Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-11-12 09:51:40 följande:
    Jag längtar efter vagnen vi beställt. Har börjat handla på mig babykläder också. Finns ju helt underbara saker. Har även köpt en mamaroo typ världens coolaste sak.
    Jag förstår att du längtar efter vagnen, jag har börjat spana efter vagnar på blocket men jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. Jag har en väldigt liten bil så jag måste nog åka till en babybutik och prova vad som passar i mitt minimala bagage ;)

Vad har du bestämt dig för vagn?

För min del lutar det åt att skaffa två vagnar, en mindre som går in i bilen och något (förmodligen begagnat) mer robust som klarar grusväg, snö och skogspromenader.
  • S1528
    ullin skrev 2014-11-12 11:30:40 följande:

Hej.

Kan jag hoppa in? Är beräknad 28/4 och gick idag in i v 17. Har gjort dateringsultraljud redan och har RUL om två veckor.

Detta är en riktig sladdis då min yngsta är femton år. :)

Välkommen in! Du är beräknad samma dag som mig :)
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-11-12 10:37:53 följande:
    Vi beställde en bugaboo camelion 3 Classic i

Dark khaki. Vi har en liten bil men köper nog nån större till nästa sommar.
    Bugaboo ska vara väldigt små ihopfällda har jag hört. Jag tänkte slippa byta bil så länge den lill* är tillräckligt liten för att kunna åka bakvänt i framsätet. Så jag antar att jag får åka någonstans och prova :)

Någon som har tips på bästa barnvagnsbutiken i Göteborgsområdet?
  • S1528
    JhjärtaK skrev 2014-11-12 12:47:52 följande:
    Babyproffsen i Sisjön. De har stort utbud och är väldigt hjälpsamma. Där kan du titta och klämma. Har själv varit där tre gånger hittills, haha smile1.gif
    Tack för tipset! Ja det känns viktigt att klämma och känna, speciellt när man inte riktigt vet vad man är ute efter :)
  • S1528

Ni som har foglossning, hur beter den sig?

Jag har haft "glapp" där bäckenet och ryggraden går ihop sedan många veckor tillbaka. Det gör inte direkt ont, men om jag tex skall resa mig ifrån en stol så känner jag att det "glappar" till en sekund och att benen blir lite orkeslösa.

Vad värre är att jag börjat få ont på ett sätt som påminner om ischias, vänstra skinkan gör sååå ont och det strålar ut i benet. Speciellt om jag roterar benet utåt. Efter vad jag läst mig till så är det klassiskt för bakre fogen :(

Än så länge går det ganska bra att jobba, att bli sjukskriven redan nu hade varit hemskt :(

• S1528
    Madelen b skrev 2014-11-12 18:42:35 följande:
    Jag har varit sjukskriven sedan v7 tror jag:( pga fogarna det suger och var inte alls enligt planerna! Har ett tungt jobb så hade aldrig funkat!
    Jag har också ett tungt jobb, och jag står och går hela dagarna. Än så länge har jag ignorerat fogarna men jag vet inte hur länge till jag kan klara av det. Idag insåg jag att jag kanske inte kommer att klara av att jobba fram till februari som jag hade tänkt :(

Och jag känner av magen så himla mycket nu, i vissa arbetssituationer måste jag böja mig väldigt djupt och det funkar inte alls längre. Magen tar emot och jag måste ställa mig på alla fyra eller hålla andan (vilket definitivt inte är bra för bebisen).

Usch, och den ischias-liknande smärtan får mig att vilja gråta av hopplöshet :(
  • S1528
    Madelen b skrev 2014-11-13 11:05:30 följande:

Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!

Styrkekram! Så jobbigt när man väntat och längtat efter någonting och det blir flyttat!
  • S1528

Jag har fastnat lite för Crescent-vagnarna, tycker de är himla fina.. Men jag har ingen aning om hur små de blir ihopfällda vilket som sagt blir lite avgörande med tanke på min lilla bil.

Någon som har erfarenhet av Crescent?

Bugaboo, stokke mfl känns för moderna och spejsade för mig :/

• S1528
    ullin skrev 2014-11-13 15:15:21 följande:
    Vi bokade en crescent i helgen. De känns himla bra. Har inte testat lasta in den i bagaget men verkar inte ta störst plats.

Vi hoppas bli väldigt nöjda med vagnen som kändes lättkörd och hyfsat lätt. I april får vi veta svaret. ;)
    Vilken valde ni? Jag kikar mest på Classic eller Comfort.
  • S1528
    ullin skrev 2014-11-13 16:27:27 följande:
    Vi valde crescent Classic i orange. Väldigt läckert med en lite utstickande färg som "passar" både pojke och flicka då vi inte ska ta reda på könet i förväg.

:) phpoeToQO53389.jpg
    Åååh det är precis den jag vill ha :) Jag gillar designen och färgen, ska bli spännande att provköra efter RUL :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)