bor ganska nära norska gränsen.

Vi kanske skulle börja smuggla ;) Haha!

• S1528
    Bell13 skrev 2014-11-24 12:21:26 följande:
    Jag tänkte den tanken också. På kiwi i Norge får man köpa 2 pkt per person för 9 kr styck. Svenskar länsade deras blöjlager smile1.gif
    Synd att blöjor är typ det enda som är billigt i Norge bara, haha..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)