Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hur långt ner känner ni sparkar? Mina är alltid nedanför troslinjen. Tycker att det är väldigt långt ner, är bebisen verkligen så långt ned? Borde det inte ibland kännas längre upp också för att den vänder på sig och har sig?

• Sommarsnö

Fått en liten brun flytning nu. Har kanske varit lite stressad nu ikväll men verkligen ingen extremstress, bara gjort lite enformigt arbete. Tycker jag känner av någon form av spänning i magen men inget som gör direkt ont. Har känt den lilla sparka också. Bör man ringa akuten eller hur mycket ska det blöda för att man ska göra det? Kan man förhindra ett missfall om det skulle vara det eller kan det vara något annat som man ska vara orolig för? Tänker annars att får man missfall nu så går det ju ändå inte att rädda barnet.
    Nu drar jag kanske lite stora växlar på detta men ville bara höra lite vad ni tror.

• Sommarsnö
    LettieHatter skrev 2014-11-09 14:03:14 följande:

Hej hej på er! Har bara skrivit nåt enstaka inlägg tidigare men ska försöka bli mer aktiv. :) har ni pratat något om att skaffa en hemlig Facebook grupp? Jag var med i en med första barnet och tycker det är lite enklare och roligare än fl. ????

Det finns som sagt en Facebookgrupp - hon som har den ger sig säkert tillkänna och talar om hur du ska göra för att gå med
  • Sommarsnö
    Phosie skrev 2014-11-09 16:46:16 följande:
    Tränar du något? Jag hade väldigt ont tidigt, redan i vecka 8 men sen har jag börjat simma 1-2 gånger i veckan och börjat på gravidyoga efter att en sjukgymnast tipsat mig om det! Nu känns det faktiskt lite bättre! Har du ett ansträngande jobb också?
    För mig har det gått över sedan jag börjat med gravidyoga. Testa det!
  • Sommarsnö
    mandalii skrev 2014-11-10 09:56:32 följande:
    I vilken vecka började du med gravidyoga? På de jag kikat på rekommenderas att man är i femte månaden när man börjar. Sedan är det svindyrt här i sthlm tycker jag, 2 000 kr för fem veckor.

Hur gör ni andra? Vilkar kurser tänker ni gå?
    Jag började i vecka 16 cirka. Jag kör hemmaprogram, inget dyrt på gym. Det är bästa sättet för mig att träna för då har jag inga ursäkter. Kör på www.yogaforalla.se där de har ett par gravidyogaprogram.
  • Sommarsnö
    mandalii skrev 2014-11-10 09:58:49 följande:
    Ja usch, jag är i vecka 18 nu och magen känns bara mindre och mindra snarare än större. Mår dessuotm väldigt bra. Kan inte fatta att det är en bebis på ca 20 cm där inne. Ni som är gravida första gången och i ungefär samma vecka, hur ser era magar ut?
    Jag är i vecka 19, förstföderska och har en liten kula bara. Tror ingen skulle tänka på att jag var gravid om de inte visste det. Vägde mig hos BM idag och har gått upp några hekto sedan sist men väger i princip som innan graviditeten. Min BM sa att magen och vikten brukar börja komma vecka 26-27 om man inte haft speciellt mycket innan. Gläd dig åt att du kan vara som vanligt! Tids nog lär väl magen komma på oss alla och att vara superstor i slutet är nog ingen höjdare.
  • Sommarsnö

Hur tänker ni angående inköp av ytterkläder/åkpåse osv? April är ju en lurig månad - kan vara allt ifrån snö till sommarvärme. Jag tänker att det känns lite fånigt att köpa ett vinterkit om det bara kommer att användas ett par veckor (om man ens går ut i början) men samtidigt kan det ju bli kallt som sagt. Kan man använda någon smart lager-på-lager-teknik?

• Sommarsnö
    Ellaella skrev 2014-11-11 10:46:29 följande:
    Ett bra tips är att satsta på åkpåse för den kan du ju ha till nästa vinter också. Då räcker det med en tunnnare overall. Fick mitt första barn i slutet av februar och vi hade ingenvinteroverall utan en stickad overall från Newbie och åkpåse. I slutet av vintern rear de ju ut vintergrejer så har man tur hittar man ju något där.
    Jag är ju så rudis på det här i och med att det är första barnet. Hur länge kan de ha en åkpåse storleksmässigt? Ser inte att det är några specifika storlekar på dem när jag googlar.
  • Sommarsnö
    mandalii skrev 2014-11-12 10:32:16 följande:

Nu har vi exakt en vecka kvar till RUL, ska bli så spännande! Tiden går fruktansvärt långsamt just nu må ni tro.

Hur tänker ni angående ekologiska kläder föresten, ni pratar om Zaras babykollektion, har de ekologiska kläder? Jag kommer bara att köpa ekologiska kläder i alla fall till en början när bebisen är nyfödd och extra känslig. Är ju så fruktansvärt mycket gifter i just kläder.

Jag tänker också bara köpa ekologiska kläder. Ska försöka undvika konstmaterial, fleece osv. Inte så lätt då t ex varmare kläder ofta kräver andra material än bomull och ull vill man ju inte ha, det känns som om det är så stickigt. Merinoull kanske men då har man ju djuraspekten att tänka på istället. Inte lätt att vara en medveten konsument....Tipsa gärna om du hittar bra komplement till ull
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)