En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är inte direkt nerrvös, mer spänd och förväntansfulll. Känner av h*n väldigt mycket hoppas bara allt är ok.
Jag tror att helgen kommer springa iväg eftersom vi får besök och det är fullt upp :)
Hur många äter extra D-vitamin nu när ni är gravida under vinterhalvåret och hur mycket äter ni? Läste lite om detta och i Norge rekommenderar man alla gravida att ta tillskott av detta men inte i Sverige vilket många tycker är jättedåligt. Finns tydligen studier som visar på alla möjliga risker med D-vitaminbrist, bl a misstänker man att det kan orsaka autism hos barn. Blir sur över att man inte kollar upp genom blodprov hur vi gravida ligger till med ev brister i början av graviditeten, det är väl bara järn som kollas upp? Läs gärna lite själva om detta - jag ska definitivt ut och köpa D-vitamintillskott idag. Det som finns i multivitamintabletterna är på tok för lite verkar det som.
God morgon!
En enda liten dag kvar till RUL.. Det firas med finfrukost, nybakad lussekatt och att krypa tillbaka under täcket :)
Fler med gräslig nästäppa? Vad göra annat än "fuska" till natten med nässpray?
Täppt näsa i flera veckor! ! Min bm sa åt mig att använda Rhinocort Aqua som finns receptfritt på apotek. Jag kunde sluta med nässprayen efter två dagar med hjälp av denna! :) Är en avsvällande spray från allergihyllan, funkade på mig trots att jag använt vanlig nässpray till natten i säkert 8v... Är i v.21 nu :)
Ja, jag håller tummarna att Rhinocorten fortsätter funka! Otroligt jobbigt att vakna med kvävningskänsla för att nässprayen slutat fungera halvvägs genom natten :P
S1528 o Linaslus idag är det äntligen dax! Har varit vaken sen kl 4 imorse.
Lycka till tjejer!