En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Tog på mig jeans ikväll för första gången på två veckor.. Ja, man är ju tydligen ingen 25'' längre.. Äntligen växer magen! :)
Tog på mig jeans ikväll för första gången på två veckor.. Ja, man är ju tydligen ingen 25'' längre.. Äntligen växer magen! :)
Hej!
Får man hoppa in här? Väntar andra barnet med BF 23/4. Har en son innan som är 4 år. Fick ett MA i våras i vecka 13, som har gjort att oron inte riktigt släpper. Även om jag sett vårt lilla pyre på två UL redan.
Väntar nu otåligt på RUL som är den 1 december. Känns som en evighet dit. Kommer vara i vecka 20+4 då, vilket jag tycker känns sent.
Grattis alla ni som fått se era små på RUL redan!
Tycker det är så svårt att veta när man ska gå på föräldraledighet före BF. Ska meddela chefen på måndag eftersom vi på mitt jobb ska meddela det tre månader i förväg. Det är ju helt omöjligt att veta hur man kommer att må då liksom. Kanske är bättre att säga ett tidigare datum men att meddela att om man mår bra så kan det även bli lite senare? Har ett kontorsjobb som bitvis kan vara stressigt men inga tunga lyft eller så.
V 21 idag :) mindre än hälften kvar nu.
Status är sammandragningar nån gång om dagen. Foglossning från helvetet både fram och bak. Tandköttsinflammation sedan v 10 som vägrar ge sig.
Han är värd allt. Längtar ihjäl mig efter honom.
Jag hade en sån sjuk upplevelse igår.. Vill gärna höra era åsikter för att veta om jag överreagerar helt :/
En person i min närhet (inte en nära relation, utan vad som skall vara en professionell relation) "tog på mig" flera gånger igår för att ta reda på om jag är gravid. Tex klappade han mig på sidan, och en annan gång la han armen om mig. Det är så uppenbart att han letade efter en gravidmage (förmodligen bihangets undran) eftersom jag hörde ryktesvägen tidigare igår att det spekuleras i om jag är gravid eller inte.
Jag blev ledsen och sårad, ett nytt lågvattenmärke i denna påtvingade relation. Hela situationen bygger på missunnsamhet. Min graviditet är inte allas egendom, och jag vill få berätta om den när jag själv önskar. Jag känner mig inte redo att berätta för alla ännu, men hade han bara frågat om jag är gravid så hade jag svarat ärligt!
Skönt att höra att det inte bara är jag som överreagerar.. Jag tog nog mer illa vid mig än jag insåg just då, jag tänkte efteråt att jag borde ha frågat vad i helvete han sysslade med, men jag blev nog lite för chockad för att få fram något. Jag får lite ångest inför när jag måste möta den här människan nästa gång :(
Jag hade velat berätta offentligt efter RUL om två veckor, känns förjävligt om det är så att någon annan skall förstöra det för mig genom att lägga sig i och låta munnen gå :(
Apropå sammandragningar så sitter jag på vårdcentralen nu och väntar på att få träffa en doktor.. Tror att jag fått en uvi eller liknande, med sammandragningar, ont över njurarna, illamående osv :(
Buhu..
Visst är det väl 60 dagar innan BF man får gå på föräldraledighet om man tar ut föräldrapenning? Min chef visste inte om detta, hon trodde att det bara var om man (kvinna ) hade ett fysiskt ansträngande arbete.